© Thomas Stockhausen | Dreamstime.com

Εντοπίστηκε νέα «κρυφή Όμικρον» που ανιχνεύεται ακόμη πιο δύσκολα

Επιστήμονες κατέγραψαν μια εκδοχή της Όμικρον η οποία δεν μπορεί να εντοπιστεί με τα κλασικά τεστ που χρησιμοποιούν οι υπηρεσίες υγείας για εντοπισμό και ιχνηλάτηση σε όλο τον πλανήτη.

Η εκδοχή αυτή του νέου στελέχους, όπως αναφέρει ο Guardian,  έχει πολλές κοινές μεταλλάξεις με την «κλασική» Όμικρον, όμως δεν έχει μια συγκεκριμένη γενετική αλλαγή που επιτρέπει στα PCR τεστ να χρησιμοποιούνται ως μέσα εντοπισμού της.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουν εάν η νέα μορφή της Όμικρον θα εξαπλωθεί με τον ίδιο τρόπο όπως έγινε τις τελευταίες εβδομάδες με το νέο στέλεχος, όμως αυτή η «κρυφή» εκδοχή είναι γενετικά μοναδική και άρα μπορεί να συμπεριφέρεται διαφορετικά.
Το στέλεχος αυτό εντοπίστηκε για πρώτη φορά ανάμεσα σε γονιδιώματα που εξετάστηκαν τις τελευταίες ημέρες από Νότια Αφρική, Αυστραλία και Καναδά, αλλά η δυσκολία στην καταγραφή του σημαίνει ότι μπορεί ήδη να έχει εξαπλωθεί περαιτέρω.

Η ανακάλυψη της νέας μορφής της Όμικρον οδήγησε τους μελετητές στο να διαχωρίσουν την γενεαλογία της  B.1.1.529 σε στάνταρντ Όμικρον, γνωστή ως BA.1 και τη νεότερη, γνωστή ως BA.2.

Ο καθηγητής Φρανσουά Μπαλού, διευθυντής στο Ινστιτούτο Γενετικής στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου δηλώνει ότι περίπου το 6% των 709 περιπτώσεων της Όμικρον που έχουν καταχωριστεί στην βάση γονιδιωμάτων  Gisaid ανήκουν στην BA.2.

Επιστήμονες χρησιμοποιούν ανάλυση ολόκληρων γονιδιωμάτων για να επιβεβαιώσουν ποια παραλλαγή προκαλεί την μόλυνση από Covid, αλλά τα PCR τεστ προσφέρουν κάποια ένδειξη. Περίπου τα μισά από τα μηχανήματα των PCR στο Ηνωμένο Βασίλειο αναζητούν τρία γονίδια στον ιό, αλλά η Όμικρον (και η Άλφα στο παρελθόν) εμφανίζονται θετικές μόνο στα μισά από αυτά. Αυτό συμβαίνει γιατί η Όμικρον, όπως και η Άλφα έχει μια γενετική αλλαγή.

Ανεπίσημα, μερικοί ερευνητές αποκαλούν τη νέα παραλλαγή ως «κρυφή Όμικρον» επειδή δεν  μπορούν να την εντοπίσουν τα PCR τεστ, ενώ εκφράζουν ανησυχίες πως το στέλεχος αυτό θα μπορούσε να εξαπλώνεται την ώρα που οι υγειονομικοί είναι επικεντρωμένοι στην «κλασική» Όμικρον.

Ένα βασικό ερώτημα είναι το πώς η εμφανίστηκε νέα παραλλαγή. Παρά το γεγονός ότι ανήκει στην Όμικρον είναι τόσο διαφορετική γενετικά που μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμη και ως «νέο στέλεχος ανησυχίας» σε περίπτωση που εξαπλωθεί με ταχύτητα.

Μάλιστα, ένας ερευνητής, επισημαίνει ότι το να υπάρχουν δύο παραλλαγές  BA.1 και BA.2 που να εμφανίζονται με γρήγορη διαδοχή και κοινές μεταλλάξεις είναι ανησυχητικό, με τον ίδιο να ζητά ακόμη μεγαλύτερη επαγρύπνηση, καθώς οι τωρινές μέθοδοι παρακολούθησης «δεν διαθέτουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του παζλ».

Φόβοι για «τσουνάμι» λόγω Ομικρον
Το ένα αρνητικό ρεκόρ κρουσμάτων μετά το άλλο σπάει στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποτέλεσμα των παράλληλων επιδημιών των παραλλαγών Δέλτα και Ομικρον.
Φόβοι για «τσουνάμι» λόγω Ομικρον
Κυρίαρχη η Δέλτα στην Ευρώπη, αυξάνονται τα κρούσματα στην ήπειρο
Η παραλλαγή Δέλτα εξαπλώνεται γρήγορα στην Ευρώπη και έχει γίνει πλέον το κυρίαρχο στέλεχος στην Ευρώπη. Ο ΕΜΑ συνιστά πλήρη εμβολιασμό -αφού η πρώτη δόση δεν φτάνει για τα εμβόλια που απαιτούν 2 δόσεις.
Κυρίαρχη η Δέλτα στην Ευρώπη, αυξάνονται τα κρούσματα στην ήπειρο
Βέλγιο: 90χρονη, θύμα της Covid-19, είχε προσβληθεί από δύο παραλλαγές
Ταυτόχρονη μόλυνση από τα παραλλαγμένα στελέχη Άλφα και Βήτα ανακάλυψαν οι ερευνητές στην περίπτωση μιας υπέργηρης που νοσηλεύτηκε και υπέκυψε από τον νέο κορονοϊό, τον περασμένο Μάρτιο.
Βέλγιο: 90χρονη, θύμα της Covid-19, είχε προσβληθεί από δύο παραλλαγές
ΕΜΑ: Αποτελεσματικά κατά της ινδικής μετάλλαξης τα εγκεκριμένα εμβόλια
Ολα τα εγκεκριμένα εμβόλια προστατεύουν και από την παραλλαγή Δέλτα υποστηρίζει ο ΕΜΑ, καλώντας τις ευάλωτες ομάδες να εμβολιαστούν άμεσα.
ΕΜΑ: Αποτελεσματικά κατά της ινδικής μετάλλαξης τα εγκεκριμένα εμβόλια