4°C -0.4°C / 6.3°C
    2°C -0.7°C / 2.7°C
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
φωτογραφία 151927794 © Chris148 Dreamstime.com

Δύο «στενοί συγγενείς» του Σπινόσαυρου ανακαλύφθηκαν στη νήσο Γουάιτ

Δύο νέα είδη «δολοφονικών» δεινοσαύρων ανακαλύφθηκαν στη νήσο Γουάιτ στη Μάγχη της Αγγλίας.

Τα κρανία των επιβλητικών ζώων έμοιαζαν με εκείνα των κροκοδείλων, που τους διευκόλυναν στο κυνήγι τόσο στη στεριά όσο και στο νερό.

Είχαν αιχμηρά δόντια αλλά και νύχια, ουρά σαν μαστίγιο και σαγόνια άκρως κοφτερά και «θανατηφόρα».

Και τα δύο είδη έφταναν τα 9,144 μέτρα σε μήκος, τα 3,048 μέτρα σε ύψος και ζύγιζαν περίπου πέντε τόνους.

Θεωρούνται «στενοί συγγενείς» με τον γιγάντιο Σπινόσαυρο - τον μεγαλύτερο επίγειο κρεατοφάγο δεινόσαυρο που έζησε ποτέ.

Το ένα έχει ονομαστεί «Ceratosuchops inferodios» -το οποίο μεταφράζεται ως «κροκόδειλος με κέρατο, ερωδιός κόλασης».

Το φρύδι του είχε μια σειρά από χαμηλά κέρατα και χτυπήματα – για να μπορεί να καταδιώκει όπως οι σημερινοί ερωδιοί, τα σαρκοφάγα πτηνά, που τρέφονται σε υδροβιότοπους με ψάρια ή έντομα-κατά κύριο λόγο.

Το δεύτερο ονομάστηκε «Riparovenator milnerae» που σημαίνει «κυνηγός της όχθης του ποταμού Μίλνερ» - σύμφωνα με έναν Βρετανό παλαιοντολόγο.

Ανήκαν σε μια ομάδα σαρκοφάγων που ονομάζονταν σπινοσαυρίδια. Η θέση της νήσου Γουάιτ εκείνη την εποχή ήταν περίπου εκεί που βρίσκεται σήμερα το Γιβραλτάρ.

Έχει ονομαστεί «Νησί δεινοσαύρων». Περισσότερα οστά δεινοσαύρων έχουν βρεθεί εκεί από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη.

Η μεταφορά οστών ανακαλύφθηκε στην παραλία κοντά στον κόλπο Μπράϊτστόουν στη νοτιοδυτική ακτή για μια περίοδο αρκετών ετών.

Οι συλλέκτες απολιθωμάτων με έντονα μάτια βρήκαν αρχικά τμήματα δύο κρανίων. Ένα πλήρωμα από το Μουσείο Νησιού Δεινοσαύρων στο Σάνταουν ανακάλυψε ένα μεγάλο μέρος μιας ουράς.

Συνολικά, πάνω από 50 οστά έχουν εκσκαφεί από βράχους που έχουν θαφτεί πάνω από 125 εκατομμύρια χρόνια πριν, κατά την Πρώιμη Κρητιδική περίοδο.

Ο μόνος σκελετός σπινοσαυρίδων που ανακαλύφθηκε προηγουμένως στο Ηνωμένο Βασίλειο ανήκε στο Baryonyx - που ανακαλύφθηκε το 1983 σε λατομείο στο Σάρρεϋ.

Άλλα ευρήματα έκτοτε ήταν δόντια και μεμονωμένα οστά.

Ο επικεφαλής ερευνητής Κρις Μπάρκερ και διδακτορικός φοιτητής στο πανεπιστήμιο Σάουθχάμπτον, δήλωσε: «Διαπιστώσαμε ότι τα κρανία διαφέρουν όχι μόνο από το Baryonyx - αλλά και το ένα από το άλλο, πράγμα που υποδηλώνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο φιλοξενούσε μεγαλύτερη ποικιλία σπινοσαυρίδων από ό, τι πιστεύαμε».

Η μελέτη στις Επιστημονικές Εκθέσεις διαπίστωσε ότι μόνο τα κρανία είχαν μήκος σχεδόν ένα μέτρο.

Η ανάλυση δείχνει επίσης ότι τα σπινοσαυρίδια εξελίχθηκαν στην Ευρώπη - και στη συνέχεια διασκορπίστηκαν στην Ασία, την Αφρική και τη Νότια Αμερική.

Το πιο φριχτό ήταν ο Σπινόσαυρος ή «σπειροειδές ερπετό», το οποίο είχε μήκος 15,240 μέτρα με ένα «πανί» στην πλάτη του - δημιουργημένο από σπονδυλικές στήλες.

Ο Ντέιβιντ Χόουν ερευνητής από το Πανεπιστήμιο Κουίν Μέρι του Λονδίνου, δήλωσε: «Μπορεί να ακούγεται παράξενο να υπάρχουν δύο παρόμοια και στενά συνδεδεμένα σαρκοφάγα ζώα σε ένα οικοσύστημα. Αλλά αυτό συμβαίνει τόσο με τους δεινοσαύρους όσο και με πολλά ζωντανά οικοσυστήματα».

Ο ερασιτέχνης συλλέκτης απολιθωμάτων Μπράιαν Φόστερ, από το Γιορκσάιρ, δήλωσε: «Αυτό είναι το πιο σπάνιο και πιο συναρπαστικό εύρημα που έχω εντοπίσει εδώ και 30 χρόνια».

Ενώ είναι γενικά ήρεμοι, οι δασικές πυρκαγιές καταστρέφουν περιστασιακά το τοπίο - τα υπολείμματα καμένου ξύλου είναι πλέον εμφανή σε όλους τους γκρεμούς.

Ο συνάδελφος συλλέκτης Τζέρεμι Λόκγουντ, ο οποίος ζει στη νήσο της Αγγλίας και ανακάλυψε πολλά οστά, δήλωσε: «Συνειδητοποιήσαμε ότι αφού βρέθηκαν τα δύο ρύγχη, αυτό θα ήταν κάτι σπάνιο και ασυνήθιστο. Τότε άρχισε να γίνεται όλο και πιο εκπληκτικό καθώς αρκετοί συλλέκτες βρήκαν και δώρισαν άλλα μέρη αυτού του τεράστιου παζλ ‘δεινοσαύρων’ στο μουσείο».

Ένας μεγάλος ποταμός και άλλα υδάτινα σώματα προσέλκυσαν δεινόσαυρους και στέγαζαν διάφορα ψάρια, καρχαρίες και κροκόδειλους.

Ο βιότοπος παρείχε στους σπινοσαυρίδες πολλές ευκαιρίες κυνηγιού.

Ο επόπτης του έργου Νέιλ Γκόστλινγκ, επίσης από το Σαουθάμπτον, δήλωσε: «Αυτή η έρευνα συγκέντρωσε πανεπιστήμια, το Μουσείο Νησιού Δεινοσαύρων και το κοινό προκειμένου να φέρει στην επιφάνεια τους εκπληκτικούς δεινόσαυρους και την απίστευτα διαφορετική οικολογία της νότιας ακτής της Αγγλίας πριν από 125 εκατομμύρια χρόνια».

Τα απολιθώματα πρόκειται να εκτεθούν στο Μουσείο Νησιού Δεινοσαύρων.

Ο επιμελητής Μάρτιν Μουντ συνεχάρη τους συλλέκτες και τους επιστήμονες για τα «εκπληκτικά τους ευρήματα».

Πέντε χρόνια φυλακή σε Βρετανό σεκιουριτά που μαχαίρωσε 16 γάτες
Δικαστήριο στο Μπράιτον της Αγγλίας επέβαλε την ποινή φυλάκισης των πέντε χρόνων και τριών χρόνων σε 54χρονο ιδιωτικό φύλακα, ο οποίος από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Ιούνιο του 2019, έκανε νυχτερινές...
Πέντε χρόνια φυλακή σε Βρετανό σεκιουριτά που μαχαίρωσε 16 γάτες
Ασφαλή τα ζώα στον ζωολογικό κήπο της βόρειας Αγγλίας
Ασφαλή είναι τα ζώα του Chester Zoo στη βόρεια Αγγλία, ο οποίος νωρίτερα εκκενώθηκε εξαιτίας πυρκαγιάς που ξέσπασε στους εσωτερικούς χώρους του. Ο ζωολογικός κήπος φιλοξενεί 21.000 ζώα σε 125 στρέμματα και...
Ασφαλή τα ζώα στον ζωολογικό κήπο της βόρειας Αγγλίας
Τεράστια πυρκαγιά σε ζωολογικό κήπο στην Αγγλία
Μεγάλη επιχείρηση της πυροσβεστικής βρίσκεται σε εξέλιξη σε ζωολογικό κήπο σε ορεινό όγκο του Τσέστερ της Αγγλίας. Πρόκειται για έναν από τους πιο επισκέψιμους ζωολογικούς χώρους της Βρετανίας που φιλοξενεί...
Τεράστια πυρκαγιά σε ζωολογικό κήπο στην Αγγλία
«Μαύρη» έκαναν την Παρασκευή της Amazon οι εργαζόμενοι στην Ευρώπη
Τη «γιορτή» της αγοράς ματαίωσαν οι εργαζόμενοι της Amazon και ακτιβιστές σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, διεκδικώντας ψηλότερους μισθούς, καλύτερα εργασιακά δικαιώματα και τερματισμό των αντιπεριβαλλοντικών...
«Μαύρη» έκαναν την Παρασκευή της Amazon οι εργαζόμενοι στην Ευρώπη
Ολλανδία: Τα γουρούνια στην πρώτη γραμμή φύλαξης του αεροδρομίου
Νέες μέθοδοι αναχαίτισης των πτηνών δοκιμάζονται στο αεροδρόμιο Σίφολ του Άμστερνταμ, όπου υπάρχει χρόνιο πρόβλημα παρεμβολής σμηνών στην απογείωση των αεροπλάνων. Τα γουρούνια φαίνεται να κάνουν καλά τη...
Ολλανδία: Τα γουρούνια στην πρώτη γραμμή φύλαξης του αεροδρομίου
Βρετανία: Κατοικίες σε επικίνδυνες ζώνες για πλημμύρες
Σε περιοχές όπου σημειώνονται συχνά πλημμύρες πρόκειται να χτίσουν χιλιάδες σπίτια οι κατασκευαστικές εταιρείες στην Αγγλία, σε μια προσπάθεια να καλύψουν τη στεγαστική ζήτηση.
Βρετανία: Κατοικίες σε επικίνδυνες ζώνες για πλημμύρες