• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.1°C / 16.3°C
    3 BF
    77%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 11.6°C / 14.7°C
    0 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 17.9°C
    5 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.5°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.6°C
    3 BF
    81%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 13.8°C
    2 BF
    92%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.2°C / 8.4°C
    2 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 18.6°C
    2 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.9°C
    2 BF
    84%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    5 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.9°C
    6 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    6 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.1°C / 17.1°C
    5 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 14.5°C
    3 BF
    88%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 14.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.3°C / 20.8°C
    1 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.0°C / 16.0°C
    2 BF
    83%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 12.7°C
    3 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.2°C / 14.8°C
    3 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    1 BF
    80%
Christoph Schmidt / dpa via AP

Πρόστιμα έως 30.000 ευρώ από σήμερα σε ρυπογόνα οχήματα

  • A-
  • A+

Σε εφαρμογή τίθενται σήμερα οι νέοι κανόνες για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα, που προβλέπουν τη δυνατότητα επιβολής προστίμων, ανάκλησης οχημάτων και παραγγελιών, με στόχο της αποφυγή επανάληψης του σκανδάλου «Dieselgate».

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο νέος ενωσιακός κανονισμός ενισχύει την ποιότητα και την ανεξαρτησία των διαδικασιών έγκρισης τύπου (διαδικασία που ακολουθείται για την πιστοποίηση του ότι ορισμένο όχημα πληροί όλες τις απαιτήσεις για να διατεθεί στην αγορά) και δοκιμών οχημάτων, αυξάνει τους ελέγχους των αυτοκινήτων που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά της Ε.Ε. και βελτιώνει το συνολικό σύστημα με ισχυρότερη ευρωπαϊκή εποπτεία.

Ο Επίτροπος Εσωτερικής, Αγοράς Τιερί Μπρετόν, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η Επιτροπή θα έχει εφεξής τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους σε αυτοκίνητα, να ενεργοποιεί ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλει πρόστιμα έως 30.000 EUR ανά αυτοκίνητο όταν παραβιάζεται η νομοθεσία. Οι προσπάθειές μας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς και τη στήριξη της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας και της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αλληλοσυμπληρώνονται».

Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν επίσης στην Κομισιόν να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου, ενδεχομένως να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αξιώσεις αποζημίωσης από Ευρωπαίους πελάτες, εάν αγοράσουν μοντέλα τα οποία αργότερα αφαιρούνται από την κυκλοφορία, λόγω των παραβιάσεων της νομοθεσίας της Ε.Ε.

Μέχρι τώρα οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Η Επιτροπή δήλωσε ότι αυτό το σύστημα δεν επέτρεψε τον γρήγορο έλεγχο και την προσαρμογή των ελαττωματικών αυτοκινήτων σε αρκετά μεγάλη κλίμακα.

Οι τεχνικές υπηρεσίες που διενεργούν δοκιμές και επιθεωρήσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων θα υποβάλλονται σε ανεξάρτητους ελέγχους στη βάση αυστηρών κριτηρίων για να επιτύχουν και να διατηρήσουν τον ορισμό τους από τα κράτη μέλη. Οι εθνικές αρχές έγκρισης τύπου υπόκεινται πλέον σε αξιολογήσεις από ομοτίμους, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι σχετικοί κανόνες τηρούνται.

Το νέο πλαίσιο βελτιώνει επίσης τους ελέγχους στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και διατίθενται προς πώληση στις αντιπροσωπείες. Εφεξής, τα κράτη μέλη υποχρεούνται να διενεργούν τακτικά δοκιμές σε έναν ελάχιστο αριθμό αυτοκινήτων, ενώ είναι πλέον σε θέση να λαμβάνουν μέτρα διασφάλισης κατά των μη συμμορφούμενων οχημάτων στην επικράτειά τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν να αναλάβει δράση η αρχή που εξέδωσε την έγκριση τύπου.

Σημειώνεται ότι οι νέοι κανόνες για την έγκριση τύπου προτάθηκαν από την Επιτροπή το 2016, στον απόηχο του «Dieselgate», και εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο το 2018. Το σκάνδαλο είχε αναγκάσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να παραδεχτεί το 2015 ότι εξαπάτησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων των ΗΠΑ, πυροδοτώντας δικαστικές υποθέσεις σε όλο τον κόσμο που έχουν κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΥΡΩΠΗ
Νομικές διαδικασίες Κομισιόν κατά Ελλάδας και Κύπρου
Η Επιτροπή λαμβάνει μέτρα κατά της Ελλάδας για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων. Περιθώριο δύο μηνών για να απαντήσουν.
Νομικές διαδικασίες Κομισιόν κατά Ελλάδας και Κύπρου
ΕΥΡΩΠΗ
Η Ε.Ε. ετοιμάζει υποχρεωτικό «κόφτη» ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022
Την υποχρεωτική εγκατάσταση νέων, εξελιγμένων συστημάτων σε όλα τα αυτοκίνητα μέχρι το 2022 εισηγείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς τους κατασκευαστές με στόχο να βελτιωθεί η ασφάλεια στους δρόμους της Ένωσης
Η Ε.Ε. ετοιμάζει υποχρεωτικό «κόφτη» ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022
ΕΥΡΩΠΗ
Ετοιμάζουν τον λογαριασμό για Ισπανία, Πορτογαλία
Η Κομισιόν ξεκίνησε επίσημα τη διαδικασία των κυρώσεων κατά της Ισπανίας και της Πορτογαλίας για τα υπερβολικά ελλείμματα στους προϋπολογισμούς τους το 2014 και 2015, διαδικασία που μπορεί να καταλήξει στην...
Ετοιμάζουν τον λογαριασμό για Ισπανία, Πορτογαλία
ΕΥΡΩΠΗ
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο παραπέμπεται η Γερμανία
Τρεις μήνες μετά το σκάνδαλο της Volkswagen μια παλαιά υπόθεση παρανομιών έρχεται στο προσκήνιο για να προκαλέσει νέα συζήτηση στη Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να παραπέμπει τη Γερμανία στο Ευρωπαϊκό...
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο παραπέμπεται η Γερμανία
ΕΥΡΩΠΗ
Γνώριζε η Κομισιόν το σκάνδαλο VW από το 2011
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό WirtschaftsWoche η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε επί τέσσερα χρόνια τα στραβά μάτια για το παράνομο λογισμικό χειραγώγησης των ρύπων της Volkswagen και τελικά ήταν υπάλληλοι των...
Γνώριζε η Κομισιόν το σκάνδαλο VW από το 2011
ΕΥΡΩΠΗ
Κι όμως η Ε.Ε. ψήφισε ασυλία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Παρά το γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία και ιδιαίτερα η Γερμανία βρίσκονται στη δίνη του μεγάλου σκανδάλου της Volkswagen, η Ευρώπη των 28 αποφάσισε να δώσει το... ελεύθερο στις κατασκευάστριες εταιρείες να...
Κι όμως η Ε.Ε. ψήφισε ασυλία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας