Ασθενείς βροχοπτώσεις
φωτογραφία 90790743 © Rido | Dreamstime.com

Νέα «πολλά υποσχόμενη» αντικαρκινική θεραπεία για ασθενείς σε τελικό στάδιο

Το νέο ιδιαίτερα αποτελεσματικό κοκτέιλ φαρμάκων χρησιμοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα των ασθενών-το οποίο και ενδυναμώνει- για να «εξουδετερώσει» τα δικά του καρκινικά κύτταρα σύμφωνα με τους ερευνητές του Ινστιτούτου Ερευνών για τον Καρκίνο (ICR) στο Λονδίνο και εκείνους του Royal Marsden (NHS).

Ένας ασθενής σε τελικό στάδιο καρκίνου, που περίμενε εδώ και τέσσερα χρόνια να πεθάνει, μίλησε στον Guardian για την «εκπληκτική» στιγμή που οι νοσοκόμες του ανακοίνωσαν ότι ο όγκος του είχε «εξαφανιστεί τελείως», λίγες εβδομάδες μετά τη συμμετοχή του στην εν λόγω έρευνα. Η κατάσταση υγείας του 77χρονου αυτού άνδρα είναι εξαιρετική και έτσι εκείνος αποφάσισε να ταξιδέψει με τη γυναίκα του.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ο συνδυασμός φαρμάκων nivolumab και ipilimumab οδήγησε σε μείωση του μεγέθους των όγκων σε ασθενείς που βρίσκονται σε τελικό στάδιο καρκίνου κεφαλής και τραχήλου. Σε ορισμένους, οι όγκοι εξαφανίστηκαν εντελώς, με τους γιατρούς να «παιδεύονται» για να βρουν κάποιο ανιχνεύσιμο σημάδι ασθένειας.

Ο συνδυασμός των δύο αυτών φαρμάκων ανοσοθεραπείας θα μπορούσε να αναδειχθεί σε ένα αποτελεσματικό νέο όπλο ενάντια σε διάφορες μορφές προχωρημένης μορφής καρκίνου, σύμφωνα με τους ειδικούς. Αποτελέσματα από άλλες δοκιμές του συνδυασμού φαρμάκων που είχαν προταθεί στο παρελθόν έμοιαζε να έχουν παρόμοια οφέλη για ασθενείς με καρκίνο των νεφρών, του δέρματος και του εντέρου σε τελικό στάδιο.

Η ανοσοθεραπεία ακόμα προκάλεσε πολύ λιγότερες παρενέργειες σε σύγκριση με τη συχνά εξαντλητική φύση της χημειοθεραπείας.

Τα αποτελέσματα από τη δοκιμή στην τρίτη φάση του καρκίνου στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 1.000 ασθενείς, που επρόκειτο να πεθάνουν και έφεραν όγκους κεφαλής και τραχήλου, ήταν πρώιμα και δεν ήταν στατιστικά σημαντικά, αλλά εξακολουθούσαν να είναι «κλινικά σημαντικά», είπε η ICR, με ορισμένους ασθενείς να ζουν μήνες ή χρόνια περισσότερο και να υποφέρουν λιγότερες παρενέργειες.

«Αυτά τα αποτελέσματα είναι ‘πολλά υποσχόμενα’», δήλωσε ο καθηγητής Κρίστιαν Χελίν, διευθύνων σύμβουλος της ICR, στον Guardian.

Έρευνα: Η «Δ» διπλασιάζει τον κίνδυνο νοσηλείας σε σχέση με την παραλλαγή «Α»
Μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη προειδοποιεί για τον αυξημένο κίνδυνο νοσηλείας για όσους μολυνθούν από το στέλεχος Δέλτα.
Έρευνα: Η «Δ» διπλασιάζει τον κίνδυνο νοσηλείας σε σχέση με την παραλλαγή «Α»
Βρέθηκε καρκίνος 76 εκατομμυρίων ετών
Τα ίχνη οστεοσαρκώματος ανακάλυψαν σε απολίθωμα δεινοσαύρου οι επιστήμονες του Βασιλικού Μουσείου του Οντάριο και του καναδικού Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ. Ο ασθενής ήταν ένας κερασφόρος φυτοφάγος Κεντρόσαυρος.
Βρέθηκε καρκίνος 76 εκατομμυρίων ετών
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο
Επιστημονική μελέτη κατέγραψε ότι διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο όσοι λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D.
Έρευνα: η βιταμίνη D επιμηκύνει τη ζωή σε ασθενείς με καρκίνο