Εξασθενεί το μαγνητικό πεδίο της Γης μεταξύ Αφρικής και Ν. Αμερικής
@esa

Εξασθενεί το μαγνητικό πεδίο της Γης μεταξύ Αφρικής και Ν. Αμερικής

Νέα ανακάλυψη από επιστήμονες αποκαλύπτει πως το μαγνητικό πεδίο της Γης εξασθενεί μεταξύ της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε δορυφόρους, που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας, και θα μπορούσε να προκαλέσει τεχνικές δυσλειτουργίες σε άλλα διαστημικά σκάφη, που πετούν στην περιοχή.

Οι μελετητές του φαινομένου παρατήρησαν ότι μια περιοχή, που ονομάζεται Νότια Ατλαντική Ανωμαλία, έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, χωρίς ο λόγος να είναι απολύτως ξεκάθαρος.

Με βάσει δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ΕSA) μέσω δορυφόρων Swarm προκύπτει ότι εξασθένησε η ισχύς της συγκεκριμένης περιοχής περισσότερο από 8% από το 1970 μέχρι το 2020.

Ο Jürgen Matzka, από το Γερμανικό Κέντρο Ερευνών για τις Γεωεπιστήμες, σημείωσε πως αυτή η ανωμαλία εμφανίστηκε την τελευταία δεκαετία και τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται έντονα».

«Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τους δορυφόρους Swarm σε τροχιά για να διερευνήσουμε την ανάπτυξη της Ανωμαλίας του Νοτίου Ατλαντικού. Η πρόκληση τώρα είναι να κατανοήσουμε τις διαδικασίες στον πυρήνα της Γης που οδηγούν αυτές τις αλλαγές» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον ΕSA, αυτή η εξασθένηση ενδέχεται να αποτελεί ένα σημάδι που δείχνει ότι το μαγνητικό πεδίο της Γης πρόκειται να αντιστραφεί και αλλάξουν ο Βόρειος Πόλος και ο Νότιος Πόλος.

Η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε μια «γεωμαγνητική αντιστροφή» ήταν 780.000 χρόνια πριν, με ορισμένους επιστήμονες να ισχυρίζονται ότι η επόμενη έχει ήδη καθυστερήσει πολύ, καθώς συνήθως κάτι τέτοιο συμβαίνει κάθε 250.000 χρόνια.

Οι επιπτώσεις ενός τέτοιου γεγονότος θα μπορούσαν να είναι σημαντικές, καθώς το μαγνητικό πεδίο της Γης παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία του πλανήτη από την κοσμική ακτινοβολία και τα φορτισμένα σωματίδια που εκπέμπονται από τον ήλιο.

Πάντως, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2018 στο επιστημονικό περιοδικό «Proceedings of the National Academy of Sciences» διαπίστωσε ότι παρά την εξασθένηση, «το μαγνητικό πεδίο της Γης πιθανώς δεν αντιστρέφεται».

Ο ESA ανέφερε πως θα συνεχίσει να παρακολουθεί το εξασθενημένο μαγνητικό πεδίο μέσω Swarm σημειώνοντας το εξής: «Το μυστήριο με την προέλευση της Νότιας Ατλαντικής Ανωμαλίας δεν έχει ακόμη λυθεί. Ωστόσο, ένα πράγμα είναι σίγουρο: οι παρατηρήσεις μαγνητικού πεδίου από τους δορυφόρους της Swarm παρέχουν συναρπαστικές νέες γνώσεις σχετικά με τις ελάχιστα κατανοητές διαδικασίες του εσωτερικού της Γης».

Πηγή: Ιndependent

Επιπλοκές σε ασθενείς του Covid-19 που χειρουργούνται για άλλη αιτία
Τουλάχιστον οι μισοί ασθενείς με Covid-19, οι οποίοι είναι ανάγκη να υποβληθούν σε κάποια χειρουργική επέμβαση για άλλη αιτία, εμφανίζουν σοβαρές επιπλοκές στους πνεύμονες τους, όπως πνευμονία και σοβαρά...
Επιπλοκές σε ασθενείς του Covid-19 που χειρουργούνται για άλλη αιτία
Copernicus: Ανησυχία για τις πυρκαγιές «ζόμπι»
Με την καλοκαιρινή περίοδο στην Ευρώπη να πλησιάζει, η ευρωπαϊκή υπηρεσία παρακολούθησης της ατμόσφαιρας Copernicus εξέφρασε την ανησυχία της για τις «ανωμαλίες» που παρατηρούνται στη θερμοκρασία στις...
Copernicus: Ανησυχία για τις πυρκαγιές «ζόμπι»
#Cool_Online_εργαστήρια στις νέες τεχνολογίες
Τα νέα εργαστήρια για μαθητές/τριες Γυμνασίου-Λυκείου που προσφέρονται δωρεάν από το Ιδρυμα Ευγενίδου ξεκινούν αυτή την εβδομάδα. Ιδού πώς παρουσιάζονται στο σχετικό Δελτίο Τύπου.
#Cool_Online_εργαστήρια στις νέες τεχνολογίες
Τρομοκρατία: μια παγκόσμια ιστορία
Στις αρχές Ιουνίου θα κυκλοφορήσει το βιβλίο του Αμερικανού ιστορικού Ράνταλ Λω «Τρομοκρατία, μια παγκόσμια ιστορία», που έχει χαρακτηριστεί ως έργο αναφοράς στην ιστορική έρευνα της τρομοκρατίας.
Τρομοκρατία: μια παγκόσμια ιστορία
Ευρωπαϊκή διάκριση ερευνητών του «Δημόκριτου» για νέου τύπου γρήγορο τεστ κορονοϊού
Μια νέα λύση για την ανίχνευση του κορονοϊού προτείνουν ερευνητές του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», οι οποίοι διακρίθηκαν στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό #EUvsVirus Hackathon, που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και...
Η σουηδική «ανοσία» στη νόσο Covid-19
Mέχρι την Κυριακή το πρωί, στη Σουηδία ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων και των νεκρών από τον νέο κορονοϊό ήταν πολύ μεγαλύτερος από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με ανάλογο πληθυσμό, όπως η Ελλάδα.
Η σουηδική «ανοσία» στη νόσο Covid-19