Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλλάζουν όλα στα Σεπόλια

Πεζογέφυρες περιλαμβάνονται στα έργα που θα γίνουν πάνω από τη σήραγγα στη λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλλάζουν όλα στα Σεπόλια

  • A-
  • A+

Ενα πάρκο 30 στρεμμάτων θα... ξεφυτρώσει πάνω από τις γραμμές του τρένου στα Σεπόλια, που θα υπογειοποιηθούν και θα αποκαταστήσουν την ενότητα της υποβαθμισμένης γειτονιάς.

Τα έργα θα καλύπτουν μήκος 2,36 χλμ. από τον σταθμό Λαρίσης έως τις Τρεις Γέφυρες, στα οποία περιλαμβάνεται σήραγγα μήκους 1,91 χλμ.

Στην επιφάνειά της, κατά μήκος της λεωφόρου Κωνσταντινουπόλεως, από τη διασταύρωση με την οδό Σεπολίων ώς τη Σιώκου, θα διαμορφωθεί χώρος πρασίνου που θα έχει πλάτος περίπου είκοσι μέτρων. Θα διαμορφωθούν επίσης καθιστικά, πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος και γωνιές στάθμευσης Ι.Χ.

Με την ολοκλήρωση των έργων θα καταργηθούν έξι ισόπεδες διαβάσεις από το οδικό δίκτυο, από τον σταθμό Λαρίσης ώς τις Τρεις Γέφυρες, με πιο σημαντικές αυτές με τις οδούς Αγίου Μελετίου, Σεπολίων και Σιώκου, όπου καταγράφονται συχνά ατυχήματα, ορισμένες φορές με τραυματισμούς ή και νεκρούς.

Σε δύο σημεία, στις διασταυρώσεις με τις οδούς Ξανθίππης και Σιώκου, θα κατασκευαστούν πεζογέφυρες.

Οι παρεμβάσεις θα συνδυαστούν με την αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού και υποδομές που θα επιτρέπουν την απευθείας υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό του μετρό στον σταθμό Λαρίσης.

Η σύμβαση του έργου, που είχε περιληφθεί στον φάκελο των... ολυμπιακών υποδομών αλλά έμεινε δεκαπέντε χρόνια στα συρτάρια, υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες και, με βάση το χρονοδιάγραμμα, οι κατασκευές θα ολοκληρωθούν σε 52 μήνες, στα μέσα του 2023.

Η ΕΡΓΟΣΕ, που έχει την ευθύνη του έργου, μελετά ανάλογες ρυθμίσεις για υπογειοποίηση της γραμμής από τον σταθμό Λαρίσης ώς το Ρουφ, όπου όμως θα υπάρξουν πολλά προβλήματα με την Αρχαιολογία.

«Θα είμαστε σε συνεχή διάλογο με την επιτροπή κατοίκων για να μειωθούν οι οχλήσεις από τα εργοτάξια, που θα είναι προσωρινές», υποσχέθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θ. Βούρδας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Διονέλης, οι οποίοι αναφέρθηκαν στις δυσκολίες των έργων, αφού η σήραγγα θα περάσει ανάμεσα στον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και στη λειτουργούσα γραμμή του μετρό, στο τμήμα μεταξύ των σταθμών Αττικής και Σεπολίων.

Ο προϋπολογισμός της κατασκευής ανέρχεται στα 122 εκατ. ευρώ.

● Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο Θ. Βούρδας ενημέρωσε ότι προχωρούν οι δοκιμές στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που αποτελεί την τελευταία εκκρεμότητα στον βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Στα μέσα του 2019 προβλέπεται να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιαχείρισης, που θα αυξήσει την ασφάλεια των δρομολογίων.

Στο τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμο το αναβαθμισμένο δίκτυο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Προβλέπεται επίσης η λειτουργία του τμήματος των 75 χλμ. από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη Αιγίου, που σε πρώτη φάση θα καλύπτεται από ντιζελοκίνητα τρένα.

● Στις αρχές της εβδομάδας υπογράφηκε σύμβαση για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα ενώσει την Καστοριά, τη Φλώρινα και την Κρυσταλλοπηγή με το Πόγραδετς της Αλβανίας. Θα έχει μήκος 130 χλμ., από τα οποία πάνω από 100 χλμ. θα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους.

Στην αλβανική πόλη καταλήγει το δίκτυο της Αλβανίας, με τρεις διακλαδώσεις από τις οποίες η μία οδηγεί στο Μαυροβούνιο.

Με το νέο έργο, που θα υλοποιηθεί με τη συνεργασία του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και του αλβανικού υπουργείου Μεταφορών, θα εξασφαλιστεί η σιδηροδρομική σύνδεση με τα δυτικά Βαλκάνια.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπογειοποιείται το «γιοφύρι» των Σεπολίων
Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής που θα απαλλάξει την πυκνοδομημένη περιοχή της δυτικής Αθήνας από τον κεντρικό Σταθμό Λαρίσης ώς τις Τρεις...
Υπογειοποιείται το «γιοφύρι» των Σεπολίων
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γενναία κίνητρα για «απόσυρση» γερασμένων κτιρίων
Ενα φιλόδοξο πρόγραμμα του υπ. Περιβάλλοντος θέλει να αλλάξει τις όψεις των αστικών κέντρων. Οι παρεμβάσεις θα αφορούν παλιές ενεργοβόρες πολυκατοικίες, αλλά τη διαφορά στο περιβάλλον θα την κάνει αν...
Γενναία κίνητρα για «απόσυρση» γερασμένων κτιρίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;
Σε τρίτη συνεχόμενη κινητοποίηση μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες προχώρησαν χθες κάτοικοι των Σεπολίων στις γραμμές των τρένων του ΟΣΕ επί της οδού Αγίου Μελετίου, έπειτα από τον τραγικό θάνατο που βρήκε...
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Για να δούμε... πράσινη μέρα
Τρία μεγάλα πάρκα στις περιοχές Γουδή, Ελληνικού και Αγίων Αναργύρων, που περιλαμβάνονται στους άμεσους πολεοδομικούς σχεδιασμούς, θα αυξήσουν το πράσινο στο λεκανοπέδιο, όπου σήμερα αντιστοιχούν μόλις 5...
Για να δούμε... πράσινη μέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος». Η σημαντική αυτή παράμετρος...
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας