Θλίψη και αποτροπιασμό εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου για το τραγικό συμβάν στη Χίο και την απώλεια 15 ανθρώπων, αναμεσά τους παιδιά. Ζητά την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, τον τερματισμό της ρητορικής μίσους και τον τερματισμό του ανυπόστατου και απαράδεκτου όρου “λαθρομετανάστες” από πρόσωπα στην πολιτική σφαίρα, και την στήριξη των δομών υποδοχής και φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών.
«[…] έχουμε […] θεσμικό και ηθικό καθήκον τη παροχή φιλοξενίας και φροντίδας των αιτούντων άσυλο και ως εκ τούτου έχουμε την υποχρέωση να μην σωπάσουμε σε αυτή τη νέα τραγωδία. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα αφήνει πολλά κενά και ερωτηματικά αναπάντητα που απαιτούν πλήρη διαλεύκανση», υπογραμμίζει ο σύλλογος των εργαζομένων στην ΥΠΥΤ, την υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για τις διαδικασίες υποδοχής νεοεισερχόμενων προσφύγων και μεταναστών και για τη λειτουργία των προσφυγικών δομών υποδοχής και φιλοξενίας στα νησιά και στην ενδοχώρα.
Ο σύλλογος υπενθυμίζει «το δικαίωμα στη διάσωση χωρίς καμία εξαίρεση και “αστερίσκο”» και ότι «η προστασία των ανθρώπων που βρίσκονται στη θάλασσα σε κατάσταση κινδύνου αποτελεί ύψιστη υποχρέωση που απορρέει από το διεθνές δίκαιο και τις διεθνείς συμβάσεις».
Υπογραμμίζει: «Το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιείται συστηματικά ο όρος «λαθρομετανάστες» από πρόσωπα της πολιτικής σφαίρας της χώρας. Τονίζουμε ότι ο όρος αυτός είναι νομικά ανυπόστατος και ηθικά απαράδεκτος. Η χρησιμοποίησή του, επιχειρεί να δημιουργήσει κοινωνικό αυτοματισμό και να αφαιρέσει την ανθρώπινη υπόσταση εκείνων που χρειάζονται τη στήριξή μας. Η θέση του Συλλόγου μας, που χρόνια τώρα υποδεχόμαστε αυτούς τους ανθρώπους, ακούμε τις ιστορίες τους και γνωρίζουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εγκαταλείπουν τις χώρες τους είναι ότι, ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος, αλλά όλοι είμαστε ισότιμα μέλη της παγκόσμιας ανθρώπινης κοινότητας».
Η πλήρης ανακοίνωση του Συλλόγου έχει ως εξής:
Ο Σύλλογος της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης εκφράζει τη θλίψη και τον αποτροπιασμό του, για το πρόσφατο τραγικό συμβάν στη Χίο, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 15 συνάνθρωπων μας, αναμεσά τους και παιδιά.
Ως εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΥΠΥΤ), έχουμε ως θεσμικό και ηθικό καθήκον τη παροχή φιλοξενίας και φροντίδας των αιτούντων άσυλο και ως εκ τούτου έχουμε την υποχρέωση να μην σωπάσουμε σε αυτή τη νέα τραγωδία.
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα αφήνει πολλά κενά και ερωτηματικά αναπάντητα που απαιτούν πλήρη διαλεύκανση. Υπενθυμίζουμε ότι:
– ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ
H προστασία των ανθρώπων που βρίσκονται στη θάλασσα σε κατάσταση κινδύνου αποτελεί ύψιστη υποχρέωση που απορρέει από το Διεθνές Δίκαιο και τις διεθνείς συμβάσεις. Και ως εκ τούτου ο καθένας που θα βρεθεί σε αυτή τη δυσμενή θέση έχει το δικαίωμα στη διάσωση χωρίς καμία εξαίρεση και «αστερίσκο».
-Η ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ
Το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιείται συστηματικά ο όρος «λαθρομετανάστες» από πρόσωπα της πολιτικής σφαίρας της χώρας. Τονίζουμε ότι ο όρος αυτός είναι νομικά ανυπόστατος και ηθικά απαράδεκτος. Η χρησιμοποίησή του, επιχειρεί να δημιουργήσει κοινωνικό αυτοματισμό και να αφαιρέσει την ανθρώπινη υπόσταση εκείνων που χρειάζονται τη στήριξή μας.
Η θέση του Συλλόγου μας, που χρόνια τώρα υποδεχόμαστε αυτούς τους ανθρώπους, ακούμε τις ιστορίες τους και γνωρίζουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εγκαταλείπουν τις χώρες τους είναι ότι, ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος, αλλά όλοι είμαστε ισότιμα μέλη της παγκόσμιας ανθρώπινης κοινότητας.
Απαιτούμε:
-Tην πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.
-Τον τερματισμό της ρητορικής μίσους.
-Την στήριξη των Δομών υποδοχής της Υπηρεσίας μας, ώστε να επιτελούμε το σημαντικό έργο μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τέλος, εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των θυμάτων και ευχόμαστε περαστικά το ταχύτερο δυνατόν στους τραυματίες.
ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΣ ΥΠΥΤ
