Ακόμη ένα περιστατικό, στο οποίο πιθανόν από τύχη ή λόγω της ώρας δεν υπήρξε τραυματίας ή, ακόμη χειρότερα, κάποιο θύμα επιβάτη, σημειώθηκε στον ΗΣΑΠ. Πρωινές ώρες της Πρωτοχρονιάς, ενώ ένας συρμός βρισκόταν εν κινήσει μεταξύ των σταθμών «Ανω Πατήσια» και «Περισσός», άνοιξαν όλες οι πόρτες της μιας πλευράς ενός βαγονιού, χωρίς αυτό να αποτελεί επιλογή του χειριστή του συρμού. Ηταν ώρα 6.25 το πρωί, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, που μιλά για «στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών».
Ηταν λίγοι οι επιβάτες εντός του συγκεκριμένου βαγονιού, σύμφωνα με πληροφορίες. Μπορεί εύκολα να υποθέσει κανείς τι θα μπορούσε να συμβεί αν το βαγόνι ήταν γεμάτο κόσμο και κάποιοι στηρίζονταν στις πόρτες, όπως συμβαίνει συχνά σε ώρες αιχμής. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, καθώς το προσωπικό ενήργησε άμεσα, τονίζει σε χθεσινή ανακοίνωση-καταγγελία το Σωματείο Εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ, προειδοποιώντας ότι «τα σοβαρά προβλήματα διαδέχονται το ένα το άλλο», με τους εργαζόμενους «να κάνουν τον σταυρό τους να μην τους συμβεί κάτι κακό κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους». Με αφορμή την καταγγελία του Σωματείου, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας.
Η εντολή του κ. Κορέα αφορά την πλήρη διερεύνηση της καταγγελίας και να ερευνηθεί εάν υπήρξε κίνδυνος για τους επιβάτες. Η έρευνα, σύμφωνα με τις αρμόδιες εισαγγελικές πηγές, θα εστιάσει στο εάν τελέστηκε το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, ο συρμός εκκενώθηκε στον «Περισσό», αποσύρθηκε από την κυκλοφορία και οδηγήθηκε στην επισκευαστική βάση, «όπου και αναζητείται το αίτιο που προκάλεσε τη δυσλειτουργία των θυρών». Ο απαιτούμενος έλεγχος είναι εν εξελίξει και «εξονυχιστικός», σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας. Το άνοιγμα των θυρών δεν έπρεπε να έχει συμβεί, τονίζει στην «Εφ.Συν.» ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, σύμφωνα με τον οποίο παρόμοιο περιστατικό συνέβη ξανά πριν από 16 χρόνια και συγκεκριμένα το 2006. Σύμφωνα με τον συνδικαλιστικό εκπρόσωπο των εργαζομένων, ο εν λόγω συρμός είχε κατασκευαστεί το 1982 (έχει συμπληρώσει δηλαδή 42 έτη). Σε τέτοιους συρμούς «η επισκευή είναι πολύ δύσκολη», καθώς «τα υλικά είναι παλιά και δύσκολο να βρεθούν ανταλλακτικά», σημειώνει ο κ. Κοντογιάννης. Μεταξύ άλλων, «τα πλαστικά φθείρονται με τα χρόνια, εμφανίζουν τον λεγόμενο απο-πολυμερισμό, δηλαδή χάνουν τη συνοχή τους».
Ανακαίνιση
Πρόκειται για έναν συρμό που, σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ανακαίνισης 14 συρμών της γραμμής του ΗΣΑΠ. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με συνδικαλιστικές πηγές, αναμένεται να αποδώσει καρπούς σε περίπου 1 χρόνο από σήμερα. Ακόμη δεν έχουν επιστρέψει ανακαινισμένοι συρμοί, προκειμένου να διαπιστωθεί ο τρόπος «συμπεριφοράς» τους και οι εργαζόμενοι έχουν γνώση των ανακαινισμένων συρμών του προγράμματος «μόνο σε επίπεδο δείγματος. Δεν έχουμε πάρει κάποιο νέο βαγόνι, ώστε να δούμε τι τυχόν αδυναμίες έχει και να διορθωθεί», επισημαίνει ο κ. Κοντογιάννης.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, υπάρχει χρόνιο πρόβλημα με τις συντηρήσεις. Τα αρμόδια τμήματα είναι υποστελεχωμένα και οι όποιες προσλήψεις γίνονται «με το σταγονόμετρο», τονίζει ο κ. Κοντογιάννης, αναφέροντας ενδεικτικά ότι από το 2010 –οπότε «πάγωσαν» οι προσλήψεις στον απόηχο των μνημονιακών πολιτικών–, οι πρώτες προσλήψεις έγιναν το 2021 και σήμερα τα κενά θέσεων προσωπικού στο οργανόγραμμα είναι μεγαλύτερα του 50% των προβλεπόμενων θέσεων.
Δύο ημέρες νωρίτερα πριν από το περιστατικό με το άνοιγμα των θυρών επιβίβασης του βαγονιού –συγκεκριμένα στις 15.20 τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024- συρμός που περνούσε από τον σταθμό του ΗΣΑΠ «Μοσχάτο» άρχισε να βγάζει καπνούς, με πιθανότερη εκδοχή, σύμφωνα με πληροφορίες, να υπερθερμάνθηκε το σύστημα πέδησης. Το αποτέλεσμα ήταν να επέλθει «βραχυκύκλωμα» σε όλη τη γραμμή του ΗΣΑΠ, από Πειραιά ώς Κηφισιά, για αρκετή ώρα, προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό, μέχρι να ρυμουλκηθεί και να βγει από το σιδηροδρομικό δίκτυο ο συρμός και να αποκατασταθεί η κυκλοφορία.
ΣΥΡΙΖΑ: Να αποσυρθούν όλα τα τρένα του συγκεκριμένου τύπου
Για ένα νέο περιστατικό που χρήζει «άμεσης διερεύνησης για να εντοπιστούν τα προβλήματα και να αποφασιστεί αν τελικά απαιτείται η απόσυρση των παλαιών, μη λειτουργικών συρμών» κάνει λόγο σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Ο αντιπολιτευόμενος βουλευτής καλεί τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ «να απαντήσει για το αν θα αποσύρει –ως οφείλει– για έλεγχο όλη τη σειρά των τρένων τού εν λόγω τύπου και όχι μόνο το τρένο στο οποίο εντοπίστηκε το πρόβλημα» και την κυβέρνηση «να διασφαλίσει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις προκειμένου το επιβατικό κοινό να απολαμβάνει ασφαλείς, ποιοτικές και σύγχρονες μετακινήσεις».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας