• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 26.0°C / 29.6°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.5°C / 29.3°C
    3 BF
    47%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.0°C / 27.7°C
    3 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    2 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    3 BF
    46%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 17.0°C / 25.1°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 13.4°C
    3 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 27.2°C / 27.2°C
    3 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 25.5°C
    3 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.6°C / 25.9°C
    1 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.8°C
    2 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 25.1°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    4 BF
    73%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 29.5°C
    3 BF
    28%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 27.5°C / 27.5°C
    2 BF
    41%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    5 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.2°C / 31.0°C
    3 BF
    20%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.3°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 27.7°C
    2 BF
    55%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.2°C / 22.2°C
    0 BF
    67%

Οι Γιώργος Γεραπετρίτης και Κώστας Καραμανλής στη χτεσινή τελετή παράδοσης-παραλαβής του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Γεραπετρίτης θα διερευνήσει παραβιάζοντας τον νόμο

  • A-
  • A+
Ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών υποσχέθηκε τη διερεύνηση των αιτίων της τραγωδίας από «υπερκομματικούς» εμπειρογνώμονες που θα διορίσει η... κυβέρνηση κατά παράβαση του νόμου που η ίδια ψήφισε. ● Αντικείμενο της έρευνας θα είναι και οι «διαχρονικές» παθολογίες ή αδράνειες «εφόσον υπήρξαν». ● «Δεν μπορεί ο ελεγχόμενος να ορίζει τον ελεγκτή του», σχολίασε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππάς.

Ακόμη μια «ειδική αποστολή» ανέλαβε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, που παρέλαβε χθες από τον παραιτηθέντα Κώστα Καραμανλή υποσχόμενος να διερευνήσει τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας, κατά παράβαση του νόμου 5014 που ψηφίστηκε πριν από 40 μέρες από τη Βουλή.

Η «σεμνή τελετή» της παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου είχε προαναγγελθεί ότι θα γίνει «φαστ τρακ» και χωρίς να γίνουν δεκτές ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους. Σαν να μην έφτανε αυτό, έγινε και 20 λεπτά νωρίτερα από την ώρα που είχε ανακοινωθεί.

Οπως είχε προαναγγείλει την προηγούμενη μέρα ο πρωθυπουργός, ο κ. Γεραπετρίτης επανέλαβε ότι η διερεύνηση του δυστυχήματος θα διενεργηθεί από «μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων ad hoc η οποία θα μελετήσει τα συστημικά αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία, την οποία όλοι βιώνουμε σήμερα, τις παθολογίες, τις αδράνειες οι οποίες υπήρξαν διαχρονικά, εφόσον υπήρξαν». Είπε μάλιστα ότι η επιτροπή αυτή θα συστηνόταν χθες κιόλας, αν και τελικά δεν ανακοινώθηκαν ονόματα.

Υπενθυμίζεται ότι αυτές οι διερευνήσεις έχουν στόχο να μελετηθούν σε βάθος και με ηρεμία όλα τα δεδομένα και να βγει ένα πόρισμα που θα οδηγεί σε συγκεκριμένα μέτρα ώστε να αποτραπεί η επανάληψη των ίδιων σφαλμάτων στο μέλλον. Το βασικότερο είναι, όμως, ότι η ίδια κυβέρνηση ψήφισε τον περασμένο Ιανουάριο τον νόμο 5014 που δεν προβλέπει «ad hoc επιτροπές», αλλά τη σύσταση συγκεκριμένου φορέα με την ονομασία «Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών».

Μάλιστα, όταν ψηφίστηκε, ασκήθηκε έντονη κριτική για την έλλειψη ανεξαρτησίας του φορέα καθώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει το δικαίωμα να ανακαλεί και να διορίζει τα μέλη του χωρίς καν την αίτησή τους. Πάντως, ο κ. Γεραπετρίτης υποσχέθηκε χθες ότι «η διερεύνηση των αιτιών θα γίνει με τρόπο ο οποίος θα είναι διαφανής και απολύτως ενδελεχής», χωρίς να παραλείψει να πει ότι «αυτή είναι η σαφής εντολή του πρωθυπουργού». Είπε ακόμη ότι δεν θα ασχοληθεί με την καθημερινότητα του υπουργείου, χωρίς να εξηγήσει ποιες αρμοδιότητες θα μεταφερθούν, για τον λόγο αυτό, στους υφυπουργούς. Τόνισε επίσης ότι η «ειδική αποστολή» του έχει ακόμη δύο εντολές:

■ «Να διασφαλίσουμε τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού των υποδομών, οι οποίες έχουν ήδη δρομολογηθεί, ώστε να μην υπάρξει κανένα ζήτημα σε ό,τι αφορά την ταχύτητα των έργων, τα οποία ήδη έχουν αναληφθεί». Προφανώς θεωρεί δεδομένο ότι η Νέα Δημοκρατία θα κυβερνά και μετά τις εκλογές.

■ «Να υπάρξουν οι άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση της ασφάλειας των μεταφορών στο επίπεδο των σιδηροδρομικών μεταφορών για να υπάρξει και μια εμπέδωση ασφάλειας και στην ψυχολογία των πολιτών».

Στον (απο)χαιρετισμό του ο παραιτηθείς υπουργός Κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι βέβαιος πως η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος θα είναι ενδελεχής επειδή τη θέση του ανέλαβε «ένας άξιος επιστήμονας, ο Γιώργος Γεραπετρίτης».

«Η τραγωδία δεν θα διερευνηθεί από κάποια δήθεν “υπερκομματική επιτροπή” - ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να ορίζει τον ελεγκτή του», ήταν το σχόλιο του αρμόδιου τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Νίκου Παππά: «Τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα διερευνηθούν από κάποια δήθεν “υπερκομματική επιτροπή” που θα ορίσει η κυβέρνηση με πρόσωπα της αρεσκείας της», τόνισε. «Εκτός εάν ο κ. Μητσοτάκης που την προανήγγειλε έχει κάποια σπουδή να βγάλει ένα προεκλογικό πόρισμα, που θα επιβεβαιώσει αυτό που έσπευσε να προδικάσει χθες: πως για όλα φταίει “κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος”».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόρισμα-εξπρές με μισόλογα για να προλάβουν τις κάλπες
Καταγράφεται πλήθος κενών και στοιχείων που λείπουν από το διερευνητικό-αποδεικτικό υλικό, ενώ το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα κείμενο «λίγο απ’ όλα» και «περίπου» διαχέοντας τις ευθύνες ώστε να μη μένει κανείς...
Πόρισμα-εξπρές με μισόλογα για να προλάβουν τις κάλπες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξώδικη προειδοποίηση των μηχανοδηγών
Νέο «καμπανάκι» της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης προς την Εισαγγελία Αθηνών, τα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας, τον ΟΣΕ, τη Hellenic Train και τη ΡΑΣ για τις συνθήκες τέλεσης των δρομολογίων.
Εξώδικη προειδοποίηση των μηχανοδηγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποια λάθη και παραβάσεις στη λειτουργία των τρένων εντόπισε η Ρυθμιστική Αρχή
Την ώρα που η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να κλείσει το θέμα, η ΡΑΣ στην απόφασή της εντοπίζει συγκεκριμένες ελλείψεις που δείχνουν ότι λειτουργούσε ένα περίπλοκο σύστημα «στα χαρτιά».
Ποια λάθη και παραβάσεις στη λειτουργία των τρένων εντόπισε η Ρυθμιστική Αρχή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βιάζεται η Hellenic Train με τις αποζημιώσεις
Ο Κανονισμός της Ε.Ε. είναι σαφής πως θα έπρεπε εντός 15 ημερών από την τραγωδία να προκαταβάλει η εταιρεία τα ποσά των αποζημιώσεων, κάτι που δεν έχει συμβεί.
Δεν βιάζεται η Hellenic Train με τις αποζημιώσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρένο... οι απευθείας αναθέσεις, με τον αραμπά οι αποζημιώσεις
Εξαγγέλλοντας απευθείας αναθέσεις για έργα που εκκρεμούν χρόνια, η κυβέρνηση προσπαθεί να δώσει την εικόνα της μεγάλης κινητοποίησης για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Τρένο... οι απευθείας αναθέσεις, με τον αραμπά οι αποζημιώσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρώτο δρομολόγιο με στημένους επιβάτες και απορημένους τουρίστες
Με τα σκυθρωπά πρόσωπα των αρμοδίων και συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων ξεκίνησαν χθες δύο δρομολόγια των τρένων από τον σταθμό Λαρίσης.
Πρώτο δρομολόγιο με στημένους επιβάτες και απορημένους τουρίστες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας