Προτάσεις και διαπιστώσεις προβλημάτων, με επίκεντρο τον θαλάσσιο τουρισμό (ακτοπλοΐα, υδατοδρόμια, κρουαζιέρα, yachting) απέστειλε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης, στην Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ) στο πλαίσιο πρωτοβουλίας της Ενωσης για ανάπτυξη διαλόγου με την κυβέρνηση με σκοπό τη λήψη δέσμης μέτρων στήριξης του τουριστικού κλάδου.
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει ότι η ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων άπτεται των λιμενικών υποδομών της χώρας, οι οποίες παραμένουν σε κατάσταση μη ικανή να εξυπηρετήσει σωστά και με ασφάλεια ταχύπλοα και συμβατικά πλοία. Οι αιτίες για μια σειρά αστοχιών, κατά τη γνώμη του, βρίσκονται στις συναρμοδιότητες των υπουργείων Εθνικής Αμυνας, Ναυτιλίας, Εσωτερικών, Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού, και προς επίρρωσιν των ισχυρισμών του, δίνει το χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι για τη θέση των ναυδέτων έξω από το λιμάνι της Σαντορίνης έπρεπε να γνωμοδοτήσουν, να εισηγηθούν και να συνυπογράψουν τα υπουργεία Αμυνας, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Συμπερασματικά, όπως αναφέρει, για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, που απαιτούνται χρόνος και σημαντικά κονδύλια, η εμπλοκή όλων αυτών των υπουργείων επιδρά στην απώλεια χρόνου αλλά και στη διατήρηση της γραφειοκρατίας, όταν κάλλιστα όλα αυτά θα μπορούσε να τα χειριστεί η γενική γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας.
ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ: Ενώ έχει αδειοδοτηθεί ένας αριθμός, δεν έχουν ξεκινήσει τα απαιτούμενα έργα στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Ασαφές παραμένει το θέμα των πύργων ελέγχου, αλλά και των υποστηρικτικών υπηρεσιών που πρέπει να αναπτυχθούν.
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ: Προτείνονται η βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ Ελλήνων και ξένων πρακτόρων κρουαζιέρας, φορέων εκμετάλλευσης λιμένων και άλλων εμπλεκομένων, η προσφορά «πακέτων» (σύνδεση και προώθηση τουριστικών αξιοθέατων ενδοχώρας) αλλά και συνεργειών (π.χ. θρησκευτικός και συνεδριακός τουρισμός) και η επέκταση της τουριστικής περιόδου.
YACHTING: Πρέπει να «απενοχοποιηθεί» καθώς έχει εσφαλμένα καταχωριστεί ως μορφή τουρισμού για υπερυψηλά εισοδήματα. Η Ελλάδα «μπορεί να γίνει το νέο Yachting Home Port παγκοσμίως».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας