• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 17.9°C
    3 BF
    65%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 13.7°C
    1 BF
    84%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 19.3°C
    4 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.2°C
    1 BF
    65%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.5°C
    4 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 10.7°C / 13.2°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 9.0°C
    0 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    60%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.3°C
    2 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.1°C
    2 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.8°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 11.8°C / 15.7°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    4 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.2°C / 12.3°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 14.0°C
    1 BF
    93%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    2 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.1°C / 18.0°C
    0 BF
    64%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 14.3°C
    3 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.4°C / 13.4°C
    2 BF
    94%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.4°C / 10.4°C
    2 BF
    76%

Άποψη από το πάρκο Ριζάρη μετά την ανάπλασή του με χορηγία του ιδρύματος Πατέρα το 2010

EUROKINISSI/ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προσφυγή στο ΣτΕ για τον σταθμό της Γραμμής 4 στο πάρκο Ριζάρη

  • A-
  • A+

Με κατάθεση προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η οποία, μάλιστα, συνοδεύεται από δύο πανεπιστημιακές μελέτες για τη σπουδαιότητα του πάρκου Ριζάρη στην οικολογική ισορροπία του κέντρου της Αθήνας, ο επιχειρηματίας Νικόλαος Πατέρας κάνει ένα ακόμη βήμα για την προστασία αυτού του πνεύμονα πρασίνου που απειλείται από τα έργα για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή).

Τα έργα προετοιμασίας του χώρου για τον δεύτερο σταθμό Μετρό που σχεδιάζεται στο πάρκο Ριζάρη, δίπλα στον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμός (Γραμμή 3), έχουν παγώσει εδώ και έναν χρόνο. Οι λαμαρίνες που ξεκίνησαν να τοποθετούνται μετά το καλοκαίρι του 2021 απομακρύνθηκαν και ουδέποτε ξανατοποθετήθηκαν, σε αντίθεση με ό,τι έχει συμβεί σε όλα τα υπόλοιπα σημεία (14 σταθμοί και 9 φρέατα) στα οποία η μελλοντική γραμμή θα επικοινωνεί με την επιφάνεια του εδάφους.

Οπως είχε πρόσφατα δημοσιεύσει η «Εφ.Συν.» (27/8/22, «Αλλο Εξάρχεια και άλλο πάρκο Ριζάρη»), αυτή η διακοπή εργασιών επιτεύχθηκε με αίτηση που κατέθεσε ο Ν. Πατέρας προς τα υπουργεία Υποδομών-Μεταφορών και Περιβάλλοντος-Ενέργειας και προς την «Αττικό Μετρό» («Α.Μ.»), ζητώντας να του χορηγηθούν έγγραφα που σχετίζονται με την υλοποίηση του έργου: η Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ) του έργου, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, η Αδεια Επέμβασης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και οποιαδήποτε άλλη πράξη και έγγραφο σχετίζεται με το έργο.

Νικόλαος Πατέρας

EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Για να καταθέσει αυτό το αίτημα, ο κ. Πατέρας επικαλέστηκε αφενός τη χορηγία του Ιδρύματος Πατέρα, βάσει της οποίας το 2010 αναπλάστηκε το πάρκο Ριζάρη και εμπλουτίστηκε το πράσινο, αφετέρου τη γειτνίαση των γραφείων του με τον απειλούμενο χώρο. Μετά την κατάθεση του αιτήματος εκείνου, οι λαμαρίνες απομακρύνθηκαν από το πάρκο Ριζάρη και οι πρόδρομες εργασίες σταμάτησαν. Υποτίθεται πως η «Αττικό Μετρό» μελετά έκτοτε κάποιον ανασχεδιασμό, ενώ οι εργολάβοι καραδοκούν, ζητώντας αναθεωρήσεις τιμών λόγω της καθυστέρησης που προκαλείται. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιχειρηματίας προχώρησε ήδη στο επόμενο βήμα, καταθέτοντας προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκ μέρους του Ιδρύματος Πατέρα, με τη στήριξη κατοίκων της περιοχής αλλά και του Ριζαρείου Ιδρύματος. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στην προσφυγή του επικαλείται:

1) Την άρνηση των αρμόδιων αρχών να του κοινοποιήσουν τις άδειες και τα έγγραφα που ζήτησε με την αίτησή του τον Σεπτέμβριο του 2021. Σημειώνεται ότι ορισμένα από αυτά τα έγγραφα και οπωσδήποτε η ΑΕΠΟ του 2018 βρίσκονται αναρτημένα στη Διαύγεια - εννοείται όμως ότι αυτή δεν περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα σχέδια υλοποίησης και τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάστηκαν. Εφόσον οι αρμόδιοι αρνήθηκαν να χορηγήσουν τα στοιχεία, αυτό πιθανόν σημαίνει ότι προσπάθησαν να κλείσουν το θέμα διακόπτοντας απλώς τις εργασίες στο πάρκο Ριζάρη.

2) Την έλλειψη ενημέρωσης των κατοίκων της περιοχής και δημόσιας διαβούλευσης γύρω από τα έργα που θα γίνουν και την αναγκαιότητά τους. Τα έργα που έχουν σχεδιαστεί και θα οδηγήσουν στο χτίσιμο ενός δεύτερου σταθμού, ουσιαστικά μια «ανάποδη» πολυκατοικία σε βάθος 25 μέτρων όπου θα περνά το τούνελ του Μετρό, θα απαιτήσουν το κλείσιμο μεγάλου μέρους του πάρκου στην πλευρά προς την οδό Ριζάρη για πολλά χρόνια. Θα εξαφανιστούν 250 δέντρα, θα επηρεαστούν οι αρχαιότητες που βρίσκονται στην περιοχή και θα χαθεί για πολλά χρόνια ένας πολύτιμος χώρος αναψυχής και περιπάτου. Και όλα αυτά θα συμβούν ενώ κανείς δεν εξηγεί γιατί δεν ακολουθήθηκε μια άλλη λύση πιο μικρού σταθμού σε συνδυασμό με τις υποδομές τού ήδη υφιστάμενου σταθμού Ευαγγελισμός.

3) Η προσφυγή συνοδεύεται από δύο μελέτες, μιας ελληνικού Πανεπιστημίου και μιας του εξωτερικού, στις οποίες τεκμηριώνεται η σημασία της ύπαρξης του πάρκου Ριζάρη για την οικολογική ισορροπία του κέντρου της πόλης. Βάσει των μελετών, η καταστροφή τόσων δέντρων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν έγινε ορθή αξιολόγηση της αξίας τους από την «Αττικό Μετρό». Επισημαίνεται ακόμη ότι το πάρκο Ριζάρη υφίσταται ως χώρος πρασίνου από τη σύσταση του ελληνικού κράτους μετά την Επανάσταση του 1821 και ότι μαζί με τον Εθνικό Κήπο αποτελούν τους μοναδικούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας με τα ίδια χαρακτηριστικά από την αρχαιότητα.

Ψάχνουν τις άδειες για το μετρό και στα Εξάρχεια

Επιχειρηματίες και κάτοικοι της περιοχής ζητούν από τις Αρχές τα έγγραφα που νομιμοποιούν το έργο • Αλαλούμ μεταξύ υπουργείου Υποδομών, ΕΛ.ΑΣ. και Δήμου Αθηναίων για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Ούτε 2 χιλιόμετρα από το πάρκο Ριζάρη, στην πλατεία Εξαρχείων όπου στριμώχνεται ένας ακόμη σταθμός Μετρό, όσοι κάτοικοι αντιδρούν δέχονται καθημερινά τις... περιποιήσεις των ΜΑΤ. Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις έχουν επιστρατευτεί από τον περασμένο Αύγουστο προκειμένου να τοποθετηθούν οι λαμαρίνες και να δοθεί η εικόνα ότι τα έργα προχωρούν. Η ιδεολογικοποίηση ενός τεχνικού έργου και η ισχυρή πόλωση είναι δεδομένες, αλλά φαίνεται πως η κυβέρνηση αποφάσισε ότι θα έχει μόνον κέρδη εμφανιζόμενη να συγκρούεται με το «άβατο των Εξαρχείων». Η κλιμάκωση των αντιδράσεων αναμένεται να έρθει με την εξαφάνιση των περίπου 80 δέντρων της πλατείας. Αλλωστε, το σχέδιο είναι να καταληφθεί όλη σχεδόν η έκτασή της και να μετατραπεί σε ανοιχτό όρυγμα για να κατασκευαστεί ο σταθμός.

Ενδιαφέρον, πάντως, εμφανίζει το γεγονός ότι και στα Εξάρχεια έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια εντοπισμού των αδειών βάσει των οποίων γίνονται και θα γίνουν οι παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο. Σύμφωνα με πληροφορίες, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή ζήτησαν από τις αρμόδιες αρχές τις άδειες έναρξης εργασιών, χωρίς να λάβουν κάποια απάντηση. Το ίδιο συνέβη και σε κάποια από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις, όταν κάτοικοι ζητούσαν να τους επιδειχθούν οι άδειες για τις εργασίες που γίνονταν πριν πάρουν τον λόγο τα δακρυγόνα. Το ρεπορτάζ, πάντως, δείχνει ότι η απόσταση είναι μεγάλη από το να χαρακτηριστούν αυτή τη στιγμή οι κάθε λογής εργασίες έμπλεες νομιμότητας, καθώς:

■ Μόλις την περασμένη εβδομάδα, στις 27 Σεπτεμβρίου, υπεγράφη από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η έγκριση της μελέτης των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

■ Με βάση αυτή την έγκριση του υπουργείου πρέπει η Ελληνική Αστυνομία να εκδώσει την αστυνομική απόφαση βάσει της οποίας θα απαγορεύονται η στάση και η στάθμευση των οχημάτων και στις δύο πλευρές των οδών Στουρνάρη (μεταξύ Θεμιστοκλέους-Σπ.Τρικούπη) και Σπ.Τρικούπη (μεταξύ Στουρνάρη και Σολωμού).

■ Στην ίδια εγκριτική απόφαση του υπουργείου, όμως, επισημαίνεται ότι «απαιτείται και η συναίνεση του Δήμου Αθηναίων για την κατάληψη των πεζοδρομίων». Η διατύπωση παραπέμπει σαφώς στην έλλειψη των αδειών κατάληψης πεζοδρομίων που χρειάζεται κάθε νομιμόφρων πολίτης για να καταλάβει οποιονδήποτε δημόσιο χώρο - πολλώ δε μάλλον τη μοναδική πλατεία μιας πυκνοκατοικημένης περιοχής.

■ Επίσης, στην ίδια απόφαση αναφέρεται ότι πρέπει να εκδοθεί χωριστά άδεια τομής ή εκσκαφής οδοστρώματος η οποία χορηγείται επίσης από τον Δήμο Αθηναίων και πρέπει επίσης να θεωρηθεί από την αστυνομική αρχή σύμφωνα με το άρθρο 47, παράγραφος 3 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

■ Τέλος, μέσα στο υπηρεσιακό κείμενο που εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις περιλαμβάνεται και μια σαφής αιχμή για τον Δήμο Αθηναίων, ο οποίος «παρακαλείται για τυχόν δικές του ενέργειες σε θέματα αρμοδιότητάς του και ιδιαίτερα για την ενημέρωση των κατοίκων για τα εκτελούμενα έργα».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Η έλλειψη ενημέρωσης και δημόσιας διαβούλευσης είναι ένα από τα κεντρικά προβλήματα στην εξέλιξη αυτών των έργων. Η απουσία τέτοιων διεργασιών αναδείχθηκε ξεκάθαρα όχι μόνο στην περιοχή των Εξαρχείων και στο πάρκο Ριζάρη, αλλά και στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας στο Κολωνάκι. Η επίσης μικρή αυτή πλατεία ξεθεμελιώθηκε, οι κάτοικοι της περιοχής την αντίκρισαν ξαφνικά ισοπεδωμένη και μόνον τότε συνειδητοποίησαν ότι αυτή θα είναι η εικόνα που θα έχουν μπροστά τους τα επόμενα χρόνια.

Ποιο μπορεί να είναι, συμπερασματικά, το μέλλον των εργασιών για την κατασκευή του σταθμού Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων; Οι κάτοικοι που διαμαρτύρονται δείχνουν οπλισμένοι με άπλετη υπομονή για να την υπερασπιστούν. Το αν θα καταφέρουν να οργανωθούν για να πετύχουν και κάποια αποτελέσματα σε επίπεδο νομικών προσφυγών παραμένει άγνωστο. Εκτός από την έκδοση των απαραίτητων αδειών, πάντως, υπάρχουν και δύο ακόμη σημαντικά εμπόδια:

1) Οι λαμαρίνες πρέπει να καταλάβουν ολόκληρη την περιοχή που θα μετατραπεί σε ανοιχτό όρυγμα, δηλαδή να επεκταθούν πέρα από την έκταση την οποία ήδη καλύπτουν.

2) Κάποια από τα δέντρα θα πρέπει να μεταφυτευθούν σε άλλες περιοχές, όπως έχει υποσχεθεί ο Δήμος Αθηναίων. Ομως, ο ίδιος ο δήμος έχει ζητήσει να μη γίνουν μεταφυτεύσεις πριν δροσίσει ο καιρός και όχι νωρίτερα από τις 31 Οκτωβρίου.

Αυτό σημαίνει ότι οι εργασίες της απομάκρυνσης του πρασίνου τοποθετούνται πλέον χρονικά στον μήνα Νοέμβριο, μια ιδιαίτερα εμβληματική χρονική περίοδο για την περιοχή λόγω και της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Να σημαίνει αυτό άραγε ότι θα επιδιωχθεί περαιτέρω όξυνση του κλίματος, με την κυβέρνηση να την εκμεταλλεύεται για να αποκομίσει πολιτικά οφέλη; Πάντως, μέσα στην «Αττικό Μετρό» υπάρχουν και κάποιοι που τραβούν τα σενάρια ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει καταγεγραμμένη σε έγγραφο η πρόβλεψη ότι με δεδομένες τις καθυστερήσεις λόγω των «ειδικών συνθηκών», το σύνολο των πρόδρομων εργασιών (απομάκρυνση πρασίνου, ξήλωμα κάθε κατασκευής, απομάκρυνση δικτύων κοινής ωφέλειας κ.λπ.) θα έχει ολοκληρωθεί στις 6 Δεκεμβρίου του 2022 - δηλαδή την ημέρα μνήμης για τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου.

Καθυστερήσεις με το καλημέρα για τους μετροπόντικες

Πολύμηνες είναι πλέον οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη των έργων για τη γραμμή 4 του Μετρό, όμως οι σημαντικότερες δεν οφείλονται σε φανερές και υπόγειες αντιδράσεις, αλλά σε αστοχίες και λάθη που αφορούν την κατασκευή του Φρέατος Βεΐκου μέσω του οποίου θα μπει στα έγκατα της γης ο ένας από τους δύο «μετροπόντικες».

Το Φρέαρ Βεΐκου βρίσκεται στο ένα άκρο της μελλοντικής γραμμής στο Γαλάτσι και θα έπρεπε να έχει αρχίσει να κατασκευάζεται πριν από 9 μήνες. Δηλαδή θα έπρεπε στα τέλη του 2021 να έχουν τελειώσει οι πρόδρομες εργασίες και να έχει αναλάβει η κατασκευαστική κοινοπραξία (ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM) το βαθύ σκάψιμο. Ενώ όμως οι εργασίες αυτές έχουν προχωρήσει στο Φρέαρ Κατεχάκη από το οποίο θα κατέβει ο άλλος «μετροπόντικας», στη Βεΐκου δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει!

Στο 15% του προβλεπόμενου χρόνου για τη γραμμή 4 του μετρό έχει εκτελεστεί μόλις το 1,3% του έργου • Βασική αιτία, τα λάθη και οι αστοχίες στο Φρέαρ Βεΐκου

Σύμφωνα με πληροφορίες, η καθυστέρηση των εννέα μηνών οφείλεται σε έναν συνδυασμό αστοχιών που αφορούν τις πρόδρομες εργασίες στο σημείο κατασκευής του φρέατος. Από εκεί περνούν τεράστιοι αγωγοί που υδροδοτούν ολόκληρη την Αττική (στο Γαλάτσι βρίσκονται και κεντρικές εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ) αλλά και κρίσιμα δίκτυα τροφοδοσίας με ηλεκτρισμό που έπρεπε να μετακινηθούν. Στα παραπάνω ζητήματα προστέθηκαν άλλες καθυστερήσεις στην παράδοση υλικών που παρατηρήθηκαν μετά τη λήξη της πανδημίας, αλλά και οι συνήθεις διαχειριστικές αστοχίες.

Ετσι, οι πρόδρομες εργασίες αντί για το τέλος του 2021 θα ολοκληρωθούν μέσα στον Οκτώβριο. Εάν είχαν ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021, θα μπορούσε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου η κοινοπραξία θα τελείωνε το Φρέαρ Βεΐκου μέσα στον ερχόμενο μήνα, ώστε να κατέβει μέσα από αυτό ο «μετροπόντικας» και να αρχίσει την αργόσυρτη διανοικτική πορεία του πριν από το τέλος του 2022.

Φωτ. αρχείου

MotionTeam

Το μηχάνημα ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) που προορίζεται για το Φρέαρ Βεΐκου είχε συναρμολογηθεί και δοκιμαστεί με επιτυχία στο εργοστάσιο του κατασκευαστή στη Γερμανία από τις αρχές Αυγούστου. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, έπρεπε να αποσυναρμολογηθεί και να μεταφερθεί στην Ελλάδα ώστε να επανασυναρμολογηθεί ώς τις 28 Οκτωβρίου. Ομως σε εκείνη την ημερομηνία μόλις θα έχουν ξεκινήσει οι πρώτες εργασίες εκσκαφής και τοποθέτησης των πασσάλων που θα διαμορφώσουν το «πηγάδι».

Με αυτά τα δεδομένα, η κοινοπραξία ρώτησε τον κατασκευαστή του «μετροπόντικα» εάν μπορούσε να τον κρατήσει για ένα διάστημα στις εγκαταστάσεις της. Ελαβε την απάντηση ότι αυτό γίνεται αλλά μόνο για περιορισμένο διάστημα καθώς απαιτούνται σημαντικός χώρος αλλά και εργασίες συντήρησης. Οταν όμως έγινε αντιληπτό το διάστημα της καθυστέρησης, έδωσε νέα εντολή για μακράς διάρκειας αποθήκευση και συντήρηση τουλάχιστον για έξι μήνες με δυνατότητα επέκτασης εάν αυτό απαιτηθεί. Εννοείται ότι όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν σε πρόσθετα κόστη και βάρη τα οποία φυσικά θα μετακυλισθούν στα συνήθη υποζύγια.

Ολα τα παραπάνω σημαίνουν ότι ο «μετροπόντικας» αυτός, αντί για τον 18ο μήνα από την υπογραφή της σύμβασης τον Ιούνιο του 2021 (προϋπολογισμός 1,2 δισ. ευρώ), θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι, κάπου ανάμεσα στον 24ο και τον 26ο μήνα. Βάσει της σύμβασης, τα έργα θα έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 96 μήνες, αλλά ήδη μέσα στους πρώτους 15 μήνες καταγράφεται καθυστέρηση 6-8 μηνών. Και ενώ έχει τρέξει το 15% της συνολικής συμβατικής διάρκειας του έργου, ώς τώρα έχει υλοποιηθεί το 1,2-1,3% των συμβατικών εργασιών.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλο Εξάρχεια και άλλο πάρκο Ριζάρη
Δύο μέτρα και δύο σταθμά από την κυβέρνηση ● Για το πάρκο Ριζάρη αρκούσε μια αίτηση του εφοπλιστή Ν. Πατέρα ώστε να σταματήσει η περίφραξη ● Για την πλατεία Εξαρχείων σιδηρόφρακτα ΜΑΤ ψεκάζουν τους...
Αλλο Εξάρχεια και άλλο πάρκο Ριζάρη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Συνήγορος του Πολίτη για το πετσόκομμα των δέντρων
Μετά τις επί μήνες διαμαρτυρίες πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων, ο Συνήγορος του Πολίτη απευθύνεται στα υπουργεία Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και ζητά «να δρομολογηθούν οι αναγκαίες...
Ο Συνήγορος του Πολίτη για το πετσόκομμα των δέντρων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο έργο του Πικιώνη αναπαύεται... η εγκατάλειψη
Η συνταγή είναι πλέον κλασική: αφήνουν τον δημόσιο χώρο να ρημάξει και μετά έρχονται να τον «σώσουν» με συμπράξεις και παραχωρήσεις σε ιδιώτες. Στο εμβληματικό έργο του Πικιώνη στον Λόφο του Φιλοπάππου, όμως,...
Στο έργο του Πικιώνη αναπαύεται... η εγκατάλειψη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ούτε ένα δέντρο λιγότερο, ούτε ένα παιδί σε κοντέινερ»
Κινητοποίηση για το παρκάκι στην Ιακωβάτων «Το πάρκο θα μείνει, το έργο δεν θα γίνει». «Οχι κοντέινερ και κλουβιά, ναι στα δέντρα για τα παιδιά». Δύο από τα συνθήματα που ακούστηκαν στη διάρκεια της πορείας...
«Ούτε ένα δέντρο λιγότερο, ούτε ένα παιδί σε κοντέινερ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πλατεία ΕΠΟΝ να μη γίνει πολυκατοικία
Ενας από τους ελάχιστους ελεύθερους χώρους στην πυκνοδομημένη αυτή περιοχή και βρίσκεται σε κίνδυνο καθώς υπάρχει φερόμενος ως ιδιοκτήτης που τη διεκδικεί.
Η πλατεία ΕΠΟΝ να μη γίνει πολυκατοικία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας