• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.3°C / 19.5°C
    4 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 16.3°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 12.0°C / 19.4°C
    3 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 5.9°C / 11.6°C
    1 BF
    63%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 11.6°C / 15.1°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.2°C / 10.6°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    2 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.2°C / 20.8°C
    5 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.3°C / 18.9°C
    4 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.8°C
    6 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.8°C / 19.7°C
    4 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    1 BF
    53%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.5°C / 14.0°C
    1 BF
    74%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    2 BF
    59%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.5°C / 19.3°C
    5 BF
    46%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.3°C / 16.6°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 9.7°C / 15.8°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    0 BF
    65%

Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Καρατομήθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ζήτησε σήμερα το πρωί την παραίτηση του κ. Σκόδρα. Η υπόθεση αλλαγής στη διοίκηση του ΟΑΣΘ ήταν μόνιμη επωδός στις συζητήσεις εδώ και μήνες, ενώ οι λόγοι που η κυβέρνηση προχωρά τώρα σε αυτές τις αλλαγές έχει πολλές εκδοχές, οι οποίες συνδέονται με πολλές ιστορίες που τρέχουν παραλλήλως σχετικά με τον πολύπαθο Οργανισμό.

Η πρεμούρα του υπουργού να αντικαταστήσει τον κ. Σκόδρα φαίνεται και από το όνομα του ανθρώπου που θα τον αντικαταστήσει και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες είναι ένας... οικονομολόγος. Πρόκειται για τον - συμπτωματικά Σερραίος - Κωνσταντίνο Ταγγίρη, ο οποίος μέχρι πρότινος ήταν τοποθετημένος από τον κ. Καραμανλή ως απλό μέλος στο δ.σ. του ΟΣΕ.

Ποια η εμπειρία του στη διαχείριση Οργανισμού σαν και του ΟΑΣΘ, άγνωστο. Πολλοί συνδέουν ήδη την τοποθέτηση με την πρόθεση της κυβέρνησης να εκχωρήσει κι άλλο μέρος του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και δη των... Σερρών. 

Πάντως, ο αποχωρών με μια μακροσκελή δήλωσή του, παρουσιάζει τη θητεία του ως καλώς καμωμένη και την παραίτησή του ως οικειοθελή. Το ρεπορτάζ ωστόσο «τρέχει» και η «Εφ.Συν.» θα επανέλθει με νεότερα στοιχεία.

Η δήλωση του παραιτηθέντος Γιώργου Σκόδρα

Ενημέρωσα τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και καλό μου φίλο Κώστα Καραμανλή, ότι δεν επιθυμώ την συνέχιση της θητείας μου στη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΘ, ευχαριστώντας τον θερμά για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μας τα τελευταία τρία χρόνια. 

Μετά από πολύ περίσκεψη, αποφάσισα ότι έκλεισε ο κύκλος μου στον Οργανισμό. Θεώρησα ότι από τη στιγμή που καταφέραμε να κάνουμε τον ΟΑΣΘ να σταθεί ξανά στα πόδια του, έχω ολοκληρώσει το έργο που μου ανέθεσε η κυβέρνηση. 

Πιστεύω ότι οι θητείες Διοικήσεων μεγάλων Οργανισμών θα πρέπει να συνδέονται πάντα με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων και να μην «σέρνονται» στο διηνεκές, αρχή που ακολουθώ πάντα τόσο ως Ακαδημαϊκός, όσο και στην ΕΥΑΘ και την «Εγνατία Οδό ΑΕ», όπου είχα την τιμή στο παρελθόν να υπηρετήσω.  

Παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, ο ΟΑΣΘ του Αυγούστου του 2022 δε θυμίζει σε τίποτε τον διαλυμένο ΟΑΣΘ του Ιουλίου του 2019.   

Ανέλαβα έναν ξεχαρβαλωμένο ΟΑΣΘ και παραδίδω έναν Οργανισμό έτοιμο να περάσει στην επόμενη φάση του, που θα σχετίζεται με την εφαρμογή του Κανόνα της Απελευθέρωσης των Αστικών Συγκοινωνιών. 

Μέσα σε μόλις τρία χρόνια καταφέραμε να προχωρήσουμε τομές και αποφάσεις πρωτοφανείς όχι μόνο για τα 65 χρόνια του ΟΑΣΘ, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα. Καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον στόλο των αστικών λεωφορείων και να νοικοκυρέψουμε τη λειτουργία του Οργανισμού σε όλες του τις πτυχές. Κανείς άλλωστε δεν ξεχνά ότι τον Ιούλιο του 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν σε καθημερινή βάση κατά μέσο όρο 235 αστικά λεωφορεία, ενώ σήμερα περίπου 500! 

Η μίσθωση 260 λεωφορείων, που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά στην Πατρίδα μας, καθώς έως πρότινος απαγορευόταν, σε συνδυασμό με την παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, που απαιτούσε «βαριές» διαδικασίες, αλλά και τη δωρεά των λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσαν ανάσα ανακούφισης στο επιβατικό κοινό.   

Τοποθετήσαμε για πρώτη φορά σύστημα εισροών - εκροών και ελέγχουμε πλέον όλη τη διακίνηση καυσίμων, το κόστος για τα οποία είναι το δεύτερο στον ετήσιο προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ.

Εφαρμόσαμε πρόγραμμα απολυμάνσεων για όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη δύσκολη εποχή της Πανδημίας, για την οποία πήραμε σοβαρά μέτρα για την προστασία τόσο του προσωπικού, όσο και των επιβατών μας. Εγκαταστήσαμε για πρώτη φορά τους Στάσιμους Ελεγκτές για τον έλεγχο των εισιτηρίων, ενώ προχωρήσαμε σε ενημερωτική καμπάνια με μηνύματα για την προστασία του κοινωνικού αγαθού της αστικής συγκοινωνίας, που στόχευε στους νέους, με τη συμβολή γνωστών αθλητών. Μισθώσαμε νέο χώρο για τα παλιά οχήματα, κάτι που ανακούφισε σε σημαντικό βαθμό τα αμαξοστάσια που «στενάζουν» από την έλλειψη χώρων. 

Ενισχύσαμε το κοινωνικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ, προσφέροντας στα σωματεία ΑΜΕΑ δωρεάν μετακινήσεις και ενισχύσαμε δράσεις τους, αναβαθμίσαμε την Πολιτιστική Γραμμή, ενώ στηρίξαμε τους Ουκρανούς πρόσφυγες πολέμου με δωρεάν κάρτες. Προχωρήσαμε παράλληλα σε αναβάθμιση των επικοινωνιακών μέσων, με νέα ιστοσελίδα και αναβαθμισμένη παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (κανάλι στο YouTube, σελίδα στο Facebook) και στήσαμε από την αρχή το Γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης για την εξυπηρέτηση των δημοσιογράφων.     

Παράλληλα, εξορθολογήσαμε πολλές από τις εσωτερικές λειτουργίες του Οργανισμού, όπως την επιστροφή οδηγών στο τιμόνι, τον έλεγχο των αναρρωτικών αδειών και προωθήσαμε την κινητικότητα, ενώ σε συμφωνία με το Σωματείο Εργαζομένων προετοιμάσαμε τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. 

Όλα αυτά άλλαξαν σημαντικά τον ΟΑΣΘ, κάτι που αναγνωρίζεται από τους πολίτες. Αποτελεί για μένα τιμή και αναγνώριση το γεγονός ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών αξιολογείται ως τρίτο πρόβλημα για τους πολίτες, ενώ επί σειρά ετών ήταν σταθερά πρώτο. 

Θεωρώντας λοιπόν ότι ένας κύκλος γεμάτος προβλήματα, προκλήσεις αλλά και επιτεύγματα κλείνει, ευχαριστώ την κυβέρνηση, την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, αλλά και τους συνεργάτες μου στον ΟΑΣΘ, όπως και όλο το προσωπικό για τη συνεργασία.   

Ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης

«Η καρατόμηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ, του επονομαζόμενου και «ανεκδιήγητου Σκόδρα», δικαιώνει τους εργαζόμενους, το επιβατικό κοινό και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, που επιζητούν διαφάνεια, ισονομία και καλές υπηρεσίες από τον Οργανισμό.

Γεννά, όμως, πολλά ερωτηματικά ως προς τον χρόνο λήψης της απόφασης από τον κ. Καραμανλή και τις ζημίες, που έχουν επιφέρει στον ΟΑΣΘ τόσο η κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και ο κατατομημένος, πλέον, «βοναπάρτης» κ. Σκόδρας.

Η απομάκρυνσή του θα έπρεπε να έχει συντελεστεί εδώ και πολύ καιρό. Ίσως και η τοποθέτησή του να ήταν λάθος για τη Θεσσαλονίκη.

Τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Καραμανλής χρεώνονται τα «σαπάκια» από τη Λειψία, που έπιαναν φωτιά εν κινήσει, τα παρωχημένης τεχνολογίας λεωφορεία που δρομολογήθηκαν, τη σπατάλη χρημάτων για την ενοικίαση οχημάτων μέσω leasing, την αύξηση του αριθμού των γραμμών που παραχωρήθηκαν στα ΚΤΕΛ, τις απευθείας αναθέσεις, την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων και την εξαπάτηση των εργαζομένων που τους ώθησαν στην απόγνωση και σε πολυήμερες απεργίες.

Ο κ. Καραμανλής και ο κ. Σκόδρας οδήγησαν τον Οργανισμό πίσω στο χρεοκοπημένο μόρφωμα που παρέδωσαν στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Στόχος όλων μας πρέπει να παραμένει η δημιουργία ενός υγιούς ΟΑΣΘ και η διατήρηση και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών, με χαμηλό κόστος για τους επιβάτες, με κοινωνικό αποτύπωμα, με εξυπηρέτηση των αναγκών της πόλης, με καλές συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους, με διαφάνεια και δικαιοσύνη.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε αισιοδοξία για το έργο που θα προσφέρει ο νέος επικεφαλής του ΟΑΣΘ, όμως η πραγματικότητα Μητσοτάκη και τα έργα και οι ημέρες του κ. Καραμανλή δεν μας αφήνουν πολλά περιθώρια.

Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε απέναντι στην αποδιοργάνωση του ΟΑΣΘ, στην ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, στην κατασπατάληση των χρημάτων του δημοσίου.

Ο ΟΑΣΘ αποτελεί περιουσιακό στοιχείο των πολιτών και θα πρέπει να είναι φορέας εξυπηρέτησης με διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια.

Η προοδευτική διακυβέρνηση της επόμενης μέρας θα κάνει πράξη τον στόχο της κοινωνίας, θα υλοποιήσει τις αρχές και την πρόταση που έχει περιγράψει πολύ κατηγορηματικά ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία»

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ
Πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα κρύβεται η προσπάθεια του υπουργού Υποδομών για ιδιωτικοποίηση του οργανισμού και...
Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Γ. Σκόδρας καρατομήθηκε, οι «βιομήχανοι» ξανάρχονται
Οδυνηρή παραδοχή της αποτυχίας διαχείρισης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με την εκπαραθύρωση του προέδρου Γιώργου Σκόδρα.
Ο Γ. Σκόδρας καρατομήθηκε, οι «βιομήχανοι» ξανάρχονται
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Μετρό Θεσσαλονίκης χαμένο στον... χρόνο
Επίσημη παραδοχή ότι χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει αποτελεί η χθεσινή δήλωση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, μετά τη συνάντηση με τον δήμαρχο της...
Το Μετρό Θεσσαλονίκης χαμένο στον... χρόνο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαζική κινητοποίηση η ηχηρή απάντηση στις έωλες υποσχέσεις
Η μαζικότατη συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ήταν η ηχηρή απάντηση σε όσα υποσχέθηκε για πολλοστή φορά την προηγούμενη μέρα η κυβέρνηση διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών και...
Μαζική κινητοποίηση η ηχηρή απάντηση στις έωλες υποσχέσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας