• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.4°C / 29.7°C
    2 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.3°C / 29.4°C
    3 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.7°C / 29.9°C
    2 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    3 BF
    39%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    44%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 29.0°C
    2 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    2 BF
    41%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    0 BF
    51%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 29.3°C
    2 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 26.9°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.2°C
    2 BF
    36%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.7°C / 26.7°C
    1 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    4 BF
    78%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 25.7°C / 27.9°C
    2 BF
    47%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.5°C / 29.4°C
    3 BF
    47%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    4 BF
    47%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.7°C / 29.9°C
    0 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.3°C / 25.3°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 28.7°C
    2 BF
    81%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    2 BF
    57%

Εβδομήντα άνθρωποι εργάζονται ανά βάρδια σε αυτόν τον χώρο. Τώρα και τη νύχτα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρισκάρουν ζωές για να προλάβουν!

  • A-
  • A+
Τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στο σκάμμα Βενιζέλου, με αποκο­ρύφωμα τη λειτουργία και νυχτερινής βάρδιας, προκειμένου να τηρηθεί το άγνωστο(!) χρονο­διά­γραμμα ● Στο ένα στρέμμα του κελύφους του σταθμού εργάζονται 70 άτομα ανά βάρδια, ενώ ταυτό­χρονα διεξάγονται εργασίες απόσπασης και ανασκαφές ● «Είναι απερίγραπτο αυτό που συμβαίνει και μοιάζει να μην έχει όριο», λέει εργαζόμενος, που ανέφερε πως ήδη έχουν γίνει ατυχήματα.

Στα κάγκελα έχουν ανεβεί οι εργαζόμενοι στο σκάμμα Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης με τις απαράδεκτες και επικίνδυνες για τη σωματική τους ακεραιότητα συνθήκες εργασίας, τις προσβλητικές συμπεριφορές απέναντί τους και αποκορύφωμα τη λειτουργία και τρίτης βάρδιας εργασίας (10 το βράδυ με 6 το πρωί!) από το βράδυ της Τρίτης.

Οι καταγγελίες τις οποίες έχει δεχθεί η «Εφ.Συν.» είναι συνταρακτικές για έναν χώρο στον οποίο εργάζονται ταυτόχρονα περί τα 70 άτομα ανά βάρδια και στο 1 στρέμμα του κελύφους του σταθμού διεξάγονται ταυτοχρόνως εργασίες απόσπασης μεγάλων όγκων αρχαιοτήτων (λειτουργεί γερανός, κόβονται σίδερα, δουλεύουν ηλεκτροσυγκολλήσεις) και την ίδια στιγμή άλλοι πραγματοποιούν ανασκαφές. Ηδη πολλοί αρχαιολόγοι -οι 10 από τους συνολικά 30, σύμφωνα με τις πληροφορίες- έχουν αρνηθεί να εργαστούν στην τρίτη βάρδια και μεταφέρθηκαν στις αποθήκες του μετρό στο Καλοχώρι, ενώ αρνήθηκε να εργαστεί σε αυτή τη βάρδια το σύνολο των σχεδιαστών (περί τα 10 άτομα).

«Με ελάχιστο οξυγόνο»

«Είναι απερίγραπτο αυτό που γίνεται και μοιάζει να μην έχει όριο, δεν είναι συνθήκες εργασίας αυτές και τι να πούμε για την επιστημονική πλευρά της υπόθεσης αφού γίνονται και ανασκαφές. Δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει στο κέλυφος του σταθμού, σκεφτείτε μια στιγμή σαν άνθρωπος, πώς μπορεί κάποιος να κάνει ανασκαφή τα μεσάνυχτα, με ελάχιστο οξυγόνο και τα μάτια να κλείνουν», μας λέει εργαζόμενος, προσθέτοντας ότι έχουν γίνει ήδη ατυχήματα.

Ας σημειωθεί ότι πριν από δύο εβδομάδες είχαν αρχίσει οι υπερωρίες στο σκάμμα, οι οποίες προφανώς κρίθηκαν ατελέσφορες, οπότε αποφασίστηκε να λειτουργήσει και τρίτη βάρδια αφού ο στόχος αυτή τη στιγμή είναι -και αφού έχει τελειώσει η απόσπαση των βυζαντινών αρχαιοτήτων- να ολοκληρωθεί και η απόσπαση των ρωμαϊκών αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν για να προχωρήσει ακολούθως η ανασκαφή και απόσπαση των ελληνιστικών.

«Είναι τόσο άσχημες οι συνθήκες, ούτε με μάσκα δεν μπορείς να αναπνεύσεις από τη σκόνη που έχει. Πριν από λίγες μέρες βγάλαμε με τον κλωβό έναν συνάδελφο 55 χρόνων και τον πήγαμε στο ΑΧΕΠΑ όπου του κάνανε μπαλονάκι», μας λέει άλλος εργαζόμενος, προσθέτοντας πως «όταν ήρθα λέγανε οι παλιότεροι πως ο σταθμός είναι καταραμένος γιατί μετράει από τα περασμένα χρόνια δύο νεκρούς και καμιά σαρανταριά τραυματίες. Εγώ πρόλαβα μια αρχαιολόγο που έσπασε το πόδι της κι ακόμη δεν έχει επιστρέψει στη δουλειά και μερικούς μικροτραυματισμούς».

Σαν μην έφταναν αυτά, οι εργαζόμενοι είναι πολύ θυμωμένοι -επιεικής χαρακτηρισμός- με τη συμπεριφορά των υπευθύνων της Εφορείας Αρχαιοτήτων. «Μας συμπεριφέρονται σαν σκουπίδια», μας λέει ένας χαρακτηριστικά, συμπεριφορά που παραλίγο να οδηγήσει σε επεισόδιο όταν ανακοινώθηκε η τρίτη βάρδια καθώς αφενός αφέθηκαν υπονοούμενα -«δύσκολα βρίσκει κανείς δουλειά σήμερα»-, ενώ όταν κάποιοι ρώτησαν «οι εργάτες πώς θα αντέξουν σε αυτό το ωράριο;» έλαβαν την απάντηση «ποιος υπολογίζει τους εργάτες;». «Ευτυχώς στο επεισόδιο που ακολούθησε με εργοδηγό επενέβησαν οι ψυχραιμότεροι», μας λέει εργαζόμενος, που δηλώνει «απογοητευμένος από όσα γίνονται». «Υπάρχουν και εξαιρέσεις στις συμπεριφορές, όπως ο διευθυντής κ. Κορακίτης, που είναι κύριος» προσθέτει.

«Το θέμα είναι», προσθέτει άλλος, ότι «αυτή τη στιγμή όλη η επιφάνεια του σκάμματος σχεδόν έχει καλυφθεί από κατασκευές (πλαίσια μετάλλου), ενώ διάδρομοι για τους εργαζόμενους δεν υπάρχουν, εκτός από ξύλινες κατασκευές (μαδέρια δηλαδή), που σαφώς είναι σχετικής ασφάλειας και έχουμε ήδη μικροτραυματισμούς».

Η τρίτη βάρδια

Σε δηλώσεις του στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτακτων Αρχαιολόγων, Δημήτρης Κουφοβασίλης, λέει ότι είναι σε γνώση του ανάλογες αναφορές, σημειώνοντας ειδικά για τους αρχαιολόγους πως «σχετικά με την τρίτη βάρδια και με βάση τη φόρμα συμβάσεων που έχω υπόψη μου, γιατί δεν είναι όλες ίδιες, θα πρέπει να αναφέρεται ότι οι συνάδελφοι μπορούν να αξιοποιηθούν όλο το εικοσιτετράωρο, άρα τυπικό θέμα δεν θα υπάρχει. Υπάρχει όμως ουσιαστικό, διότι το παράλληλο ερώτημα είναι αν τηρούνται όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις και, κυρίως, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Δεν μπορεί δηλαδή να τα θέλουν όλα δικά τους. Γνωρίζω ότι κάποιοι συνάδελφοι αρνήθηκαν, οι περισσότεροι δέχθηκαν. Ωστόσο, στη βάση των διαμειβόμενων ερμηνεύεται ως συγκαλυμμένη απειλή και, πάντως, άσκηση πίεσης η περιγραφή του “δύσκολου εργασιακού περιβάλλοντος”, άρα “δουλέψτε σήμερα για να έχετε δουλειά και αύριο”. Εμείς σε κάθε περίπτωση, και ως πρώτο βήμα, θα κινήσουμε διαδικασίες για προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας».

Παραμένει πάντα φυσικά το αναπάντητο ερώτημα αν υπάρχει έστω αυτή τη στιγμή χρονοδιάγραμμα για το μετρό Θεσσαλονίκης, με δεδομένο ότι ο ανάδοχος του έργου έχει από καιρό δηλώσει εγγράφως πως από τη στιγμή που θα του παραδοθεί το σκάμμα χρειάζονται δύο χρόνια για την ολοκλήρωση του σταθμού Βενιζέλου και άρα την ολοκλήρωση του έργου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα αρχαία στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι ένα «αναγκαίο κακό»
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τη δηλωμένη πρόθεση της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό να αλλάξουν τον σχεδιασμό για τον σταθμό Βενιζέλου και τις αρχαιότητες που έχουν βρεθεί
Τα αρχαία στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι ένα «αναγκαίο κακό»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητούν προκαταβολικά πριμ!
Μπορεί το Μετρό Θεσσαλονίκης να καρκινοβατεί, ωστόσο η κατασκευάστρια εταιρεία με δύο λαλίστατα έγγραφά της επικαλείται νόμο του Ιουνίου 2022 και εγείρει αξιώσεις για πριμ αποτελεσματικότητας.
Ζητούν προκαταβολικά πριμ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης
Με επιστολή της στις 10 Μαΐου η ΑΚΤΩΡ επισημαίνει τις ελλείψεις πρώτων υλών και την εκτίναξη των τιμών τους μέχρι και 100%, γεγονός που αποδίδεται από την εταιρεία στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στο μετρό κατεβαίνουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, ζητώντας αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και μέτρα προστασίας.
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Βουλή το θέμα με το Μετρό Θεσσαλονίκης που ανέδειξε η «Εφ.Συν.»
Οι arm;odioi υπουργοί καλούνται να πουν σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε: «να ελεγχθούν οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων ως προς την τήρηση των απαραίτητων όρων για την υγεία και την ασφάλειά...
Στη Βουλή το θέμα με το Μετρό Θεσσαλονίκης που ανέδειξε η «Εφ.Συν.»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας