• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 2.8°C / 6.3°C
    3 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.9°C / 6.0°C
    2 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.0°C / 8.7°C
    1 BF
    26%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 7.0°C
    1 BF
    35%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    1 BF
    64%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.2°C / 5.9°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 1.8°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.3°C / 6.8°C
    1 BF
    21%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.4°C / 7.8°C
    5 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    3 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.4°C
    5 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.7°C / 5.6°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 9.9°C
    3 BF
    46%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 3.5°C
    0 BF
    35%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.4°C / 6.1°C
    2 BF
    56%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 5.8°C / 6.8°C
    2 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.0°C / 5.9°C
    3 BF
    55%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    3°C 3.2°C / 3.3°C
    2 BF
    40%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.0°C / 6.7°C
    2 BF
    41%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.8°C / 1.8°C
    2 BF
    43%
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είχε ακινητοποιηθεί και άλλος συρμός

  • A-
  • A+
Μία νύχτα πριν από το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή ενός εργαζομένου, άλλος ένας συρμός λείανσης ακινητοποιήθηκε από βλάβη, γεγονός που δείχνει ότι τα μηχανήματα της εργολαβικής εταιρείας αντιμετώπιζαν σοβαρά θέματα, χωρίς όμως η ΣΤΑΣΥ να λάβει κάποια εμφανή μέτρα.

Νέα στοιχεία για το βεβαρημένο παρελθόν των συρμών που έκαναν λείανση στις γραμμές του μετρό έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Μία νύχτα πριν από το φοβερό δυστύχημα με τον συρμό, που διένυσε 15 χιλιόμετρα στη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά χωρίς φρένα, αναγκάζοντας πέντε επιβαίνοντες να πηδούν για να σωθούν και έναν να χάνει τελικώς τη ζωή του, άλλο τέτοιο μηχάνημα που έκανε εργασίες στη γραμμή 2 έμεινε από μοτέρ και ακινητοποιήθηκε μέχρι το πρωί.

Πρόκειται για ένα ακόμη περιστατικό βλάβης που αποκαλύπτεται και δείχνει ότι τα μηχανήματα της εργολαβικής εταιρείας αντιμετώπιζαν σοβαρά θέματα, χωρίς όμως να οδηγήσουν τους αρμοδίους της «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑ.ΣΥ.) να λάβουν κάποια εμφανή μέτρα. Η προηγούμενη αποκάλυψη αφορούσε τον εκτροχιασμό της μοιραίας μηχανής στον σταθμό Βικτώρια στις 22 Αυγούστου.

Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. επανήλθε χθες με νέα ανακοίνωση, προσπαθώντας να απαντήσει στις σχετικές καταγγελίες των εργαζομένων γι’ αυτό το συμβάν που αποκαλύφθηκε μετά το δυστύχημα τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

● Η ΣΤΑ.ΣΥ. προσέλαβε με διεθνή διαγωνισμό τη γερμανική Schweerbau για να πραγματοποιήσει εργασίες λείανσης των γραμμών σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ έναντι 5,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έφερε τρεις συρμούς λείανσης.

● Ο συρμός που μπήκε για εργασίες στη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά εκτροχιάστηκε στις 22 Αυγούστου στον σταθμό Βικτώρια και, όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, αυτό οφειλόταν σε πρόβλημα των φρένων. Αρχικώς η εταιρεία προσπάθησε να διαψεύσει το συμβάν, αλλά με νεότερες ανακοινώσεις το υποβαθμίζει λέγοντας ότι η βλάβη «αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης» και ο εκτροχιασμός «ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς» που επανήλθε «με εργαλεία χειρός».

Οι εργαζόμενοι, όμως, δημοσίευσαν φωτογραφίες που έδειχναν να επιχειρεί γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., και η εταιρεία απάντησε ότι αυτός «κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει».

● Το νέο στοιχείο είναι ότι άλλο μηχάνημα, της ίδιας εταιρείας, που έκανε εργασίες στη γραμμή 2 (Ελληνικό-Ανθούπολη) ακινητοποιήθηκε το βράδυ της 14ης Νοεμβρίου λόγω βλάβης στη μηχανή του. Το περιστατικό καταγράφεται στο βιβλίο συμβάντων των εργοδηγών της ΣΤΑ.ΣΥ. (ένας εκ των οποίων είναι ο αδικοχαμένος Πέτρος Γιάμαλης που κηδεύεται σήμερα) της ίδιας μέρας.

Οπως αναφέρεται, το μηχάνημα εκτέλεσε εργασίες λείανσης σε διάφορα σημεία, όπως οι αποβάθρες των σταθμών Μεταξουργείου και Ομόνοιας. Ομως, «έμεινε από μοτέρ, ακινητοποιήθηκε και χρειάστηκε να τη βγάλει το Unimog (σ.σ. βοηθητικός συρμός έργων)». «Εγινε μονή γραμμή και έτσι βγήκε το τρένο», κλείνει την αναφορά ο συνάδελφος του νεκρού εργοδηγού.

Το περιστατικό θυμίζει εκείνο για το οποίο έγραφε η «Εφ.Συν.» προχθές στο Μετρό του Λονδίνου το 2010. Εκεί, πάλι μηχάνημα της Schweerbau έμεινε από μοτέρ και ρυμουλκήθηκε. Ομως, έσπασε η ζεύξη και ξεκίνησε μια ανεξέλεγκτη πορεία χωρίς φρένα, οι επιβαίνοντες πήδηξαν, χωρίς να υπάρξουν θύματα, αλλά προκλήθηκαν κάποιες ζημιές και το δικαστήριο επέβαλε πρόστιμα 300.000 λιρών για παραβίαση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας.

Νέες καταγγελίες

Στην περίπτωση της ΣΤΑ.ΣΥ., πάντως, η διοίκηση αρνείται να συναντήσει την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΥΑΕ) των εργαζομένων. Οπως αναφέρει η ΕΥΑΕ, είναι όργανο θεσμοθετημένο από τον νόμο προκειμένου να συμβάλει στη διερεύνηση του ατυχήματος.

Εντοπίζει παραλείψεις στη διαχείριση του περιστατικού αφού συνέβη, καταγγέλλει «ερασιτεχνική» λειτουργία της ΣΤΑ.ΣΥ., κάτι που συμβαίνει κατ’ εξακολούθηση τα τελευταία χρόνια, και θέτει νέα ερωτήματα:

● Ποιο είναι το σχέδιο ή και η διαδικασία διαχείρισης τέτοιων περιστατικών;

● Ο χώρος του δυστυχήματος γιατί δεν αποκλείστηκε ευθύς εξαρχής και υπήρξε πλήθος κόσμου γύρω από το συμβάν;

● Γιατί δεν «δεσμεύτηκε» ως χώρος δυστυχήματος; Ποιος ήταν υπεύθυνος γι’ αυτό;

● Γιατί δεν υπήρξε παρουσία αστυνομίας ή και άλλων αρμόδιων αρχών (π.χ. εισαγγελέας) στο συμβάν;

● Γιατί η διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας γινόταν από το προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ. ;

● Γιατί δεν υπήρξε πραγματογνωμοσύνη στο σημείο της σύγκρουσης;

● Ο συρμός μετά την απομάκρυνσή του από το σημείο της σύγκρουσης πού μεταφέρθηκε; Υπήρξε συνοδεία καθ’ οδόν; Φυλάσσεται, έτσι ώστε να αποφευχθεί η απομάκρυνση ή και παραποίηση στοιχείων;

● Υπάρχουν συνοδευτικά έγγραφα του συρμού λείανσης; Πού βρίσκονται;

Ελέγχων και ελεγχόμενος

Στη δική της ανακοίνωση η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. εμμένει στην άποψη ότι «η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της αναδόχου εταιρείας», δηλώνοντας ότι η «Schweerbau GmbH & Co. KG» κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού «προσκόμισε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και πιστοποιητικά ασφάλειας και υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο διεθνή φορέα πιστοποίησης».

Μας ενημερώνει επίσης ότι έστειλε «από την πρώτη στιγμή» εξώδικο προς τη γερμανική εταιρεία, «ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης».

«Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την ανάδοχο εταιρεία», καταλήγει ενημερώνοντας ότι «συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα».

«Να μην ορίσει εμπειρογνώμονα η ΣΤΑ.ΣΥ., να παραιτηθεί η διοίκηση της εταιρείας», δηλώνει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Νίκος Παππάς, αναφέροντας ότι για τον εκτροχιασμό της 22ας Αυγούστου η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. είχε τηρήσει σιγήν ιχθύος, αρνούνταν δε το τότε περιστατικό σε επικοινωνία της με δημοσιογράφους. «Η απόκρυψη και η επερωτώμενη αβελτηρία στη λήψη μέτρων καθιστούν υπόλογη τη διοίκηση. Το ερώτημα είναι: Γνώριζε ο κ. Καραμανλής;», σημειώνει ο κ. Παππάς τονίζοντας: «Προφανώς, η ΣΤΑ.ΣΥ., που θα ελεγχθεί για πράξεις και παραλείψεις, δεν μπορεί να επιλέξει και να ορίσει εμπειρογνώμονα. Η διερεύνηση του δυστυχήματος πρέπει να γίνει από ανεξάρτητη επιτροπή, την οποία δεν θα διορίσει η εταιρεία. Αυτονόητη η υποχρέωση παραίτησης της διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ. πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία διερεύνησης».


⚫ Στάση εργασίας πραγματοποιούν σήμερα 11-2 μ.μ. οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ για να παρευρεθούν στην κηδεία του Πέτρου Γιάμαλη

Αποφεύχθηκε Αρμαγεδδών από τύχη...

Ενας Αρμαγεδδών αποφεύχθηκε, μάλλον από τύχη, στο δυστύχημα τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης. Ο συρμός λείανσης, εάν δεν έμενε χωρίς σύστημα φρένων, κύριο και βοηθητικό, θα παρκάριζε στον σταθμό Ειρήνη. Μέσα στη μαύρη νύχτα, όταν οι επιβαίνοντες κατάλαβαν ότι δεν μπορούσαν να τον σταματήσουν, άρχισαν να πηδούν στο ύψος αυτού του σταθμού.

Την ίδια ώρα, στο Κέντρο Ελέγχου προσπαθούσαν να δουν πώς θα τον σταματήσουν. Το μόνο που πρόλαβαν ήταν να μετακινήσουν έναν κανονικό συρμό που βρισκόταν σταθμευμένος στον σταθμό Αττική. Τον πήγαν λίγα μέτρα παραπάνω, στο ύψος της Αγίου Μελετίου, για να μην προκληθούν βλάβες στον σταθμό. Εάν αυτός ο συρμός δεν ήταν ήδη σταθμευμένος εκεί, εκτιμάται ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να προλάβουν να βγάλουν άλλον για να λειτουργήσει ως ανάχωμα. Η ξέφρενη πορεία του μηχανήματος υπολογίζεται ότι θα κατέληγε σε σφοδρό εκτροχιασμό μέσα στη σήραγγα αμέσως μετά την Αττική, όπου υπάρχει μια κλειστή αριστερή στροφή.

Κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλούσε βλάβες στις κολόνες που στηρίζουν τη σήραγγα, ακόμα και κατάρρευση στο σκέπασμά της, που είναι το δάπεδο του αμαξοστασίου των τρόλεϊ στην οδό Αγορακρίτου...

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Aφόρητη η μετακίνηση με το μετρό
Την ώρα που η πανδημία κορυφώνεται η κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς γίνεται και πάλι αφόρητη με πολλές καθυστερήσεις.
Aφόρητη η μετακίνηση με το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέες αποκαλύψεις μετά το δυστύχημα
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας θέτουν θέμα εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ενώ υπάρχουν νέες αποκαλύψεις σχετικά με τους όρους λειτουργίας των μηχανημάτων.
Νέες αποκαλύψεις μετά το δυστύχημα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάση εργασίας αύριο σε μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ, για την κηδεία του Πέτρου Γιάμαλη
Οι συνάδελφοί του στη ΣΤΑΣΥ αποχαιρετούν αύριο τον 41χρονο εργοδηγό, που κηδεύεται στο Γ' Νεκροταφείο Αθηνών και γι' αυτό προκήρυξαν τρίωρη στάση από τις 11.00 έως τις 14.00.
Στάση εργασίας αύριο σε μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ, για την κηδεία του Πέτρου Γιάμαλη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα αμείλικτα ερωτήματα πίσω από μια τραγωδία
Τραγικός θάνατος για τον 41χρονο Πέτρο Γιάμαλη που πήδηξε από χωρίς φρένα μηχάνημα λείανσης γραμμών του ΗΣΑΠ, λόγω βλάβης. Η (γερμανική) εταιρεία είχε δεχτεί πρόστιμα για παρόμοιο ατύχημα το 2010, στο Λονδίνο
Τα αμείλικτα ερωτήματα πίσω από μια τραγωδία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα
Άφησε σαφείς αιχμές για την αυστριακή εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο του καθαρισμού στις γραμμές του ΗΣΑΠ, απευθύνοντας ξεκάθαρο ερώτημα για την ύπαρξη ή λειτουργία εφεδρικού συστήματος πέδησης.
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας