• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 4.0°C
    4 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -5.9°C / -1.5°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.5°C / 4.0°C
    4 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    1 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.1°C / -6.1°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    -5°C -6.9°C / -2.1°C
    1 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -9°C -9.6°C / -7.1°C
    4 BF
    57%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    -1°C -2.1°C / 2.6°C
    2 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.1°C / 4.2°C
    3 BF
    90%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 1.9°C
    5 BF
    75%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 6.8°C
    7 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.6°C / 2.6°C
    6 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 4.9°C
    3 BF
    52%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -5°C -5.1°C / -3.5°C
    2 BF
    58%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    -1°C -3.5°C / -1.1°C
    2 BF
    65%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 1.8°C / 4.9°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    2°C 0.0°C / 4.2°C
    0 BF
    93%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -7.7°C / -1.8°C
    0 BF
    53%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    -4°C -6.1°C / -1.4°C
    2 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -9°C -9.2°C / -9.2°C
    2 BF
    57%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το «Λευκό Βέλος» κόλλησε στις ράγες

  • A-
  • A+
Το τρένο που επρόκειτο να αρχίσει δρομολόγια τον Μάρτιο του 2021, διανύοντας την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3 ώρες και 15 λεπτά, θα καθυστερήσει έναν ολόκληρο χρόνο επειδή η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να εκπληρώσει τις προδιαγραφές της Ρυθμιστικής Αρχής.

Μπορεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής να υπόσχεται «τρένα υδρογόνου σε δύο χρόνια», ωστόσο το «Λευκό Βέλος» που ήταν, υποτίθεται, πανέτοιμο και θα έκανε το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου 2021 για τα 200 χρόνια της Επανάστασης, αναβάλλεται τώρα για τον Μάρτιο του 2022. Τουλάχιστον να πιάσουμε την επέτειο των 201 χρόνων!

Μετά την εμφανή αδυναμία των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συμμορφωθούν με τις προδιαγραφές και να εγκαταστήσουν συσκευή αμμοδιασποράς που ενισχύει την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος, η δρομολόγηση του τρένου πήρε μία ακόμη αναβολή ανοίγοντας νέες συζητήσεις, καθώς βρίσκεται σε εκκρεμότητα και η ανανέωση της σύμβασης μέσω της οποίας θα συνεχίσουν να αμείβονται για να διαχειρίζονται τα ελληνικά τρένα του άλλοτε ΟΣΕ.

Η νέα αναβολή για το «Λευκό Βέλος» που θα έκανε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά ανακοινώθηκε επισήμως χθες από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), δηλαδή τον φορέα που είναι αρμόδιος να πιστοποιήσει το τρένο προκειμένου να ξεκινήσει την εκτέλεση δρομολογίων σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Στην ανακοίνωση της ΡΑΣ περιγράφεται συνοπτικά η πορεία της (μη) πιστοποίησης του τρένου που εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο προβάλλεται από την κυβέρνηση ως «προσωποποίηση» του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, την ώρα που όσοι τους χρησιμοποιούν βιώνουν τη συνεχή υποβάθμισή τους.

Υπενθυμίζεται ότι δημοσιεύματα εμφάνιζαν το πρώτο «Λευκό Βέλος», δηλαδή την αμαξοστοιχία τύπου ETR-470 που χρησιμοποιούσαν οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι (η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι θυγατρική τους) στη δεκαετία του ‘90, να βρίσκεται στην Ελλάδα από την αρχή του 2021 και να κάνει δοκιμές ώστε να «πετάξει» μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης στις 25/3/2021. Οι πανηγυρισμοί σταμάτησαν στις αρχές Μαρτίου και εμφανίστηκαν άλλα δημοσιεύματα που μιλούσαν για αναβολή ενός μήνα. Απέδιδαν μάλιστα την καθυστέρηση (πού αλλού;) στην πανδημία του κορονοϊού.

Στη συνέχεια αποκαλύπτεται, όμως, ότι όλο αυτό το διάστημα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είχε καν καταθέσει αίτηση πιστοποίησης στη ΡΑΣ. Η αίτηση κατατέθηκε στις 30 Απριλίου και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις και διαδικασία αξιολόγησης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρεί δεδομένο πως θα καταφέρει να ξεπεράσει τον σκόπελο επιτυγχάνοντας, με τη βοήθεια της κυβέρνησης, εξαίρεση και αλλαγή του κανόνα που απαιτεί συσκευή αμμοδιασποράς σε συρμούς τέτοιου τύπου.

Οι προθεσμίες τρέχουν, δίνεται πρώτη παράταση ώς τις 27/9/21, αλλά στο μεταξύ συμφωνείται αναστολή της αξιολόγησης στις 13/9. Οι κακές γλώσσες λένε ότι αυτό έγινε για να γλιτώσουν οι Ιταλοί το κόστος μιας νέας αίτησης που φτάνει στα 5.000 ευρώ (η εταιρεία επιχορηγείται από το ελληνικό Δημόσιο με 50 εκατομμύρια ετησίως).

Ετσι, ορίστηκε νέα προθεσμία στις 6 Νοεμβρίου 2021, αλλά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΡΑΣ, «στο χρονικό διάστημα το οποίο μεσολάβησε υποβλήθηκαν συμπληρωματικά έγγραφα επί των προβληματικών σημείων, με εξαίρεση ωστόσο το ζήτημα που αφορά την εγκατάσταση του προαναφερθέντος συστήματος αμμοδιασποράς, για το οποίο η ΡΑΣ εγείρει δικαιολογημένη αμφιβολία βάσει των ισχυουσών διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας».

Ορθή αξιολόγηση

Ετσι, κατατέθηκε νέο αίτημα παράτασης για την εγκατάσταση της συσκευής αμμοδιασποράς με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2021. «Ωστόσο, όπως αναφέρει η ΡΑΣ, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος για την ορθή αξιολόγηση της πληρότητας, της συνοχής και της συνάφειας του νέου φακέλου της αίτησης, προτάθηκε από τη ΡΑΣ να χορηγηθεί παράταση ώς την 1η.3.2022» και το αίτημα έγινε δεκτό από την εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση διαχείρισης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αμοιβή 50 εκατομμυρίων ετησίως λήγει την 1η Ιανουαρίου 2022, η κυβέρνηση Μητσοτάκη θέλει να δώσει μακρόχρονη παράταση, αλλά το φιάσκο του «Λευκού Βέλους» εκτροχιάζει τον όλο σχεδιασμό.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Κώστας Καραμανλής σε παράλληλο σύμπαν
Μπορεί όσοι χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα να ζουν καθημερινά τον συνωστισμό και την ταλαιπωρία των αραιών δρομολογίων, ο υπ. Μεταφορών όμως, βλέπει βελτιωμένη την κατάσταση.
Ο Κώστας Καραμανλής σε παράλληλο σύμπαν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπόγειος ο σιδηρόδρομος στα Σεπόλια μέχρι το τέλος του 2022
Εντεκα ισόπεδες διαβάσεις με το οδικό δίκτυο θα καταργηθούν με την ολοκλήρωση των έργων υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής από την πυκνοδομημένη περιοχή των Σεπολίων ώς τις Τρεις Γεφυρες.
Υπόγειος ο σιδηρόδρομος στα Σεπόλια μέχρι το τέλος του 2022
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα
Στην αγορά της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού και ενοποίησή της με την ήδη ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να γλιτώνει γύρω στα 8 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο προσβλέπει η Ferrovie Dello...
Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Αυστριακοί στις ράγες... οι Ιταλοί στα κάγκελα
Ανοίγει το παιχνίδι με τον σιδηρόδρομο, αφού η απελευθέρωση των εμπορευματικών δρομολογίων έφερε και δεύτερο «παίκτη» στην ελληνική αγορά, ενώ ετοιμάζεται και τρίτος. Η πιο σημαντική εξέλιξη πάντως αφορά τα...
Οι Αυστριακοί στις ράγες... οι Ιταλοί στα κάγκελα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διακρίσεις καταγγέλλουν οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων
Μεροληπτική συμπεριφορά υπέρ των ιδιοκτητών λεωφορείων ΚΤΕΛ καταλογίζει στον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο η ΟΣΜΕ, σχετικά με το όριο ηλικίας των οδηγών.
Διακρίσεις καταγγέλλουν οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας