• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.5°C / 30.5°C
    2 BF
    29%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.4°C / 30.5°C
    2 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.0°C / 32.6°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 28.4°C
    1 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 30.2°C
    3 BF
    37%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    31°C 24.9°C / 32.6°C
    2 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.4°C / 30.9°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.6°C / 29.6°C
    1 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 27.7°C
    4 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 27.4°C
    5 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 30.9°C
    4 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 28.9°C
    3 BF
    38%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 29.5°C
    2 BF
    67%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.2°C / 30.8°C
    3 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.1°C / 30.3°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.2°C / 28.2°C
    2 BF
    37%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.5°C / 31.7°C
    3 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.8°C / 31.3°C
    0 BF
    28%
Χειρόφρενο στα «νέα» λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω ζέστης
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χειρόφρενο στα «νέα» λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω ζέστης

  • A-
  • A+
Ελλείψει κλιματισμού και παραθύρων είναι αδύνατο να διεξαχθούν δρομολόγια ● Τι καταγγέλλει το Συνδικάτο Εργαζομένων
Ακολουθήστε μας στο Google news

Εκτός μάχης από την πρώτη θερμή ημέρα του καλοκαιριού τέθηκαν όλα τα λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λιψία για να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ. Οχι πως είναι καμιά τραγική απώλεια για τον Οργανισμό, εξάλλου μόνο τα 17 από τα συνολικά 49 λεωφορεία που αγοράστηκαν βρίσκονταν σε κυκλοφορία, αφού τα περισσότερα είχαν αποσυρθεί σιωπηλά. Χθες στις 12 το μεσημέρι, με το θερμόμετρο να σκαρφαλώνει πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου, σήμανε το τέλος της παρουσίας τους στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αφού ελλείψει κλιματισμού και παραθύρων είναι αδύνατο να διεξαχθούν δρομολόγια.

Το θέμα δεν είναι καινούργιο καθώς από την πρώτη ημέρα που είχε ανοίξει η συζήτηση σχετικά με την αξία και τη χρησιμότητα των μεταχειρισμένων αυτών λεωφορείων είχε τεθεί πρώτο πρώτο το ζήτημα της έλλειψης κλιματιστικών και της αδυναμίας του ΟΑΣΘ να χρηματοδοτήσει τη δαπάνη -ασύμφορη για πολλούς λόγω της παλαιότητας των λεωφορείων- για εγκατάσταση κλιματιστικών.

Ισως κάποιοι να προσδοκούσαν ότι δεν θα έφτανε ποτέ το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη, αν και πρέπει κάποτε να εξηγηθεί γιατί κυκλοφορούσαν στους δρόμους λιγότερα από τα μισά που αγοράστηκαν, γιατί δεν κάνουν για ανηφοριές, γιατί κάποιοι έδωσαν το πράσινο φως για την αγορά τους, χώρια οι παράτες που τα συνόδευσαν. Ενδέχεται κάποιο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ να καταδεχτεί να θέσει κάποια στιγμή το θέμα για συζήτηση παρουσία μάλιστα του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα, που είναι και μέλος του συμβουλίου - κάποιος τέλος πάντων πρέπει να εξηγήσει στους Θεσσαλονικείς το φιάσκο που ντύθηκε καλές προθέσεις με τα λεφτά τους...

Με ανακοίνωσή του (22/6) το Συνδικάτο των Εργαζομένων στον Οργανισμό ενημέρωνε τους εργαζόμενους ότι «ειδικά λόγω του επερχόμενου καύσωνα που ανακοινώνει η ΕΜΥ λεωφορεία που δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά οδηγούνται προς αντικατάσταση στα αμαξοστάσια, κατόπιν ενημέρωσης αρχιτεχνείου και σταθμάρχη». Τα προβλήματα πάντως είναι διαπιστωμένα εδώ και καιρό και έχουν καταγραφεί λεπτομερειακά σε αλλεπάλληλα ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.».

Τα ανταλλακτικά παραμένουν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα του Οργανισμού, καθώς η επιλογή της διοίκησης εδώ και σχεδόν δύο χρόνια -και της κυβέρνησης φυσικά- είναι η αντικατάσταση των λεωφορείων του Οργανισμού από ενοικιαζόμενα. Τελευταίες πληροφορίες θέλουν να έχουν γίνει προσπάθειες για ανταλλακτικά που αφορούν τα κλιματιστικά, αλλά είναι άγνωστο πού βρίσκονται οι σχετικές παραγγελίες. Οσο για τις υπόλοιπες βλάβες, κάθε ένα από τα δύο αμαξοστάσια προσπαθεί να βολεύεται με 2.500 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή, όπως λένε αστειευόμενοι οι εργαζόμενοι, «ίσα ίσα για αντισκωριακά σπρέι…».

Το Συνδικάτο Εργαζομένων πάντως είναι φανερό πως έχει εγκαταλείψει την οδό της «συνεννόησης» και έχει περάσει στη φάση της πολεμικής καθώς διαπιστώνει ότι στόχος κυβέρνησης και διοίκησης είναι «ανεμπόδιστα να προχωρήσουν στην επίτευξη της διάλυσης της συγκοινωνίας και να καταστεί ευκολότερη η εκχώρησή της σε ιδιώτες». Με ανακοίνωσή του κατηγορεί τον πρόεδρο του Οργανισμού, Γιώργο Σκόδρα, για «μένος» και «προκλητική συμπεριφορά» και την κυβέρνηση για «φρούδες προεκλογικές υποσχέσεις».

Μόνιμη «απάντηση» της διοίκησης, οι επιλεκτικές ανακοινώσεις σε ιστοσελίδες. Οπως η τελευταία, που θέλει άλλα 80 ενοικιαζόμενα -30 αρθρωτά, 50 διαξονικά- λεωφορεία της Med Bus & Truck Center (Παπαδάκης) να μπαίνουν σε κυκλοφορία μέχρι τέλος Αυγούστου. Το κόστος μέχρι τέλους 2022 -συν τα 180 που ήδη κυκλοφορούν- λένε ότι θα φτάσει τα 14 εκατομμύρια, αν και οι λογαριασμοί γίνονται πάντα στο τέλος.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ακινητοποιημένα λεωφορεία για βλάβες λίγων εκατοντάδων ευρώ
Περισσότερα από 150 οχήματα του Οργανισμού «αργοπεθαίνουν» στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
ΟΑΣΘ: ακινητοποιημένα λεωφορεία για βλάβες λίγων εκατοντάδων ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες
Η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επιδεινώνεται καθημερινά, παρά τις υποσχέσεις για βελτίωση, παρά...
Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
Για τεράστιο πρόβλημα συνωστισμού και «αθλιότητα που πρέπει να σταματήσει» στα δρομολόγια προς τις παραλίες κάνει λόγο ο δημοσιογράφος-ιστορικός και πρώην δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Κουζινόπουλος.
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας