Με τη δύση του ηλίου σταμάτησαν οι έρευνες για την αναζήτηση του διθέσιου, μονοκινητήριου εκπαιδευτικού πολιτικού αεροσκάφους, τύπου Diamond DV20, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στις 11:20 το πρωί της Κυριακής στην περιοχή των Ζαγοροχωρίων Ιωαννίνων – το οποίο πιθανότατα έχει προσκρούσει σε ορεινό όγκο πλησίον του πόλης των Ιωαννίνων.
Το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε στις 12:28, ενώ ετοιμαζόταν να προσεγγίσει τον αερολιμένα Ιωαννίνων και βρισκόταν βορειο-ανατολικά σε απόσταση περίπου 5 ναυτικών μιλίων.
Το αεροσκάφος ανήκε στη σχολή εκπαίδευσης επαγγελματιών πιλότων Egnatia Aviation, που θεωρείται μια από τις καλύτερες σχολές του είδους της, σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Χειριστής του αεροσκάφους ήταν ένας 32χρονος εκπαιδευόμενος από το Ιράκ, ο οποίος είχε συμπληρώσει τις απαιτούμενες 40 ώρες πτήσης, μαζί με εκπαιδευτή και έτσι πετούσε μόνος του. Η αποστολή του ήταν να απογειωθεί από τον κρατικό αερολιμένα Φίλιππος της Κοζάνης στις 11:20 το πρωί –όπερ και εγένετο– και στη συνέχεια να προσεγγίσει το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, όπου θα εκτελούσε άσκηση touch and go (προσωρινή τροχοδρόμηση και άμεση απογείωση).
Σημειώνεται πως δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο κατά το οποίο χειριστές αεροσκαφών από χώρες της Αφρικής και της Ασίας να εκπαιδεύονται σε σχολές οι οποίες χορηγούν διπλώματα χειριστών, προκειμένου οι ίδιοι να λάβουν την απαραίτητη πιστοποίηση σε διεθνές επίπεδο.
Οι έρευνες και τα σενάρια
Μέχρι στιγμής, οι έρευνες επικεντρώθηκαν μεταξύ των χωριών Ανθρακίτη και Καβαλάρη στο ανατολικό Ζαγόρι, όπου συμμετείχαν δυνάμεις από αέρος αλλά και από εδάφους. Μεταξύ άλλων, έλαβαν μέρος ένα ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας από το Άκτιο και ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος Καναντέρ CL-415 από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, 9 περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. με 20 άνδρες, 11 πυροσβεστικά οχήματα με 26 πυροσβέστες, 9 άτομα της ομάδας διάσωσης της ΕΜΑΚ, καθώς και εθελοντές κάτοικοι της περιοχής. Ωστόσο, μέχρι της δύση του ηλίου να καταφέρουν να εντοπίσουν το αεροσκάφος.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πιθανότερο σενάριο θεωρείται το χειρότερο, δηλαδή το αεροσκάφος να πετούσε σε χαμηλή νέφωση και να προσέκρουσε σε ορεινό όγκο, πριν το αντιληφθεί και προλάβει να αντιδράσει ο χειριστής του. Το σενάριο αυτό εδράζεται στο γεγονός ότι αυτού του είδους τα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται κατά κόρον για εκπαιδευόμενους στην πολιτική αεροπορία και «συγχωρούν» λάθη. Ωστόσο, ενδεχομένως ο ορεινός όγκος ήταν κάθετος και έτσι το αεροσκάφος δεν ειδοποίησε εγκαίρως τον χειριστή του.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι υπάρχουν λίγες ελπίδες για τη ζωή του χειριστή, καθώς ακόμα και εάν δεν συνέβη το παραπάνω σενάριο, θεωρούν πως πλέον θα έχουν τελειώσει τα καύσιμα του αεροσκάφους.
Η επιχείρηση εντοπισμού συντονίζεται από την Πολιτική Προστασία και οι έρευνες θα συνεχιστούν με το πρώτο φως της επόμενης ημέρας.
Η ανακοίνωση της Egnatia Aviation
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το αεροσκάφος υπό νηολόγηση SXABP που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Κοζάνης στις 11:20 τοπική ώρα, αγνοείται.
Η διαδικασία έρευνας και διάσωσης έχει ενεργοποιηθεί. Θα σας δώσουμε περισσότερες πληροφορίες για οποιαδήποτε ενημέρωση.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας