• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.6°C / 31.2°C
    1 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 24.1°C / 28.6°C
    2 BF
    37%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 32.0°C
    3 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.4°C / 26.9°C
    2 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    3 BF
    41%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 26.4°C / 30.0°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 24.0°C / 26.4°C
    1 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 26.6°C / 28.6°C
    3 BF
    28%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 28.2°C
    1 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 27.4°C / 28.8°C
    3 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    4 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 28.9°C
    2 BF
    74%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 27.5°C / 27.5°C
    3 BF
    48%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 27.9°C
    1 BF
    43%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.2°C / 30.8°C
    3 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 25.5°C / 31.4°C
    3 BF
    53%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 23.8°C
    2 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.2°C / 30.7°C
    3 BF
    60%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    4 BF
    25%
EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απόλυτη σύγχυση για το αν πρέπει να ανοίγουν τα παράθυρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Παντελή αδυναμία συνεννόησης ανάμεσα στο υπουργείο Υγείας και το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών αναδεικνύει η απάντηση που έστειλε το δεύτερο σε επιστολή πολίτη σχετικά με το αν πρέπει να ανοίγουν τα παράθυρα για να αερίζονται τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο Κίμων Φουντούλης, ενεργός πολίτης από το Χαϊδάρι, έστειλε στις 18 Νοεμβρίου 2020 επιστολή προς τα γραφεία του πρωθυπουργού και των υπουργών Υποδομών, Υγείας και Τουρισμού. Αντικείμενο της σύντομης επιστολής ήταν προτάσεις για να μειωθεί ο κίνδυνος από τον συγχρωτισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ειδική αναφορά έκανε στα λεωφορεία που έφεραν τα ΚΤΕΛ για να ενισχύσουν τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής (ΟΣΥ-ΟΑΣΑ). Στα λεωφορεία αυτά, όπως έχει δημοσιευτεί πολλάκις ώς τώρα, δεν ανοίγουν τα παράθυρα και ο πολίτης προτείνει να γίνουν τεχνικές μετατροπές από εγχώριους κατασκευαστές ώστε να δημιουργηθούν ανοίγματα, με δεδομένο ότι η χρήση κλιματιστικού ενέχει κινδύνους. Υπενθυμίζεται ότι από την αρχή της πανδημίας, και ειδικά μετά την έλευση του χειμώνα, σε όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ αλλά και τους συρμούς του μετρό τα παράθυρα μένουν ανοιχτά καθώς είχε εκδοθεί και σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Υγείας.

Ομως, στην απάντηση που έλαβε ο Κ. Φουντούλης στις 24 Δεκεμβρίου 2020, ο ΟΑΣΑ τού τονίζει εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών ότι τα «ανοιγόμενα παράθυρα» είναι «κατασκευαστική αντίληψη παρωχημένη και ξεπερασμένη από την τεχνολογία»! Στο κείμενο που υπογράφει ο διευθυντής Εποπτείας Συγκοινωνιακού Εργου και Υποδομών του ΟΑΣΑ, αναφέρεται ότι «τα λεωφορεία όλων των μεγάλων κατασκευαστών, παγκοσμίως, από το 2006 και μετά –τουλάχιστον– δεν φέρουν εκ κατασκευής ανοιγόμενα παράθυρα επιβατών, είτε με χειροκίνητο είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο».

Το στέλεχος του Οργανισμού υποστηρίζει ότι τα ανοιγόμενα παράθυρα δεν είναι απαραίτητα διότι «υπάρχουν εγκατεστημένα σύγχρονα και υψηλότατης απόδοσης συστήματα κλιματισμού-εξαερισμού τα οποία επαρκούν απολύτως όσον αφορά το ζήτημα της ψύξης/θέρμανσης και ανανέωσης αέρα του χώρου επιβατών».

Στο τέλος, μάλιστα, επικαλείται τον ΕΟΔΥ, ο οποίος «στις οδηγίες που έχει εκδώσει στο πλαίσιο περιορισμού της πανδημίας Cocid-19 και αναρτήσει στην επίσημη ιστοσελίδα του, ειδικά για τα λεωφορεία και γενικά τις χερσαίες μετακινήσεις δεν αναφέρει ως μέτρο προφύλαξης ότι τα παράθυρα των λεωφορείων πρέπει να είναι ανοιχτά». Η απάντηση καταλήγει με σύνδεσμο προς τον ιστότοπο του ΕΟΔΥ με οδηγίες που έχει εκδώσει στις 19 Ιουνίου 2020 χωρίς να μιλά για άνοιγμα των παραθύρων.

Πάντως, η εγκύκλιος που εξέδωσε στις 13 Νοεμβρίου 2020 ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Υγείας Παναγιώτης Πρεζεράκος δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας: «Επισημαίνεται ότι, για λόγους προστασίας από τη μετάδοση του κορονοϊού, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση τα παράθυρα των οχημάτων να είναι συνεχώς ανοιχτά, από την αφετηρία και καθ’ όλη τη διάρκεια των διαδρομών, για επαρκή αερισμό ταυτόχρονα ή και ανεξαρτήτως της χρήσης του κλιματισμού».

Η εγκύκλιος αυτή απευθύνεται στο υπουργείο Υποδομών, σε όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς, τις υπηρεσίες υγείας ανά την Ελλάδα και τον ΕΟΔΥ. Για κάποιον λόγο, όμως, το υπουργείο Υποδομών αγνοεί την εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας και απαντά στους πολίτες ότι αυτές οι κουβέντες είναι... παρωχημένες και ξεπερασμένες. Ισως, διότι αν τα έλεγε διαφορετικά, θα έπρεπε να γυρίσει πίσω τα λεωφορεία που βρήκαν τα ΚΤΕΛ για να μπουν στις συγκοινωνίες της Αττικής και –φυσικά– να μην τους πληρώσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δεν είστε δημόσιοι υπάλληλοι»
Η διοίκηση της ΟΣΥ απαίτησε από το προσωπικό λεωφορείων και τρόλεϊ να μην υποβάλλουν τα self tests με τη διαδικασία του Δημοσίου διότι «δεν αφορά τους εργαζομένους της εταιρείας» ● Ανησυχία για τη σκοπιμότητα.
«Δεν είστε δημόσιοι υπάλληλοι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από κορονοϊό πέθανε οδηγός λεωφορείου
Πρόκειται για τον πρώτο θάνατο εργαζομένου στις αστικές συγκοινωνίες, όπου έχουν καταγραφεί δεκάδες κρούσματα τους τελευταίους μήνες. Ο θανών δεν έπασχε από υποκείμενα νοσήματα.
Από κορονοϊό πέθανε οδηγός λεωφορείου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον διορισμό... δεν κολλάει
Πού κολλάει, πού δεν κολλάει; Δεν κολλάει όταν αφορά διορισμό στο Δημόσιο! Ο λόγος για την περίεργη, σε περίοδο μαζικών απαγορεύσεων, απόφαση να μη διακοπούν οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών μόνο για φορτηγά και...
Στον διορισμό... δεν κολλάει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας