Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξετυλίγοντας το κουβάρι του Μεγάλου Περιπάτου
AP PHOTO / THANASSIS STAVRAKIS
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξετυλίγοντας το κουβάρι του Μεγάλου Περιπάτου

  • A-
  • A+

Ο Μεγάλος Περίπατος ενώνει τους ανθρώπους της πόλης

Του ΚΩΣΤΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ*

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας είναι μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν στην Αθήνα. Η αξία του μεγαλώνει, αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα γίνεται πράξη το όραμα της Μελίνας Μερκούρη και του Αντώνη Τρίτση για την ανάδειξη της πρωτεύουσας μέσα από τις διαδρομές της.

Σε μια Αθήνα γεμάτη από μελέτες, σχέδια ανάπλασης και πολλή γραφειοκρατία, έρχεται ένα έργο που μας τη συστήνει από την αρχή. Ενα έργο που δημιουργεί τον πιο όμορφο περίπατο της Ευρώπης, μήκους 6,8 χιλιομέτρων. Που αποδεσμεύει και αποδίδει στους κατοίκους και τους επισκέπτες 50.000 τ.μ. δημόσιου χώρου. Του δημόσιου χώρου που επανεκτιμήσαμε και αναζητούμε πάλι στην περίοδο της πανδημίας. Είναι ένα έργο που δεν καινοτομεί μόνο για τις αλλαγές που φέρνει στο κέντρο της πόλης, την αλλαγή της φυσιογνωμίας του και της χρήσης του, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται.

Γιατί παίρνει σάρκα και οστά, όχι με τη σειρά που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα. Δηλαδή εξαγγελία, μπουλντόζα και κορδέλα. Ξεκινά, αναπτύσσεται, εξελίσσεται και ολοκληρώνεται μέσα στην καθημερινότητα της πόλης. Μπροστά στα μάτια των Αθηναίων και των επισκεπτών. Οι δρόμοι όπου γίνονται οι παρεμβάσεις και οι αλλαγές δεν έχουν διαχωριστική σήμανση και στηθαία. Εχουν παρτέρια, ζαρντινιέρες και λουλούδια για να εναρμονιστούν στην καθημερινότητά μας ομαλά, έτσι όπως πρέπει, έτσι όπως έχουμε ανάγκη να γίνονται πια όλα τα έργα.

Αυτός ο περίπατος είναι σημαντικός, όχι μόνο γιατί συνδέει χώρους πολιτισμού και ιστορίας, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά και γιατί ενώνει τους ανθρώπους της πόλης. Ολους εκείνους που έκαναν χρήση του κέντρου αλλά δεν αποτελούσε προορισμό τους. Αυτό είναι που αλλάζει. Με την ολοκλήρωση της ανάπλασης, το κέντρο μετατρέπεται από περιοχή διέλευσης σε σημείο αναφοράς.

Φέρνει πιο κοντά την κουλτούρα της εναλλακτικής μετακίνησης, όχι στη θεωρία αλλά στην πράξη. Με ποδηλατόδρομους, οδούς ελεύθερες από Ι.Χ. και δρόμους απελευθερωμένους από το καυσαέριο, την ηχορύπανση και την ταλαιπωρία. Δίνει αξία στη ζωή και την επίσκεψη στην πόλη και μετατρέπει τη μετάβαση σε περίπατο εμπειρίας.

Αποτελεί και ένα μήνυμα γι’ αυτό που είναι επιδίωξη και στρατηγική μας για την πόλη. Το μήνυμα που λέει ότι δεν θέλουμε μια Αθήνα ως θεματικό πάρκο, ως αντικείμενο μονοθεματικής επίσκεψης, αλλά μια πόλη όπου μπορούν να συνυπάρχουν η ιστορία, ο πολιτισμός, η τέχνη, η ψυχαγωγία και η επιχειρηματικότητα με έναν σύγχρονο τρόπο ζωής. Αυτό που λέμε μικτή χρήση ή καλύτερα, πραγματική ζωή.

Είναι κάτι που είχε ανάγκη η Αθήνα για να εξελιχθεί, να εκσυγχρονιστεί και να εναρμονιστεί με τα δεδομένα του ελεύθερου χώρου, του πράσινου και του σεβασμού στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.

Αλλά η Αθήνα είχε και μία άλλη ανάγκη. Αυτή της συνεννόησης και της συνεργασίας για να γίνουν οι αλλαγές που χρειάζεται. Το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, με τη θετική ψήφο των παρατάξεων του Νάσου Ηλιόπουλου, του Παύλου Γερουλάνου, του Γιώργου Βουλγαράκη, του Βασίλη Καπερνάρου, έλαβε μια γενναία απόφαση που ανοίγει έναν νέο δρόμο για την πρωτεύουσα της χώρας. Εναν δρόμο που οδηγεί σε μεγάλα, παρεμβατικά έργα που αλλάζουν στην ουσία τη ζωή των πολιτών στην Αθήνα, που την κάνουν καλύτερη, ανθρώπινη. Είναι ο δρόμος του περίπατου της Αθήνας που τον περπατάμε όλοι μαζί.

*Δήμαρχος Αθηναίων

Το σχέδιο υπηρετεί αυτά που υποστηρίζουμε, αλλά παραμένουν μεγάλες εκκρεμότητες

Του ΠΑΥΛΟΥ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ*

EUROKINISSI

Βασικό σημείο προεκλογικής αντιπαράθεσής μου με τον τότε υποψήφιο και νυν δήμαρχο Αθηναίων ήταν οι προτεινόμενες αναπλάσεις στην πόλη. Εκείνος πίστευε στον Μεγάλο Περίπατο που δεν είναι άλλο από την ολοκλήρωση –εν μέρει– της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων. Δική μου προτεραιότητα ήταν η Δυτική Ιστορική Αθήνα - Ιερά Οδός, Πειραιώς, Δημόσιο Σήμα, Ακαδημία Πλάτωνος, Βοτανικός. Πίστευα και πιστεύω ότι η Δυτική Ιστορική Αθήνα έχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική από το κέντρο, διότι ένα ευρώ επενδυμένο εδώ θα σου δώσει πολύ μεγαλύτερο πολιτισμικό, κοινωνικό και οικονομικό πλούτο από ένα ευρώ στο κέντρο. Αλλωστε, τα μεγάλα προβλήματα του κέντρου δεν είναι τόσο το εύρος των πεζοδρομίων όσο οι άστεγοι και οι τοξικοεξαρτημένοι που ζουν σε άθλιες συνθήκες στα πεζοδρόμια που έχουμε.

Στις εκλογές, οι Αθηναίοι πολίτες επέλεξαν τον κ. Μπακογιάννη. Η πίστη μου στη δημοκρατία μού επιβάλλει να φαντάζομαι ότι, σε κάποιον βαθμό, ψήφισαν και το όραμά του σε αντιδιαστολή με το δικό μου.

Υπήρχαν, όμως, και σημεία στην προεκλογική εκστρατεία με τα οποία όλοι συμφωνούσαμε. Ηταν και αυτό που έκανε την εκστρατεία, σύγχρονη και πολιτισμένη. Κυριότερο σημείο ταύτισής μας ήταν η προτεραιότητα στον πεζό. Εμείς λέγαμε, πρώτα ο πεζός και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μετά τα δίκυκλα κάθε είδους διότι παίρνουν λιγότερο χώρο και ρυπαίνουν λιγότερο ανά μεταφερόμενο και τέλος τα αυτοκίνητα. Την παράνοια των προτεραιοτήτων της πόλης την είχα συμβολίσει με το φανάρι που σου δίνει 18 δευτερόλεπτα να περάσεις από τον πιο δημοφιλή σταθμό μετρό του δικτύου στον πιο δημοφιλή δρόμο για ψώνια: από τον Σταθμό Συντάγματος στην Ερμού. Κάτι αντίστοιχο έλεγαν όλες οι παρατάξεις. Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Μπακογιάννης δεν έφερε πρόταση να αυξηθεί ο χρόνος για να περνάς το φανάρι του Συντάγματος, αλλά έφερε ένα σχέδιο που μειώνει την απόσταση που πρέπει να διανύσεις. Μια σειρά από παρεμβάσεις που υπόσχονται να δώσουν στον πεζό μεγαλύτερη προτεραιότητα.

Σε πρώτη ανάγνωση, αυτό το σχέδιο υπηρετεί αυτά που όλοι υποστηρίξαμε. Σε δεύτερη, έχει κάποιες ελλείψεις και αφήνει ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν, αλλά τίποτα που να μην μπορεί να διορθωθεί στη δοκιμαστική περίοδο που ξεκινάει: τι ειδικά μέτρα θα λάβει για τα ΑμεΑ, πώς θα αλλάξουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να υπηρετήσουν τις νέες ανάγκες των πεζών, τι θα γίνει με τα υπαίθρια πάρκινγκ και τα πάρκινγκ για μηχανάκια που σήμερα καταλαμβάνουν πεζοδρόμια. Τίποτα, δηλαδή, αρκετό να σταματήσει ένα σχέδιο που χρονίζει για δεκαετίες, επειδή κάποιες συντεχνίες έβαζαν εμπόδια και οι δημοτικές αρχές δεν είχαν τόλμη. Σήμερα, η μεγάλη πρόκληση και η μεγάλη ευκαιρία της Αθήνας δεν είναι ο δήμαρχός της, αλλά ένα Δημοτικό Συμβούλιο που πρέπει να γνωρίζει πότε να στηρίζει και πότε να αντιδρά.

Ειδικά στην πειραματική φάση ενός σχεδίου. Τίποτα από αυτά που θα αλλάξουν δεν θα μπορεί να αντιστραφεί με ελάχιστο κόστος. Η δε μειωμένη κίνηση στην Αθήνα μάς επιτρέπει να δοκιμάσουμε πράγματα που δύσκολα θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε παλιότερα. Το Πολυτεχνείο θα μας κάνει απολογισμό και εμείς θα κρίνουμε τι κρατάμε και τι αφήνουμε.

Παραμένουν δύο μεγάλες εκκρεμότητες: η μία αφορά τη Δυτική Ιστορική Αθήνα, που ακόμα μια φορά νιώθει παραμελημένη, και η άλλη τον κίνδυνο να χρησιμοποιεί ο δήμαρχος τον Μεγάλο Περίπατο για να φέρει αλλαγές στις χρήσεις γης. Στο πρώτο, η παράταξή μας θα συνεισφέρει με προτάσεις. Αν συμβαίνει το δεύτερο, ο δήμαρχος θα μας βρει κάθετα απέναντι. Η δύναμή μας να αντιδράσουμε θα είναι μεγαλύτερη, διότι, όταν έπρεπε, στηρίξαμε.

*Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ», δημοτικός σύμβουλος

Ελλείψεις και παραλείψεις του σχεδίου Μπακογιάννη

Του ΝΙΚΟΥ ΣΟΦΙΑΝΟΥ*

EUROKINISSI

Δύο μέρες μετά τη βεβιασμένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας για παρεμβάσεις στο ευρύτερο κέντρο της πόλης με στόχο «λιγότερα Ι.Χ.», ο εκπρόσωπος της υγειονομικής επιτροπής του υπ. Υγείας καλούσε τους κατοίκους -και της Αθήνας- να αποφεύγουν τα ΜΜΜ και να επιλέγουν το Ι.Χ. για τις μετακινήσεις τους. Τις ίδιες μέρες πολλά δημοσιεύματα αφορούσαν τον συνωστισμό σε τρόλεϊ και λεωφορεία, μιλούσαν για τεράστια κενά, για γερασμένο στόλο, για την απαξίωση των ΜΜΜ την προηγούμενη δεκαετία απ’ όλες τις κυβερνήσεις.

Μαζί με τον κ. Μπακογιάννη οι παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝ.ΑΛΛ. αποφάσισαν, άμεσα, από τον Ιούνιο να προχωρήσουν εν μέσω πανδημίας και των συνεπειών της, σε αυτές τις μόνιμες και όχι «προσωρινές», όπως ονοματίστηκαν, σοβαρότατες παρεμβάσεις στη ζωή της πόλης και των κατοίκων της.

Το λέμε ευθέως, δεν είμαστε κατ’ αρχήν αντίθετοι στην ανάγκη να στηριχθούν τα ΜΜΜ, να περιοριστούν τα διερχόμενα Ι.Χ. από τον κέντρο, να δοθεί χώρος στους πεζούς, να στηριχθεί το ποδήλατο με όρους κυκλοφοριακής αγωγής για τους ποδηλάτες.

Θεωρούμε δικαίωμα όλων των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης την πρόσβαση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σημειώνοντας όμως ότι η γνώση και η γνωριμία με την ιστορία της Αθήνας δεν μπορεί να είναι τουριστικό προϊόν με διατίμηση, απλησίαστο για τη μέση οικογένεια.

Η αντίθεσή μας στο σχέδιο Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. που αποφασίστηκε εκφράστηκε με την αποχή μας από τη λήψη μιας απόφασης βιαστικής, βεβιασμένης, που αφορά μια μόνιμη μεγάλης κλίμακας αλλαγή στη λειτουργία της πόλης, στη ζωή, την καθημερινότητα, την εργασία χιλιάδων εργαζομένων και επαγγελματιών.

Για να προλάβουμε αυτούς που λένε ότι παραπέμπουμε την αντιμετώπιση αναγκαίων παρεμβάσεων στις καλένδες, απαντάμε:

■ Δεν μπορείς σε δύο μέρες να παίρνεις θέση βασισμένος σε μια μελέτη που παρουσιάζεται χωρίς τον αναγκαίο επιστημονικό αντίλογο.

■ Δεν μπορείς να αποφασίζεις χωρίς να παίρνεις γνώμη από επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς, από συλλογικότητες των κατοίκων αυτών των περιοχών και των γειτονικών συνοικιών, των σωματείων των εργαζομένων που δουλεύουν στο ευρύτερο κέντρο.

■ Δεν μπορείς να αξιοποιείς την πανδημία όπως σε συμφέρει. Εδώ υπάρχουν αντικρουόμενες συστάσεις και μέτρα: ο δήμος να προκρίνει τη χρήση των ΜΜΜ για να στηρίξει την πρότασή του και η κυβέρνηση την αποφυγή τους γιατί η κατάσταση στα ΜΜΜ είναι αυτή που περιγράφηκε πιο πάνω.

■ Δεν μπορείς να λες ότι θα δημιουργηθούν «νέες συνήθειες», όπως αναφέρει η μελέτη των ειδικών, και να παραγνωρίζεις ότι αυτές οι αλλαγές που θα αποσυμφορήσουν τους δρόμους του κέντρου, θα οδηγήσουν σε επιπλέον μποτιλιάρισμα παράπλευρους δρόμους, όπως η Πειραιώς, η Βασ. Σοφίας, η Αλεξάνδρας, η 3ης Σεπτεμβρίου κ.ά.

Το διάστημα της πανδημίας μπορεί να αξιοποιηθεί για να γίνουν όλα αυτά που δεν έκανε η διοίκηση Μπακογιάννη. Η νέα χρονιά μπορεί να σηματοδοτήσει τις μελετημένες-αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο κέντρο με την απαίτηση των όρων που τις προϋποθέτουν, όπως: στήριξη των ΜΜΜ με προσωπικό και στόλο, πύκνωση και χάραξη νέων δρομολογίων. Αυτές οι παρεμβάσεις θα πρέπει να υπηρετούν τις ανάγκες και τους όρους ζωής των εργαζομένων, των κατοίκων, των επαγγελματιών του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας και όχι όσων αγόραζαν τα προηγούμενα χρόνια τα μεγάλα ακίνητα της περιοχής επενδύοντας στις ανεβασμένες αξίες χρήσεων, και τα ξενοδοχειακά γκρουπ που θέλουν να μετατρέψουν το κέντρο σε ξενοδοχειακό «Ελ Ντοράντο» και κλαμπ βραχυχρόνιων μισθώσεων.

*Επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αθήνας, δημοτικός σύμβουλος

Οι δημόσιοι χώροι είναι πιο αναγκαίοι από ποτέ

Του ΝΑΣΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ*

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Η Αθήνα χρειάζεται περισσότερο δημόσιο χώρο στις γειτονιές και προστασία της κατοικίας και του λιανεμπορίου στο κέντρο της πόλης.

Η κατάργηση της «Ανάπλασης» αποτελεί, μαζί με τη μεταφορά του ιστορικού Πολυτεχνείου, μια κεντρική προεκλογική δέσμευση που η νέα δημοτική αρχή αναγκάστηκε να ξεχάσει. Οι παρεμβάσεις που συζητάμε σήμερα σχετίζονται άμεσα με τη δουλειά που έχει ήδη γίνει από την «Ανάπλαση». Γίνεται όμως «φοβικά», αφού περιορίζει μια μητροπολιτική οπτική (Προσφυγικά, Ακαδημία Πλάτωνος, Πειραιώς), αποκλειστικά στο εμπορικό κέντρο. Ας δούμε τα ανοιχτά ερωτήματα, λοιπόν.

Η πανδημία ανέδειξε την κρισιμότητα του δημόσιου χώρου αλλά και την τεράστια έλλειψη και υποβάθμισή του. Μια ανάγκη, όμως, πρώτα από όλα για τις γειτονίες της πόλης. Θυμόμαστε όλοι την προεκλογική συζήτηση για τα «πάρκα τσέπης», δηλαδή μικρούς χώρους πρασίνου μέσα στις γειτονιές. Πόσα τέτοια πάρκα προβλέπει το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για το 2020; Κανένα. Ακριβώς γι’ αυτό, διεκδικούμε:

■ Να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις ελεύθερων χώρων που είχε ψηφίσει το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και έχει παγώσει η σημερινή δημοτική αρχή.

■ Να προγραμματιστεί η δημιουργία 15 «πάρκων τσέπης» μέσα στο 2020.

■ Να διεκδικήσει επιτέλους ο δήμος μια σειρά από ελεύθερους χώρους μέσα στην πόλη, που σήμερα ρημάζουν ή είναι κλειστοί για τους πολίτες και ανήκουν σε άλλους φορείς του Δημοσίου.

Το δεύτερο στοίχημα είναι να προστατευτούν οι μικτές χρήσεις γης στο κέντρο της πόλης. Η χωρίς όρια ανάπτυξη του τουρισμού διώχνει την κατοικία και το μικρό λιανεμπόριο από το ιστορικό κέντρο. Παράδειγμα αυτής της αντίληψης ήταν και το αντι-περιβαλλοντικό νομοσχέδιο με την κατάργηση κάθε ορίου στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων στο κέντρο της Αθήνας. Η ανάπτυξη που σχεδιάζει η κυβέρνηση πλήττει τον τουρισμό, γιατί χτυπάει το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Αθήνας: τη ζωντάνια της. Μια ζωντάνια που οφείλεται στο γεγονός ότι το κέντρο της πόλης συνδυάζει την κατοικία με τις υπόλοιπες χρήσεις.

Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο που θα ψηφιστεί πρέπει να προβλέψει μια σειρά από προστατευτικές ρήτρες για την κατοικία και το λιανεμπόριο. Χωρίς αυτές, δεν θα αναφερόμαστε στον Μεγάλο Περίπατο για την Αθήνα αλλά σε ένα μεγάλο «τουριστικό λούνα παρκ». Παρόμοιες διατάξεις υπάρχουν και σήμερα και προστατεύουν π.χ. τα «μπαχαράδικα» της Ευριπίδου. Δεν μπορούμε να φανταστούμε μια Αθηνάς χωρίς τη Βαρβάκειο Αγορά και τη σημερινή της ταυτότητα στο λιανεμπόριο. Τα παραπάνω απαιτούν ειδική διαβούλευση με τους κατοίκους και τους επαγγελματίες. Προφανώς έχει έρθει η ώρα, η δημοτική αρχή να πει επιτέλους τη γνώμη της για την δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων και ορίων για τη βραχυχρόνια μίσθωση. Κάτι που αποτελεί ανοιχτή πληγή για την κατοικία ειδικά στο κέντρο της πόλης.

Κλείνοντας, οι παρεμβάσεις που συζητάμε δεν μπορούν να προχωρήσουν χωρίς τη ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ή –γιατί όχι;– τη δημιουργία μιας δημοτικής γραμμής. Είναι φανερό ότι η επιτυχία του συγκεκριμένου σχεδίου θα κριθεί και από το επίπεδο της δημόσιας διαβούλευσης, ακριβώς για αυτό προτείναμε και τη δημιουργία μιας διαπαραταξιακής επιτροπής που θα αναλάβει το συγκεκριμένο έργο στο πλάι της επιτροπής επιστημονικής παρακολούθησης.

Ως «Ανοιχτή Πόλη» θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια για τη διεύρυνση του δημόσιου χώρου στο σύνολο της πόλης και θα παλέψουμε για την προστασία των μικτών χρήσεων.

*Επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» στον Δήμο Αθηναίων, δημοτικός σύμβουλος

Διαβάστε: Οι μεγάλες παγίδες που κρύβει ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι μεγάλες παγίδες που κρύβει ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας
Με διαδικασίες εξπρές και ελάχιστη διαβούλευση, αποφασίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας η πιο εκτεταμένη πολεοδομική παρέμβαση που έχει γίνει στην πρωτεύουσα τα τελευταία 15 χρόνια.
Οι μεγάλες παγίδες που κρύβει ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με περισσότερα τεστ σκοπεύει να αντιμετωπίσει την πανδημία ο δήμος Αθηναίων
Δράσεις και παρεμβάσεις αντιμετώπισης του κορονοιού σε επίπεδο γειτονιάς ξεκινούν στο Δήμο Αθηναίων όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης. Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου των...
Με περισσότερα τεστ σκοπεύει να αντιμετωπίσει την πανδημία ο δήμος Αθηναίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεγάλος Περίπατος: ακριβός και αβάδιστος!
Η προχειρότητα και τα συνεχή «μπρος-πίσω» των παρεμβάσεων ● Με φαστ-τρακ διαδικασίες έγιναν οι προμήθειες του έργου ● Οι αποκαλυπτικοί διάλογοι του Κ. Μπακογιάννη με καθηγητές Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ.
Μεγάλος Περίπατος: ακριβός και αβάδιστος!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μεγάλος Περίπατος» για τουλάχιστον τρεις μήνες ακόμα
Με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, παρατείνεται για χρονικό διάστημα τριών μηνών, έως τις 21 Νοεμβρίου 2020, η ισχύς των προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην...
«Μεγάλος Περίπατος» για τουλάχιστον τρεις μήνες ακόμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας