Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λύσεις για πέντε «καυτά» προβλήματα
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λύσεις για πέντε «καυτά» προβλήματα

  • A-
  • A+

Πέντε σοβαρά και σύνθετα ζητήματα που απασχολούν τον Πειραιά και αναζητούν λύσεις, όπως η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, η μεταστέγαση των δικαστηρίων και η δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς», τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων, σε συνάντηση που διοργάνωσαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά (ΕΣΠ).

Από κοινού με τον Δήμο Πειραιά, την Περιφέρεια και βουλευτές της περιοχής, αποφασίστηκε να δρομολογήσουν με χρονοδιάγραμμα την επίλυση των «καυτών» προβλημάτων της πόλης. Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης, με επιστολή-υπόμνημα στον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, ζήτησε την παρέμβαση της κυβέρνησης για την επίλυση των εκκρεμών θεμάτων και την επιτάχυνση των επενδυτικών έργων στον Πειραιά. Αναλυτικά τα 5 προβλήματα στα οποία επικεντρώθηκαν οι συμμετέχοντες στη συνάντηση και κάποια από αυτά συμπεριλαμβάνονται στην επιστολή του Β. Κορκίδη στον υπουργό Επικρατείας είναι:

1. Η υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά και κατ' επέκταση η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί κατοίκους και επισκέπτες. Εγινε αναφορά στη μεγάλη καθυστέρηση των έργων του τραμ και του μετρό και στις καταστροφικές επιπτώσεις που έχουν προκαλέσει τόσο στις επιχειρήσεις της πόλης όσο και στην επισκεψιμότητα.

Το οδικό δίκτυο

Τονίστηκε ότι η υπογειοποίηση της γραμμής θα απελευθερώσει το υπάρχον οδικό δίκτυο, θα γίνει πιο λειτουργικό και θα δημιουργήσει, συνδυαστικά με άλλες παρεμβάσεις, τις συνθήκες για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και της λειτουργίας της πόλης. Η μελέτη του έργου έχει ξεκινήσει το 2008, αλλά η επέκταση της γραμμής του τραμ προς τον Πειραιά «πάγωσε» την εξέλιξή του. Σήμερα η μελέτη έχει επικαιροποιηθεί, έχουν εγκριθεί περιβαλλοντικοί όροι του έργου και επειδή υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα από το ΕΣΠΑ 2014- 2020, θα πρέπει να έχουν απορροφηθεί μέχρι το 2023.

2. Η δημιουργία της «Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων» στον χώρο του παλιού αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ στην Πλατεία Ιπποδαμείας χαρακτηρίστηκε «έργο πνοής» που θα τονώσει την πόλη, το λιμάνι και την αγορά. Το συγκεκριμένο έργο είχε ανακοινωθεί τον Μάιο του 2018, την πρωτοβουλία είχε λάβει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή και σε συνεργασία με το ΕΒΕΠ, τον ΕΣΠ και τη δημοτική αρχή ξεκίνησαν την προσπάθεια, η οποία τελικά εξασφάλισε τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ωστόσο, με την αλλαγή της κυβέρνησης το έργο «πάγωσε».

3. Παρεμπόριο. Την επέκταση των μέτρων αστυνόμευσης ώς τις 5 το απόγευμα ζήτησαν οι συμμετέχοντες στη συνάντηση για το θέμα της εξάπλωσης του παράνομου εμπορίου στον Πειραιά και ιδιαίτερα τις Κυριακές, όπου, όπως ανέφεραν, στήνεται ένα παραπάζαρο.

4. Μεταστέγαση των δικαστηρίων. Η τοποθέτηση ότι το κτίριο της «Ραλλείου» ήταν λύση ανάγκης για τη μεταφορά των δικαστηρίων, όπως τόνισαν οι παρευρισκόμενοι, δεν τους ικανοποιεί. Η αντιπρόταση για «ξενοδοχείο» δεν τους βρίσκει σύμφωνους, αφού δεν προκύπτει οριστική και συνδυαστική λύση στη δημιουργία του Δικαστικού Μεγάρου, μετά τον αποχαρακτηρισμό και την αποδέσμευση της «Ραλλείου».

Η εναλλακτική πρόταση συγκέντρωσης όλων των δικαστικών αρχών στο εργοστάσιο του «Κεράνη» φαίνεται σωστή ως προς το μέγεθος του ακινήτου, αν και ήρθε λίγο καθυστερημένα.

5. Η πορεία της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) του Δήμου Πειραιά. Τονίστηκε η ανάγκη επίσπευσης και αποτελεσματικής διαχείρισης των κονδυλίων της.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι
Παρουσιάστηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της πόλης η μελέτη για τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς» στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ, που θα είναι εύκολα προσβάσιμη.
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγριεύει η αντιπαράθεση για τη μεταστέγαση των δικαστηρίων Πειραιά
Η παρέμβαση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Δικαιοσύνης Δ. Παπασπύρου στο θέμα της μεταστέγασης του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά στο γιαπί της Ραλλείου και η άποψη ότι για την καθυστέρηση που παρατηρείται...
Αγριεύει η αντιπαράθεση για τη μεταστέγαση των δικαστηρίων Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γκρίνιες και νέα εμπλοκή με τη μεταστέγαση
Νέα εμπλοκή στο θέμα της μεταστέγασης των δικαστηρίων Πειραιά, καθώς ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης επιρρίπτει ευθύνες στο υπουργείο Δικαιοσύνης, το οποίο, όπως λέει, από το 2014 που αποφασίστηκε τα...
Γκρίνιες και νέα εμπλοκή με τη μεταστέγαση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παραίτηση Μαρινάκη από το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά
Με σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση ο τέως πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός παραιτήθηκε από μέλος του δημοτικού συμβουλίου του Πειραιά κάνοντας λόγο για στοχοποίησή του και για «άδικη παραπομπή σε δίκη». Η παραίτηση...
Παραίτηση Μαρινάκη από το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα Δικαστικό Μέγαρο... γιοφύρι της Αρτας
Τη δυσαρέσκειά του για το «πάγωμα» της δημιουργίας του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά εξέφρασε ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης σε εκδήλωση του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά. Αναφέρθηκε στους πολύ αργούς...
Ενα Δικαστικό Μέγαρο... γιοφύρι της Αρτας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Ράλλειο μόνιμα τα δικαστήρια Πειραιά
Οριστικά αποφασίστηκε η μετεγκατάστασή τους στο γιαπί της Ραλλείου στην πλατεία Κοραή. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτηρίων. Φορέας μελέτης και διαμόρφωσης του κτιρίου θα...
Στη Ράλλειο μόνιμα τα δικαστήρια Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας