Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φωνάζει ο κλέφτης...

Από παλαιότερη παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΘ

ΑΠΕ - ΜΠΕ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φωνάζει ο κλέφτης...

  • A-
  • A+

Η αθλιότητα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, που τσακίζει τα νεύρα χιλιάδων πολιτών, θα βρει γιατρειά στα… δικαστήρια. Με μια ανακοίνωση - μνημείο, η διοίκηση του ΟΑΣΘ γνωστοποιεί ότι θα στείλει στα δικαστήρια όλους όσοι ασκούν «σωματική ή ψυχολογική βία» εναντίον του προσωπικού, αλλά ακόμη και τους ηθικούς αυτουργούς παρόμοιων πράξεων!

Αφορμή, το περιστατικό στο οποίο αναφερθήκαμε στο χθεσινό φύλλο, κατά το οποίο νεαροί χτύπησαν οδηγό στο κέντρο της πόλης. «Είναι σε όλους γνωστή η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα τελευταία δυόμισι χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης μας», λέει η διοίκηση και αναφέρεται –προφανώς– στις ημέρες κατά τις οποίες κυκλοφορούσαν 380 λεωφορεία αλλά… οι διαμαρτυρίες χτυπούσαν κόκκινο, στα 290 λεωφορεία σε κίνηση που παρέλαβε, αλλά για τη σημερινή κατάσταση, που κυκλοφορούν 240 λεωφορεία, ζητά «την κατανόηση, την ανοχή και την υπομονή του επιβατικού κοινού, έχοντας δεσμευτεί να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν στη βελτίωσή της, πράγμα το οποίο και πράττει».

Αν η διοίκηση έμενε στην κατανόηση του καθημερινού βασανιστηρίου των πολιτών και στη συμπαράσταση στους εργαζομένους, όλα θα είχαν μια κάποια μορφή κανονικότητας. Τι εννοεί, όμως, λέγοντας ότι τα παραπάνω «δεν δικαιολογούν την άσκηση ψυχολογικής και σωματικής βίας εναντίον τόσο του επιβατικού κοινού όσο και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ (οδηγών, ελεγκτών, λοιπού προσωπικού)»; Ποιος ασκεί βία κατά του επιβατικού κοινού; Τι προσμετρά η διοίκηση στην παράμετρο «ψυχολογική βία»; Ποιος ασκεί βία εναντίον των επιβατών; Και τι σημαίνει άραγε αυτή η καταδίκη «οποιαδήποτε μορφή βίας, από οπουδήποτε», όταν μόλις πριν από λίγες μέρες είχαμε την καταγγελία για την υβριστική και ρατσιστική επίθεση εναντίον αλλοδαπού επιβάτη και η διοίκηση όχι μόνο δεν καταδίκασε, αλλά αποπειράθηκε να δικαιολογήσει κιόλας τους ελεγκτές;

Η διοίκηση λέει ότι «δεν πρόκειται να ανεχθεί πλέον παρόμοια περιστατικά», αλλά η πρώτη ψυχολογική βία είναι αυτή που ασκείται εναντίον των ανθρώπων που παστώνονται στα λεωφορεία. Και, όταν η διοίκηση αναφέρει ότι θα κινηθεί «εναντίον των φυσικών και ηθικών αυτουργών αυτών των περιστατικών», τι εννοεί; Διότι οι φυσικοί αυτουργοί βίαιων πράξεων προσάγονται σε κάθε περίπτωση από την αστυνομία στη δικαιοσύνη για τα δέοντα. Συνειδητοποιεί άραγε η διοίκηση του ΟΑΣΘ σε πόσο επικίνδυνα μονοπάτια οδηγεί η αναφορά για «ηθικούς αυτουργούς» τέτοιων πράξεων; Λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, είναι χιλιάδες αυτοί που έχουν νεύρα στη Θεσσαλονίκη, αλλά μάλλον η πρώτη που πρέπει να τα συγκρατήσει είναι η διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Είναι δε χαρακτηριστική και η ανακοίνωση που εξέδωσε, χθες το απόγευμα, η «Πρωτοβουλία Εργαζομένων, Φοιτητών και Συνταξιούχων» -που οργανώνει αύριο νέα συγκέντρωση στο άγαλμα Βενιζέλου και πορεία- και στην οποία, αφού λένε ότι «οι οδηγοί δεν πρέπει να είναι σάκοι του μποξ», σχολιάζουν δηκτικά πως «δεν μπορούμε όμως να μην επισημάνουμε ότι ο κ. Σκόδρας απειλεί με τη δικαστική οδό (την οποία επέλεγε, με εξοντωτικό τρόπο, εναντίον των ίδιων των εργαζομένων της ΕΥΑΘ όταν ήταν πρόεδρός της), προκειμένου να προκαλέσει κοινωνικό αυτοματισμό, δηλαδή επιβατικό κοινό εναντίον εργαζομένων του ΟΑΣΘ (που δεν έχει καμιά λογική βάση, αφού οι επιδιώξεις και των δύο είναι κοινές), να αποπροσανατολίσει έτσι, αλλά και να εκφοβίσει τους συμπολίτες μας, επειδή γνωρίζει καλά ότι, με την πολιτική που συνεχίζει κι ο ίδιος, η πόλη μας δεν θα δει αξιοπρεπείς αστικές συγκοινωνίες ούτε σε δύο χρόνια».


 

 


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
«Κόλλησε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και η αφωνία από τον υπουργό Μεταφορών είναι χαρακτηριστική.
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκδικάζεται η πρώτη υπόθεση κακοδιαχείρισης του (ιδιωτικού) ΟΑΣΘ
Στο Εφετείο Αθηνών, όπως προβλέπει ο νόμος κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ, εκδικάζεται σήμερα η πρώτη μεγάλη υπόθεση, ως συνέχεια της εκκαθάρισης του Οργανισμού, με το Δημόσιο να στρέφεται κατά του Προμηθευτικού...
Εκδικάζεται η πρώτη υπόθεση κακοδιαχείρισης του (ιδιωτικού) ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας