Λιγοστεύουν οι ελπίδες να βρεθεί ζωντανός ο 26χρονος Σύρος πρόσφυγας που την Τετάρτη τα ξημερώματα χάθηκε όταν έπεσε στη θάλασσα ανατολικά της Κω, μετά τον εμβολισμό της βάρκας στην οποία επέβαινε μαζί με άλλους 33 πρόσφυγες από σκάφος του Λιμενικού. Οι έρευνες συνεχίστηκαν και χθες όλη τη μέρα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, χωρίς ωστόσο αποτελέσματα.
Θυμίζουμε ότι στο δυστύχημα έχασε τη ζωή του ένα τρίχρονο αγοράκι από τη Συρία και τραυματίστηκαν 6 άτομα -εκ των οποίων τα δύο πιο σοβαρά-, που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο της Κω.
Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα εξετάζει η Περιφερειακή Αρχή του Λιμενικού Σώματος στα Δωδεκάνησα, καθώς με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη από την Τετάρτη βρίσκεται στην Κω ο περιφερειάρχης Δωδεκανήσων του Λιμενικού, αρχιπλοίαρχος Ιωάννης Αργυράκης και ο κλαδάρχης Επιχειρήσεων του Σώματος, αρχιπλοίαρχος Γιώργος Καραγεώργος.
Η Εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά θα αναλάβει να εξετάσει την εμπλοκή των τριών λιμενικών που αποτελούσαν το πλήρωμα του πνευστού σκάφους στο περιστατικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις λιμενικοί στις καταθέσεις τους μετά το συμβάν εμφανίστηκαν σοκαρισμένοι και δήλωσαν ότι δεν είδαν τη βάρκα με τους πρόσφυγες, την οποία δεν «έπιασε» ούτε το ραντάρ του σκάφους τους.
Παρέμβαση της ΠΕΑΛΣ
Χθες η Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) με παρέμβασή της στήριξε τους λιμενικούς, λέγοντας πως οι συνάδελφοι του επιχειρησιακού τομέα με κίνδυνο της ζωής τους και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες πράττουν το καλύτερο, καταβάλλοντας και την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών τους.
Αναφερόμενοι στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η «σύγκρουση των σκαφών» ανοικτά της Κω, συντάσσονται με την επίσημη άποψη του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, σύμφωνα με την οποία το περιστατικό έλαβε χώρα σε «συνθήκες απόλυτου σκότους».
Αλλοι λόγοι που σύμφωνα με τους αξιωματικούς συνέτειναν στο να συμβεί το δυστύχημα είναι η κόπωση των πληρωμάτων, η έλλειψη θερμικής κάμερας, η προσπάθεια των μεταναστών-προσφύγων να εισέλθουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα μη τηρώντας τους βασικούς κανόνες ναυσιπλοΐας και με επικίνδυνους ελιγμούς, χωρίς φώτα ναυσιπλοΐας ή άλλο φωτισμό, χωρίς γνώση ναυτικής τέχνης, με σκάφη υπερφορτωμένα και σε άθλια κατάσταση και κυρίως χωρίς να φέρουν ατομικά σωσίβια.
Επίσης, όπως υποστηρίζουν, το μέγεθος των σκαφών που χρησιμοποιούν και η ποιότητα του υλικού (ξύλο, μέταλλο, πλαστικό) αποδίδουν διαφορετικό συντελεστή ανάκλασης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που στέλνουν τα ραντάρ των πλωτών σκαφών του Λιμενικού, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην εμφανίζονται ως στόχοι στην οθόνη τους.
Ωστόσο, σημειώνουν ότι σε κάθε περίπτωση αναμένουν ως οφείλουν το πόρισμα της εντολής διερεύνησης που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας στον αρχηγό του Λιμενικού.
Με αφορμή το τραγικό συμβάν υπενθυμίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα των επιχειρησιακών μέσων του Λιμενικού και επισημαίνουν ότι επιβάλλεται να ανανεωθεί ο στόλος του Σώματος με την αγορά νέων, σύγχρονων πλωτών και εναέριων μέσων και την αύξηση διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την προμήθεια ανταλλακτικών και τη συντήρηση των υπαρχόντων επιχειρησιακών μέσων του Λιμενικού.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας