Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Ταχιάος αδειάζει την οικογένεια Μπακογιάννη για το μετρό
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Ο Ταχιάος αδειάζει την οικογένεια Μπακογιάννη για το μετρό

  • A-
  • A+

Μετά τα σχόλια που δημιουργήθηκαν και την ανακοίνωση της οικογένειας Μπακογιάννη ότι δεν επιθυμεί τη μετονομασία του σταθμού μετρό «Ευαγγελισμός» σε «Παύλος Μπακογιάννης», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, ξεκαθαρίζει με ανάρτησή του στο Facebook ότι «δεν μου ήρθε ξαφνικά θεία επιφοίτηση και με το "καλημέρα" ένας Θεσσαλονικιός πρόεδρος της Αττικό Μετρό αποφάσισε να βαφτίσει ξανά τους σταθμούς της Αθήνας».

Αντίθετα, όπως διευκρινίζει, με την οικογένεια Μπακογιάννη «υπήρξε διαρκής συνεννόηση στις λίγες αυτές ημέρες που έπρεπε να προλάβουμε την 30ή επέτειο της δολοφονίας, αφού πέραν της πατρότητας της ιδέας, αυτή είχε αναλάβει και την δαπάνη της τιμητικής εκδήλωσης».

Ωστόσο, στην ανακοίνωσή της η οικογένεια Μπακογιάννη ευχαριστούσε την Αττικό Μετρό Α.Ε. για «την τιμητική πρόταση», την οποία «δεν μπορούμε να αποδεχθούμε» επειδή «δεν θέλουμε το όνομα του Παύλου Μπακογιάννη να μπει σε οποιαδήποτε αντιπαράθεση». «Η σύζυγος, τα αδέλφια, τα παιδιά και τα εγγόνια του, τον θέλαμε στο σπίτι κι όχι σε μια ταμπέλα», πρόσθετε η οικογένεια Μπακογιάννη, αλλά σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο η πατρότητα της ιδέας ανήκει στην ίδια.

Η ανάρτηση του Ν. Ταχιάου στο facebook

Έχω αποφύγει να σχολιάσω το θέμα της μετονομασίας των σταθμών του μετρό της Αθήνας, πριν να έχω εικόνα της κατάληξής του. Τώρα, μετά την ανακοίνωση της οικογένειας Μπακογιάννη, οφείλω να το κάνω:

1. Δεν μου ήρθε ξαφνικά θεία επιφοίτηση και με το «καλημέρα» ένας Θεσσαλονικιός πρόεδρος της Αττικό Μετρό αποφάσισε να βαφτίσει ξανά τους σταθμούς της Αθήνας. Το θέμα έφτασε σ’ εμένα απολύτως ώριμο και σε πλήρη γνώση όσων η ανάμειξη είναι προφανής και άγγιζαν οι συνέπειες της απόφασης. Άλλωστε, για κανέναν στη σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό, ο Παύλος Μπακογιάννης δεν θα μπορούσε να είναι ένα όνομα σε μία ταμπέλα, όπως το ίδιο ισχύει αυτονόητα και για την οικογένειά του με την οποία υπήρξε διαρκής συνεννόηση στις λίγες αυτές ημέρες που έπρεπε να προλάβουμε την 30η επέτειο της δολοφονίας, αφού πέραν της πατρότητας της ιδέας, αυτή είχε αναλάβει και την δαπάνη της τιμητικής εκδήλωσης.

2. Ξέρω καλά τις περιπλοκές μιας μετονομασίας, αφού έχω 20 χρόνια προϊστορίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Μπορούσα να γνωρίζω και τις πολιτικές και τις τεχνικές παραμέτρους του εγχειρήματος. Δεν συμφώνησα να εισηγηθώ κάτι που δεν μπορούσα να υποστηρίξω σε πολλαπλά επίπεδα. Όσοι με γνωρίζουν, αντιλαμβάνονται ότι δεν θα το έκανα ποτέ.

3. Στο πολιτικό επίπεδο πιστεύω ότι ο Μπακογιάννης έχει καταγραφεί ως συνώνυμος της εθνικής συμφιλίωσης, όπως και ο Παναγούλης ως σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα. Σε μία εποχή που όλα αυτά μοιάζουν σε πολλούς «ψιλά γράμματα» και στους δρόμους έφτασαν να αλωνίζουν ελεύθερα οι νοσταλγοί των ναζί, ενώ και ο δολοφόνος Κουφοντίνας έκανε αυτοψία στα ματωμένα ίχνη που ο ίδιος έσπειρε στους αθηναϊκούς δρόμους, η εμφατική ανάδειξη θετικών συμβόλων της πολύ σύγχρονης ιστορίας είναι επιτακτική.

4. Γιατί στο μετρό, λοιπόν; Πιστεύω ότι σε μία σύγχρονη πόλη και μάλιστα με τις ευκολίες που παρέχουν σήμερα τα smartphones, οι ονομασίες των σταθμών μπορούν κάλλιστα να ιντριγκάρουν τον πολίτη και ιδανικά κάθε χρήστη που έχει κάτι να αποκομίσει από αυτές, χωρίς δογματική προσκόλληση στην αναφορά στον χώρο. Προφανώς, κανείς δεν μπορεί να αγγίξει το «Σύνταγμα» ή το «Πανεπιστήμιο», όσο κι εάν για τον δεύτερο θα έβρισκα πιο ευρηματικό το «Αθηναϊκή Τριλογία». Όμως «Ευαγγελισμός»; Εάν η χωρική ονομασία είναι η σημαντικότερη, γιατί όχι «Εθνική Πινακοθήκη» που αφορά και τους επισκέπτες της πόλης; Ας μην υπερβάλλουμε! «Botzaris» λέγεται η παρισινή στάση που αποτίει φόρο τιμής στον Μάρκο Μπότσαρη κι εκεί πέφτει το μάτι κάθε Έλληνα που χτενίζει τον χάρτη του μετρό. Γιατί όχι, «Παύλος Μπακογιάννης» ως ένα νέο τοπωνύμιο; Άλλωστε, κανείς δεν ξεκινά για ένα νοσοκομείο, χωρίς να ξέρει την στάση που θα κατεβεί.

Σε κάθε περίπτωση, λυπούμαι που έγινα και ο ίδιος, άθελά μου, μέρος μιας συζήτησης που έβαλε στο «κάδρο» έναν σπουδαίο απόντα που θα πρέπει να συζητιέται μόνο ως σύμβολο της Ελλάδας που χρειαζόμαστε. Και λυπούμαι που αυτό συμβαίνει λίγες ημέρες πριν την 30ή επέτειο της δολοφονίας του.

Υ.Γ.: Με αυτήν μου την ανάρτηση εξαντλώ το θέμα. Δεν πρόκειται να απαντήσω σε τίποτε και κανέναν για το γεγονός, ούτε να μπω σε θεωρητική συζήτηση για τις ονοματοδοσίες.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η οικογένεια του Παύλου Μπακογιάννη δεν θέλει τη μετονομασία στο μετρό
Στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την μετονομασία του σταθμού «Ευαγγελισμός» σε «Παύλος Μπακογιάννης» παρεμβαίνει η οικογένειά του δηλώνοντας πως δεν θα επιθυμούσε κάτι τέτοιο.
Η οικογένεια του Παύλου Μπακογιάννη δεν θέλει τη μετονομασία στο μετρό
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ταχιάο δεν θέλατε; Ιδού...
Αφού τον «μαύρισαν» οι Θεσσαλονικείς σε όποια εκλογική αναμέτρηση τον βρήκαν μπροστά τους, τον... χαιρόμαστε εμείς τώρα στην Αθήνα.
Ταχιάο δεν θέλατε; Ιδού...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
Η πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα να οργανώσει ανοιχτή συζήτηση για την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού μετρό της Βενιζέλου, πυροδότησε διαμαρτυρίες καθώς ο κατάλογος όσων επισήμως καλούνται,...
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
Τι κι αν διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους οι πολέμιοι των αρχαιοτήτων εδώ και εφτά χρόνια ότι «λύση δεν υπάρχει, τελεία και παύλα», ο νυν πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση. Καθαρά...
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
Η «Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» τεκμηριώνει επιστημονικά ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων θα σημάνει την καταστροφή τους.
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κόντρα στις ράγες του μετρό
Στη Βουλή μεταφέρθηκε η αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το πολύπαθο μετρό Θεσσαλονίκης, η έναρξη λειτουργίας του οποίου μετατίθεται κατά 2,5 χρόνια.
Κόντρα στις ράγες του μετρό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας