Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κόντρα στις ράγες του μετρό
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κόντρα στις ράγες του μετρό

  • A-
  • A+

Στη Βουλή μεταφέρθηκε η αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το πολύπαθο μετρό Θεσσαλονίκης, η έναρξη λειτουργίας του οποίου μετατίθεται κατά 2,5 χρόνια.

Η ανακοίνωση διά στόματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ ότι το έργο θα λειτουργήσει τελικά το 2023 και η πρόθεση για μεταφορά των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου έχουν προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως ανέδειξε και το χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφ.Συν.».

Εξηγήσεις για την υπόθεση κλήθηκε να δώσει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής στη χθεσινή επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, η οποία έδωσε το πράσινο φως για τον διορισμό του τέως υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης και α’ επιλαχόντος βουλευτή της Ν.Δ., Νίκου Ταχιάου, και του Νίκου Κουρέτα στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, αντίστοιχα, της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε «εκτός πραγματικότητας» τους ισχυρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης και διοίκησης ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να λειτουργήσει το 2020. Οπως υποστήριξε, ακόμη και αν λειτουργούσε το μετρό χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, θα έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του για τουλάχιστον ένα εξάμηνο, ώστε να κατασκευαστεί ο σταθμός.

Για τον λόγο αυτό, πρόσθεσε, το έργο θα ολοκληρωθεί ενιαία μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου ώς τον Απρίλιο του 2023, με την κυβέρνηση να επιλέγει τη λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων, της κατασκευής του μετρό και μετά της επανατοποθέτησής τους.

Στη συνέχεια θα προχωρήσει η υλοποίηση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά αλλά και ο σχεδιασμός για νέες επεκτάσεις προς το αεροδρόμιο.

Να αποπολιτικοποιηθούν οι σχετικές αποφάσεις ζήτησε ο Νίκος Ταχιάος, χαρακτηρίζοντας τις αντιδράσεις «υπερβολικές, που έχουν να κάνουν με τον μικρόκοσμο της πόλης».

Με παρέμβασή του ο Γιάννης Δραγασάκης (ΣΥΡΙΖΑ) υπενθύμισε στον υπουργό ότι το έργο αυτό έχει μια ιστορία 30 ετών και ότι η προηγούμενη κυβέρνηση «το έβαλε σε έναν δρόμο», ζητώντας παράλληλα ενημέρωση για το αν οι νέες καθυστερήσεις συνεπάγονται και νέα πρόστιμα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής (δεξιά) με τους Ν. Ταχιάο και Ν. Κουρέτα που πρότεινε για τις θέσεις τού προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, αντίστοιχα, της «Αττικό Μετρό». Ο διορισμός τους εγκρίθηκε από τη Βουλή μόνο με τις ψήφους της Ν.Δ.

Απαντώντας ο κ. Καραμανλής αναγνώρισε τη συμβολή τού πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη στην προώθηση του έργου. «Με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου, το μετρό έχει προχωρήσει πολύ ικανοποιητικά. Δεν έχω κανένα πρόβλημα, εκεί που τα πράγματα πήγανε σωστά, να δώσω τα εύσημα στην προηγούμενη κυβέρνηση», σημείωσε.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι πρακτικά ο σταθμός Βενιζέλου δεν υπάρχει, «έχει γίνει απλά η οροφή και τίποτα από κάτω», ενώ με τη νέα πρόταση το κόστος θα είναι χαμηλότερο από το αν έμεναν τα αρχαία κατά την κατασκευή. «Το κόστος των ανασκαφών στη Θεσσαλονίκη πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια και δεν έχουμε τελειώσει με τις ανασκαφές. Το Μουσείο της Ακροπόλεως έγινε με λιγότερα λεφτά», είπε μεταξύ άλλων.

Τη σκυτάλη πήρε ο Νίκος Φίλης (ΣΥΡΙΖΑ), ο οποίος υπερασπίστηκε τους αρχαιολόγους και τον ρόλο τους.

«Η κυβέρνηση ανοίγει μέτωπο, κατά τρόπο που τη συνδέει με τις προσπάθειες μέσα στον χρόνο ιδιοτελών συμφερόντων εναντίον της αρχαιολογίας, στο εθνικό έργο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Την μήνιν ιδιοτελών συμφερόντων έχουν δεχτεί και οι οικολόγοι».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε λαϊκίστικα τα επιχειρήματα ότι «προέχει το χρήμα του ελληνικού λαού και όχι οι ιδιοτροπίες των αρχαιολόγων», υπενθυμίζοντας τις υπερκοστολογήσεις δημοσίων έργων τα προηγούμενα χρόνια και τον ρόλο τους στην εκτίναξη του χρέους και στη χρεοκοπία της χώρας.

Επιτέθηκε και στον Ν. Ταχιάο ως «αποτυχόντα πολιτευτή», τονίζοντας ότι ο διορισμός του συνιστά μία κακή πρακτική, παλαιοκομματική.

Απαντώντας, ο Κ. Καραμανλής τόνισε ότι οι ίδιοι οι αρχαιολόγοι βρίσκονται σε αντιπαράθεση μεταξύ τους για θέματα όπως η Αμφίπολη και το μετρό.

«Δεν υπάρχει μια στάση ενιαία των αρχαιολόγων, υπάρχουν πολλές. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Σας διαβεβαιώ ότι δεν έχω καμία εμμονή. Σέβομαι και καταλαβαίνω ότι πρέπει να διατηρήσουμε τον αρχαιολογικό πλούτο και να τον αναδείξουμε».

Οσο για τον Ν. Ταχιάο, ζήτησε να μη γίνονται «αυθαίρετες κρίσεις και ισοπεδωτικές κριτικές για έναν τεχνοκράτη με σοβαρό βιογραφικό που δεν κατάφερε να εκλεγεί».

Ο ίδιος ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε την αντιπαράθεσή του με τον κ. Φίλη από τα χρόνια της ΕΦΕΕ και πρόσθεσε ότι «εμένα δεν με ενόχλησε ο όρος αποτυχία, αποτυχημένος, με ενόχλησε ο όρος πολιτευτής. Το γεγονός ότι εξετέθην σε εκλογές και δεν εξελέγην νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο ο κάθε άνθρωπος μπορεί να το αναμένει στη ζωή του».

Ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος (ΚΙΝ.ΑΛΛ.) επέρριψε ευθύνες και στον κατασκευαστή, λέγοντας ότι δεν μπορεί ένα έργο να εγκαινιάζεται και να λειτουργεί μετά από τέσσερα χρόνια, ενώ δεν διαφώνησε με τη μεταφορά και επιστροφή των αρχαίων, αρκεί να υπάρχει συγκεκριμένη μελέτη.

Η Σοφία Σακοράφα (ΜέΡΑ25) ζήτησε να εξεταστεί τυχόν επανασχεδιασμός της γραμμής στον σταθμό Βενιζέλου.

Ο διορισμός της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό εγκρίθηκε μόνο με τις ψήφους της Ν.Δ. Τον κ. Ταχιάο καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και Ελληνική Λύση, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα δήλωσαν «παρών». Τον κ. Κουρέτα καταψήφισε μόνο το κόμμα του Κ. Βελόπουλου και τα υπόλοιπα ψήφισαν «παρών».

Αναφερόμενος σε άλλα θέματα, ο υπουργός Κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ζητήματα όπως το τραμ, η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό και η γραμμή 4 έχουν καθυστερήσει πολύ. Ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια θα αποδοθούν σε δοκιμές και λειτουργία στις αρχές του 2020.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σφοδρές αντιδράσεις κατά κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Έκκληση από τους Αρχαιολόγους «να μη γυρίσει το έργο 4 χρόνια πίσω», πρωτοβουλία Μπουτάρη και Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαίων, «αγωνιστική διάθεση» από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Σφοδρές αντιδράσεις κατά κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αιχμές για την κυβέρνηση... ΣΥΡΙΖΑ
Με συμπάθεια προς τον Κυρ. Μητσοτάκη εμφανίστηκαν οι περισσότεροι Βορειοελλαδίτες συνδικαλιστές στην καθιερωμένη σύσκεψη των εργατικών κέντρων ενόψει του συλλαλητηρίου του Σαββάτου για τη ΔΕΘ.
Αιχμές για την κυβέρνηση... ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
Η «Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» τεκμηριώνει επιστημονικά ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων θα σημάνει την καταστροφή τους.
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η κυβέρνηση ρίχνει την μπάλα και τις αρχαιότητες στην εξέδρα
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για την ύπαρξη ολοκληρωμένης μελέτης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, χωρίς να αφαιρεθούν τα αρχαία, προκάλεσε αμηχανία σε βαθμό αφωνίας στους αρμόδιους υπουργούς.
Η κυβέρνηση ρίχνει την μπάλα και τις αρχαιότητες στην εξέδρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
Η αιφνιδιαστική αλλαγή του σχεδιασμού του έργου και η μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023, όπως ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης, έφεραν ξανά τον διχασμό στη Θεσσαλονίκη, καθώς τίθεται...
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Να μη γίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης... γεφύρι της Αρτας
Με δριμείες παρεμβάσεις τους, ο Γιάννης Μπουτάρης και ο Γιάννης Μυλόπουλος επιτέθηκαν στον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή «για όσα δεν είπε» όταν επισκέφθηκε το εργοτάξιο, επισημαίνοντας ότι έχει προ πολλού...
Να μη γίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης... γεφύρι της Αρτας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας