Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις

  • A-
  • A+
Η αιφνιδιαστική αλλαγή του σχεδιασμού του έργου και η μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023, όπως ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης, έφεραν ξανά τον διχασμό στη Θεσσαλονίκη, καθώς τίθεται το ερώτημα: μετρό ή αρχαία; Ο περιφερειάρχης Απ. Τσιτζικώστας συγκαλεί εκτάκτως σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς της πόλης, ενώ η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί» κάνει λόγο για έγκλημα εις βάρος της πόλης.

Φωτιά πήρε η Θεσσαλονίκη μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για αιφνιδιαστική αλλαγή σχεδιασμού στον σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου και τη μετάθεση ολοκλήρωσης του έργου στο 2023. Η ανακοίνωση αποδείχθηκε ότι είχε χαρακτήρα «κήρυξης πολέμου», αφού αναζωπυρώθηκε μεμιάς η προ επταετίας διαμάχη για την κατασκευή του σταθμού με τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα στη θέση τους ή με την απόσπασή τους και, άρα, το άδηλο μέλλον τους.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε προχθές ότι συμφωνούν όλοι οι φορείς της πόλης, αλλά ανέφερε μόνο τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα και τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα. Ο μεν δεύτερος δεν έχει ακόμη μιλήσει δημοσίως, αλλά ο περιφερειάρχης σκοπεύει να πάρει τη γνώμη –ή μάλλον τη συμφωνία ή όχι με την ανακοίνωση του πρωθυπουργού– των φορέων. Γι’ αυτό και συγκαλεί εκτάκτως σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς σήμερα!

Θα έχει ενδιαφέρον πώς θα τους πείσει για τη μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023 κι αν θα αναφέρει έστω κάποια στοιχεία μελέτης και κόστους του έργου απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που προωθεί αυτός και ο πρωθυπουργός.

«Ως νέος Ελγιν»

«Λόρδο Ελγιν» ονομάζει ήδη τον κ. Μητσοτάκη με ανακοίνωσή της η Κατερίνα Νοτοπούλου, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» και βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με την κ. Νοτοπούλου, η ανακοίνωση του πρωθυπουργού αποτελεί «την πιο ταπεινωτική και απαξιωτική πράξη για την πόλη, την ύπαρξή της και την πορεία της», αφού «ως νέος Ελγιν, ανακοίνωσε χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την κοινωνία των πολιτών, την αρπαγή-απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων».

Σχολιάζει πως «όλοι όσοι άκουγαν για το έγκλημα εις βάρος της πόλης και χειροκροτούσαν θα έπρεπε να ντρέπονται αν μπορούσαν να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα αυτής της παγκόσμιας αποκάλυψης» και καταλήγει, συντασσόμενη «με την πρωτοβουλία της Κίνησης Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», καλώντας τους πολίτες να συνυπογράψουν το σχετικό κείμενο ψηφίσματος.

Την ίδια στιγμή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης» επιχειρούσε νέα, σφοδρή επίθεση στον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη, αποδίδοντάς τους τον χαρακτηρισμό «Αννας και Καϊάφας» σε περίπτωση που αποδεχθούν τον ρόλο, «να σταυρωθεί το έργο».

«Δημιουργείται, άνευ λόγου, ένας νέος διχασμός καθώς τίθεται το ερώτημα: μετρό ή αρχαία; Δεν μπορεί η επιλογή κατασκευής ενός έργου να γίνεται με πολιτικούς όρους, πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα τεχνικά και θεσμικά δεδομένα», αναφέρει ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος.

Παρέμβαση σε ρόλο ισορροπιστή επιχείρησε ο Σπύρος Βούγιας, ζητώντας έκτακτη ανοιχτή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Σχολίασε πως «δεν πρόσφεραν καλές υπηρεσίες στον πρωθυπουργό όσοι εισηγήθηκαν να πάρει ο ίδιος θέση σε ένα τόσο σύνθετο και εξειδικευμένο ζήτημα» και δήλωσε ότι επίκειται «ακόμη μια διχαστική αντιπαράθεση με ακραία επιχειρήματα και αμοιβαίους αφορισμούς».

Προτείνει ως συμβιβαστική τρίτη λύση «να εξεταστεί (ως λύση έκτακτης ανάγκης) και το σενάριο της κατάργησης του σταθμού της Βενιζέλου και η άνετη διαμόρφωση μιας μεγάλης αρχαιολογικής πλατείας, αφού αξιολογηθούν οι επιπτώσεις (αν και η απόσταση βαδίσματος δεν είναι απαγορευτική, θα επιβαρυνθούν με πρόσθετο επιβατικό φόρτο οι πλησιέστεροι σταθμοί Πλ. Δημοκρατίας και Αγ. Σοφίας)».

«Να παραμείνουν τα αρχαία»

Αν αυτά λέει ο κ. Βούγιας, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξής του, Ανδρέας Κουράκης, μόνο ισορροπιστής δεν είναι. Με δήλωσή του στην «Εφ.Συν.» τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ της παραμονής των αρχαιοτήτων καθώς, όπως λέει, «υπάρχει λύση που είναι δρομολογημένη και υλοποιείται βάσει χρονοδιαγραμμάτων. Αποδεικνύεται από την κατασκευή της πλάκας του σταθμού που έχει τελειώσει. Υπάρχει καθυστέρηση στη μελέτη εφαρμογής, όπως ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης έχει δηλώσει. Η μελέτη αυτή πρέπει να παρουσιαστεί για να γνωρίζουν όλοι στην πόλη το χρονοδιάγραμμα κατασκευής και το κόστος. Οσοι είναι υπέρμαχοι της απόσπασης και μεταφοράς θα πρέπει να παρουσιάσουν την πρότασή τους με τα χρονοδιαγράμματα και το κόστος απόσπασης και επανατοποθέτησης. Εγώ ήμουν και είμαι σταθερά της άποψης να παραμείνουν τα αρχαία στην υλοποίηση της απόφασης του ΚΑΣ του 2017».

Θυμίζουμε ότι ο κ. Κουράκης ήταν δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη Μπουτάρη, με τον οποίο τα τελευταία χρόνια είχαν συγκρουστεί, ωστόσο ως πολιτικός μηχανικός και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ ήταν σύμβουλος του τέως δημάρχου στο θέμα του σταθμού Βενιζέλου.

Ο Γιάννης Μπουτάρης και η νεοσύστατη «Κίνηση Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», που ήδη συγκεντρώνει υπογραφές, θα δώσουν τελικά αύριο Τετάρτη συνέντευξη Τύπου προκειμένου να παρουσιάσουν τις θέσεις τους και κυρίως τις κινήσεις τους από εδώ και πέρα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σφοδρές αντιδράσεις κατά κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Έκκληση από τους Αρχαιολόγους «να μη γυρίσει το έργο 4 χρόνια πίσω», πρωτοβουλία Μπουτάρη και Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαίων, «αγωνιστική διάθεση» από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Σφοδρές αντιδράσεις κατά κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση επιχειρεί να... μαζέψει τα ασυμμάζευτα, αφού ο πρωθυπουργός βρέθηκε έκθετος με τις δηλώσεις του περί δήθεν ανύπαρκτης μελέτης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου ● Ο Αλέξης Τσίπρας ανεβαίνει στη...
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
Δράσεις για να μη γίνει πράξη η εξαγγελία του πρωθυπουργού για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τα βασικά σημεία τής δήθεν ανύπαρκτης μελέτης που έχει καταθέσει η εταιρεία «Ακτωρ» για το σταθμό Βενιζέλου.
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα έγκλημα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης
Οι ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ για την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό προκαλούν πλήθος αντιδράσεων και εγείρουν πλήθος ερωτημάτων.
Ενα έγκλημα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας