Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναζητούν απαντήσεις στα συντρίμμια του ελικοπτέρου

Ο χειριστής του μοιραίου ελικοπτέρου Νίκος Καρυστινός

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναζητούν απαντήσεις στα συντρίμμια του ελικοπτέρου

  • A-
  • A+
Οι πρώτες πληροφορίες για τα αίτια του δυστυχήματος στον Πόρο κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη του αεροσκάφους ● Ελάχιστα τα αδειοδοτημένα ελικοδρόμια στον Αργοσαρωνικό ● Υποβρύχια ηλεκτρική σύνδεση του νησιού ζητά ο δήμαρχος ● Εξετάζει το σενάριο της δολιοφθοράς η ρωσική πρεσβεία.

Το «γιατί» της αεροπορικής τραγωδίας στον Πόρο, που στοίχισε τρεις ζωές, είναι αυτό που απασχολεί όλους την επόμενη μέρα, με τις έρευνες της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων της ΥΠΑ να βρίσκονται σε εξέλιξη, χωρίς να έχουν εξαχθεί ακόμη ασφαλή συμπεράσματα, με κάποιες πρώτες πληροφορίες και διαρροές να κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη.

Εν τω μεταξύ, συνεχίζονταν χθες οι προσπάθειες για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης στον Πόρο, το μεγαλύτερο μέρος του νησιού έχει ρεύμα ύστερα από την προσωρινή λύση με τις γεννήτριες που μεταφέρθηκαν, ενώ τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ εργάζονταν πυρετωδώς για την πλήρη αποκατάσταση της βλάβης.

Ο χειριστής του ελικόπτερου, Νίκος Καρυστινός, ήταν απόστρατος πιλότος και εκπαιδευτής της Πολεμικής Αεροπορίας με πολύ μεγάλη εμπειρία, έχοντας γράψει χιλιάδες ώρες πτήσης. Προτού συνταξιοδοτηθεί το 2017 με τον βαθμό του σμήναρχου είχε διατελέσει μοίραρχος των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ. Ηταν πατέρας τριών παιδιών.

Ανατριχιατικό

Στην εταιρεία «ifly» που ναύλωσε το μοιραίο Agusta A109C είχε προσληφθεί μόλις πριν από δύο μήνες. Ανατριχίλα προκαλεί η ανάρτησή του στο facebook στις 10 Ιουλίου: «Χαλάς την υγεία σου για μία δουλειά που σε περίπτωση θανάτου σου θα έβρισκε αντικαταστάτη σου σε μία εβδομάδα»...

Οι δύο Ρώσοι επιβαίνοντες ήταν οι Μιχαήλ Αμπράμοφ και Πάβελ Ακολίνιν. Ο Αμπράμοφ ήταν ένα ιδιαίτερα γνωστό πρόσωπο στους επιχειρηματικούς και πολιτιστικούς κύκλους της Ρωσίας και ιδρυτής του πρώτου Μουσείου Ορθόδοξης Τέχνης και Εικόνας στη χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ρωσική πρεσβεία στη χώρα μας και ρωσικές υπηρεσίες παρακολουθούν από κοντά τις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος, χωρίς να αποκλείουν ακόμα και το σενάριο της δολιοφθοράς. Εξάλλου, πρόκειται για έναν από τους δυναμικούς εκπροσώπους της νέας «ρωσικής ολιγαρχίας», με μεγάλη περιουσία και προβολή.

Μιλώντας χθες στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των χειριστών της ΥΠΑ, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, το χαρακτήρισε ένα δυστύχημα που «ήταν στον προθάλαμο» και απλώς περιμέναμε να συμβεί, ενώ έκανε λόγο για μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια υψηλής τάσης.

Χθες ο δήμαρχος Πόρου, Γιάννης Δημητριάδης, τόνισε ότι πλέον και μετά την τραγωδία θα ενταθούν οι προσπάθειες και θα κινητοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες για την υποβρύχια ηλεκτρική σύνδεση του νησιού που αποτελεί αίτημα χρόνων.

Το ελικοδρόμιο στην περιοχή του Γαλατά (υπάγεται στον Δήμο Τροιζηνίας-Μεθάνων) κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980, αλλά δεν έγιναν ποτέ οι δέουσες ενέργειες για να αδειοδοτηθεί.

Οπως επισήμανε στην «Εφ.Συν.» ο Παναγιώτης Χατζηπέρος, αντιπεριφερειάρχης Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, το συγκεκριμένο ελικοδρόμιο λειτουργούσε σε καθεστώς ημιπαρανομίας και οι πτήσεις γίνονταν με ευθύνη των πιλότων και των ιδιωτικών εταιρειών.

Εκτακτες ανάγκες

Μάλιστα δεν είναι το μόνο. Οπως μας ενημέρωσε ο κ. Χατζηπέρος, τα αδειοδοτημένα ελικοδρόμια στα νησιά ευθύνης της ΠΕ Νήσων Αττικής είναι ελάχιστα. Εκτός από τα Κύθηρα, όπου υπάρχει αεροδρόμιο, ελικοδρόμιο αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ διαθέτουν τα Αντικύθηρα. Ελικοδρόμιο λειτουργεί επίσης στις Σπέτσες.

Στην Αίγινα και στον Πόρο τα μόνα επίσημα ελικοδρόμια είναι αυτά στις βάσεις του Πολεμικού Ναυτικού από τα οποία καλύπτονται έκτακτες ανάγκες. Στην Αίγινα δεν έχει βρεθεί ακόμη κατάλληλος χώρος για τη δημιουργία ελικοδρόμιου που θα καλύπτει τουριστικές και άλλες ανάγκες, ενώ ανάλογο πρόβλημα υπάρχει και στην Υδρα όπου έχει βρεθεί κατάλληλος χώρος, αλλά υπάρχει πρόβλημα με τον δρόμο που θα δίνει πρόσβαση στην περιοχή.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ενωσης Πιλότων, στην Ελλάδα λειτουργούν 67 αδειοδοτημένα ελικοδρόμια που πληρούν τις προδιαγραφές του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, από τα οποία 49 είναι δημόσια (δημοτικά και νοσοκομείων) και 18 ιδιωτικά.

Σημαντικό πρόσωπο του πολιτισμού ο νεκρός επιβάτης Μιχαήλ Αμπράμοφ

«Πρόκειται για μια τεράστια τραγωδία. Ο ιδρυτής του μουσείου μας, Μιχαήλ Γιούριεβιτς Αμπράμοφ, πέθανε. Ολοι θρηνούμε», ανακοίνωσε η διεύθυνση του Μουσείου Ρωσικής Εικόνας, ενώ ο Ρώσος υπουργός Πολιτισμού, Βλαντίμιρ Μεντίνσκι, εξέφρασε με τη σειρά του τη θλίψη του για τον θάνατο του επιχειρηματία με ανάρτησή του στο twitter: «Ενας βαθύς, ειλικρινής άνθρωπος, δημιούργησε ένα από τα καλύτερα μουσεία της ορθόδοξης τέχνης στον κόσμο. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια προς την οικογένεια και τους αγαπημένους του. Φωτεινή η μνήμη του...».

Από την πρώτη στιγμή, ο θάνατος του Μ. Γ. Αμπράμοφ επιβεβαιώθηκε από τη Ναταλία Σρέντεγκα, επικεφαλής του τμήματος της αρχαίας ρωσικής τέχνης της κρατικής Γκαλερί Τρετιακόφ και επί μακρόν συνεργαζόμενη με το Μουσείο Ρωσικής Εικόνας που ίδρυσε ο Μ. Γ. Αμπράμοφ τον Μάιο του 2006.

Ο επιχειρηματίας άρχισε να συλλέγει εικόνες τη δεκαετία του 2000, αλλά σύντομα κατάφερε να δημιουργήσει μια μεγάλη συλλογή. Η πρώτη εικόνα που απέκτησε ήταν αυτή του αρχάγγελου Μιχαήλ.

«Ηθελα μια εικόνα όπως αυτές στην Γκαλερί Τρετιακόφ. Μου άρεσε πραγματικά ο αρχάγγελος Μιχαήλ στη συλλογή τους, αλλά στη διαδικασία αναζήτησης έγινε σαφές ότι οι αρχαίες εικόνες είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν. Σχεδόν αδύνατο. Συζήτησα με ειδικούς, συναντήθηκα με συλλέκτες, πήγα στα μουσεία. Αυτός ο κόσμος απέκτησε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για μένα. Ετσι άρχισα να συλλέγω εικόνες» είχε δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο Art-and-houses.ru.

Το Μουσείο Ρωσικής Εικόνας ξεκίνησε να λειτουργεί το 2011 στη Μόσχα. Το συγκρότημα «Ταγκάνκα», όπως ονομάζεται, ενώνει δύο ανακαινισμένα αρχοντικά του 19ου-αρχές 20ού αιώνα, όπου φιλοξενούνται περισσότερα από 5.000 εκθέματα ρωσικής και βυζαντινής τέχνης.

Το μουσείο φιλοξενούσε συχνά εκθέσεις και συνεργαζόταν με κρατικά μουσεία και ιδιωτικούς συλλέκτες, ενώ ήταν ανοιχτό για την πραγματοποίηση σχολικών εκδρομών και συναυλιών.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το ελικοδρόμιο-αλάνα και η πολιτική εκμετάλλευση
Ενώ πληθαίνουν οι αποκαλύψεις για το μη αδειοδοτημένο ελικοδρόμιο, για τα αιτήματα σήμανσης στα καλώδια και για την ταυτότητα των δύο νεκρών, η ρωσική πρεσβεία διαψεύδει οποιαδήποτε ανάμειξη στις έρευνες.
Το ελικοδρόμιο-αλάνα και η πολιτική εκμετάλλευση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΕΔΑΑΠ είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο ατυχήματος από τα καλώδια
Φως στα αίτια του τραγικού δυστυχήματος προσπαθούν να ρίξουν οι ειδικοί, ενώ αποκαλύπτεται πως η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεωνείχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο ατυχήματος από καλώδια.
Η ΕΔΑΑΠ είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο ατυχήματος από τα καλώδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τραγωδία σε θολό σημείο
Αγνωστα τα αίτια του δυστυχήματος, με τους πιλότους και τους ειδικούς να μιλούν για επικίνδυνο πέρασμα (λόγω των καλωδίων της ΔΕΗ), ενώ επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει αδειοδότηση ούτε εγκεκριμένο ελικοδρόμιο.
Τραγωδία σε θολό σημείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέσα στη μέρα η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης στον Πόρο
Στο μεγαλύτερο τμήμα έχει πλέον αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση, μετά το χθεσινό δυστύχημα. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη του ελικοπτέρου.
Μέσα στη μέρα η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης στον Πόρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας