• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.2°C / 31.1°C
    1 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.9°C / 32.8°C
    3 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.7°C / 29.0°C
    2 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 22.8°C / 31.0°C
    2 BF
    35%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    2 BF
    54%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 26.7°C / 32.0°C
    2 BF
    19%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    32°C 32.0°C / 32.0°C
    2 BF
    19%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.1°C / 29.0°C
    1 BF
    51%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.0°C / 28.9°C
    2 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 30.0°C
    2 BF
    58%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    1 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 30.0°C
    4 BF
    42%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 33.0°C / 33.9°C
    2 BF
    43%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.4°C / 30.0°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 30.0°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 25.6°C / 31.7°C
    2 BF
    37%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    2 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 26.7°C
    1 BF
    81%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 32.0°C / 32.0°C
    2 BF
    19%
Ολη η πόλη ένα φωτορεπορτάζ

Η κεντρική φωτογραφία του αφιερώματος στον Γ. Μπεχράκη: Σύρος πρόσφυγας φιλάει την κόρη του όσο περπατάει μέσα στη βροχή πηγαίνοντας προς τα σύνορα της Ελλάδας με τη Βόρεια Μακεδονία, κοντά στο χωριό της Ειδομένης, 10 Σεπτεμβρίου 2015.

REUTERS/Yannis Behrakis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολη η πόλη ένα φωτορεπορτάζ

  • A-
  • A+
Το Athens Photo World 2019, που είναι αφιερωμένο στη μνήμη και στο 30ετές έργο του Γιάννη Μπεχράκη, μας καλεί μέχρι τις 15 Ιουνίου από τον Εθνικό Κήπο μέχρι και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος να δούμε όχι μόνο τις εικόνες, αλλά και τις ιστορίες πίσω από αυτές.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μπαίνοντας στον χώρο της έκθεσης, το πρώτο πράγμα που τραβάει την προσοχή είναι το πορτρέτο-ωδή στον αγώνα των προσφύγων, με τη διάσημη φωτογραφία του Γιάννη Μπεχράκη που απεικονίζει έναν πατέρα αγκαλιά με την κόρη του. Οσο προχωράς, το ενδιαφέρον κλιμακώνεται με πολύ προσεκτικά επιλεγμένες φωτογραφίες που συνοδεύονται από ιστορίες κάθε άλλο παρά βαρετές.

Ξεχωρίζοντας κάποιες από τις πολλές και σπουδαίες φωτογραφίες της έκθεσης, ο Θανάσης Σταυράκης, καλλιτεχνικός διευθυντής της έκθεσης, μας είπε: «Η κεντρική φωτογραφία του Γιάννη Μπεχράκη είναι αυτή που τα λέει όλα. Είναι ένα τύπωμα 1,5 με 2,5 μέτρα, που ήταν και η ναυαρχίδα του στο Pulitzer: ένας πατέρας κάτω από τη βροχή –ο Μπεχράκης τον αποκαλούσε και superman– που κρατάει αγκαλιά την κόρη του και τη φιλάει. Από τις εικόνες του World Press, καταπληκτική είναι και αυτή του John Moore που κέρδισε, και έχει να κάνει πάλι με το προσφυγικό. Δείχνει ένα κοριτσάκι που, όσο ένας Αμερικανός συνοροφύλακας ψάχνει τη μαμά του στην Ονδούρα, αυτό κλαίει, ωρύεται. Εχει τόση δύναμη, χωρίς να είναι κάτι φρικιαστικό, όπως π.χ. ένα πτώμα. Είναι απίστευτα δυνατή φωτογραφία».

Το Athens Photo World 2019 είναι αφιερωμένο στη μνήμη και στο 30ετές έργο του Γιάννη Μπεχράκη. Στον χώρο στήθηκε μια μεγάλη έκθεση με σπουδαίες φωτογραφίες του σπουδαίου φωτογράφου από το βραβευμένο έργο του «Eyewitness».

Ο διεθνούς φήμης Ελληνας φωτορεπόρτερ άφησε πίσω του τεράστια κληρονομιά, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό με μια περιήγηση στην έκθεση που φιλοξενεί έργα του με αποστολές από τα Βαλκάνια μέχρι και την Αφρική. Εικόνες πολύ μακριά από εμάς, που μας κάνουν να αποδεχτούμε τη γνωστή φράση του: «Η δουλειά μου είναι να φροντίσω ώστε κανείς να μην μπορεί να πει “δεν ήξερα”».

Το όνειρο του Γιάννη

Αυτές και άλλες αντίστοιχου βεληνεκούς φωτογραφίες θα δούμε στο Athens Photo World που διοργανώνεται φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο Θανάσης Σταυράκης και μια δεμένη ομάδα φωτορεπόρτερ και curators έστησαν όλη αυτήν την εξαιρετική διοργάνωση, που ήταν άλλωστε και ένα από τα όνειρα ζωής του Γιάννη Μπεχράκη.

«Οταν στήσαμε τις πρώτες εκθέσεις στο κέντρο της Αθήνας –στον Εθνικό Κήπο, στο Σύνταγμα και έξω από τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού στην Ερμού– ήταν απίστευτο το πόσος κόσμος σταματούσε να διαβάσει τις λεζάντες και να μας ρωτήσει», μας λέει ο Θανάσης.

Λύνοντας την απορία μας για το τι έκανε τη γενιά των Ελλήνων επαγγελματιών φωτορεπόρτερ να ξεχωρίσουν, μας είπε:

«Εγώ είμαι πολύ χαρούμενος που έζησα όλη τη φωτογραφική κατάσταση από το φιλμ μέχρι και τώρα. Τι άλλαξε; Συνέχεια το λέω: αρχές δεκαετίας του 1990 - Γιάννης Μπεχράκης. Είχε ξεκινήσει να φωτογραφίζει, ερχόταν από κάποιες αποστολές σε απίστευτα μέρη και θέλαμε να του μοιάσουμε. Από τις αρχές, τότε που ήμασταν ακόμα νέοι φωτορεπόρτερ, μας βοηθούσε πάρα πολύ και όταν κάναμε διάφορες εκθέσεις προλόγιζε, μας έγραφε κείμενα σε λευκώματα που βγάζαμε και πολλά άλλα».

Υστερα από δέκα χρόνια, στο πλαίσιο του φεστιβάλ έρχεται στην Ελλάδα ξανά η έκθεση του World Press Photo – ενός από τα πιο περίβλεπτα φωτογραφικά βραβεία από το 1955. Ο πρέσβης της Ολλανδίας στην Αθήνα, Caspar Veldkamp, ανοίγοντας την έκθεση ανέφερε πως το World Press Photo υποστηρίζει τις καλές φωτογραφίες, την ελευθερία του Τύπου και όλων των μέσων ενημέρωσης.

«Αυτές είναι ελευθερίες που δεν πρέπει να τις θεωρούμε δεδομένες. Υπάρχουν χώρες στις οποίες είναι [οι ελευθερίες] καταπιεσμένες. Μπορείτε να σκεφτείτε μία γειτονική σας χώρα όπου πολλοί δημοσιογράφοι είναι στη φυλακή».

H επιμελήτρια της έκθεσης του Διαγωνισμού, Anita Huynh, εξέφρασε με θερμά λόγια τη χαρά της για τη διοργάνωση. Ενδιαφέρον είχε η δήλωσή της πως φέτος υποβλήθηκαν 80.000 φωτογραφίες από 128 χώρες.

«Οι αριθμοί όλα αυτά τα χρόνια έχουν αλλάξει, αλλά ο σκοπός μας όχι. Στόχο έχουμε να τιμούμε τις καλύτερες φωτογραφίες και να τις μοιραζόμαστε με το διεθνές κοινό». Κλείνοντας μας κάλεσε να δούμε όχι μόνο τις εικόνες της έκθεσης αλλά και τις ιστορίες πίσω από αυτές.

■ Ολόκληρο το πρόγραμμα της έκθεσης

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το «κενό», στην κοινωνία: ένα εγχείρημα ένταξης προσφύγων
Εδώ και μέρες, η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης είναι διακοσμημένη με δεκάδες φωτογραφίες της Αθήνας που έχουν τραβήξει πρόσφυγες στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που αποσκοπεί στην απομάκρυνσή τους από το...
Από το «κενό», στην κοινωνία: ένα εγχείρημα ένταξης προσφύγων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα κλικ της κρίσης από τον Ν. Πηλό
Δουλειές του σημαντικού Ελληνα φωτορεπόρτερ Νίκου Πηλού από την Ελλάδα και από αποστολές στο εξωτερικό θα παρουσιαστούν σήμερα στον πύργο των βιβλίων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Τα κλικ της κρίσης από τον Ν. Πηλό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα φωτογραφικά κλικ του ανήλικου Μουσταφά
Τα φωτογραφικά «κλικ» από τον φακό ενός 17χρονου ασυνόδευτου προσφυγόπουλου από τη Συρία ζέσταναν τα ψυχρά μάρμαρα του Αρείου Πάγου καθώς εκτίθενται εκεί το τελευταίο δεκαήμερο. Στην είσοδο του «Θέμιδος...
Τα φωτογραφικά κλικ του ανήλικου Μουσταφά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Project «Persona»
H έκθεση φωτογραφικού project με τίτλο «Persona» εγκαινιάζεται την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου στις 7.30 το απόγευμα στον χώρο περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου της Πόλης του Βόλου (Φερών 17).
Project «Persona»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Ιστορία μέσα από τον φακό
Το πώς περιγράφονται μέσω του φωτογραφικού φακού στιγμές της πρόσφατης και παλαιότερης Ιστορίας μας θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν όσοι βρεθούν στην ανοιχτή συζήτηση με τίτλο «Φωτογραφίζοντας την Ιστορία» που...
Η Ιστορία μέσα από τον φακό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
11 «Φυλακισμένα Χαμόγελα» στη Θήβα
Ο τίτλος της έκθεσης είναι «Φυλακισμένα Χαμόγελα». Ομως δεν λέει την αλήθεια. Γιατί ο Αμερικανός φωτογράφος Javier Sirvent, που απαθανάτισε τις μανάδες κρατούμενες με τα παιδιά τους στις γυναικείες φυλακές...
11 «Φυλακισμένα Χαμόγελα» στη Θήβα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας