Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φύλαξη από την ΕΛ.ΑΣ. στις λεωφορειολωρίδες
Eurokinissi/ΧΑΒΑΛΕΖΗΣ ΣΤΡΑΤΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φύλαξη από την ΕΛ.ΑΣ. στις λεωφορειολωρίδες

  • A-
  • A+
Μνημόνιο συνεργασίας ΟΑΣΑ και Αστυνομίας: Διακόσιοι ένστολοι θα ελέγχουν τις ειδικές λωρίδες, θα «σηκώνουν» παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και θα βοηθούν στον έλεγχο εισιτηρίων. Ως αντάλλαγμα θα έχουν δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών όλοι οι αστυνομικοί.

Με «έξυπνα» κινητά και δέκα γερανούς, δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. θα «σαρώνουν» τις λεωφορειολωρίδες για να εντοπίζουν Ι.Χ. που τις χρησιμοποιούν παράνομα για να ξεφύγουν από το μποτιλιάρισμα, αλλά και παρκαρισμένα οχήματα που εμποδίζουν την κίνηση λεωφορείων και τρόλεϊ.

Το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας διαθέτει 52,3 χλμ. λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας, που καλύπτουν κυρίως το κέντρο και βασικές οδικές αρτηρίες.

Το μέτρο εφαρμόστηκε το 2003, αλλά από τότε δεν αυξήθηκε το μήκος των λωρίδων αυτών, παρά τη θετική συμβολή τους στην αξιοπιστία των δρομολογίων.

Ο έλεγχος των λεωφορειολωρίδων είναι μία από τις συνολικά οκτώ δράσεις που περιλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε χθες ανάμεσα στη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και τον εκπρόσωπο του επιτελείου της ΕΛ.ΑΣ., στο πλαίσιο της κοινής απόφασης του περασμένου Δεκεμβρίου των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.

Η αστυνομία αναλαμβάνει τη φύλαξη των αστικών συγκοινωνιών με αντάλλαγμα τη χορήγηση από τον ΟΑΣΑ δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών στους ένστολους της ΕΛ.ΑΣ., το κόστος των οποίων υπολογίζεται σε 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Με τον νόμο 3920/2011 η ΕΛ.ΑΣ. είναι υποχρεωμένη να πληρώνει στον ΟΑΣΑ το κόστος δωρεάν μεταφοράς των αστυνομικών, αλλά από τότε εκκρεμεί η καταβολή εκατοντάδων εκατ. ευρώ γιατί οι δυο πλευρές διαφωνούσαν για το ύψος της οφειλής. Το θέμα όμως επιλύεται με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού κομίστρου.

Στην περίπτωση των λεωφορειολωρίδων οι αστυνομικοί θα χρησιμοποιούν από τις 5 τα ξημερώματα ώς τα μεσάνυχτα τους γερανούς του ΟΑΣΑ. Θα μεταφέρουν επίσης οχήματα που είναι παρκαρισμένα πάνω σε στροφές και εμποδίζουν την κίνηση των λεωφορείων, καθώς και όσα κλείνουν τις ειδικές ράμπες για άτομα με κινητικά προβλήματα.

Σε όλες τις περιπτώσεις, οι κάτοχοι των παράνομα παρκαρισμένων οχημάτων θα επιβαρύνονται με το κόστος μεταφοράς και στάθμευσης στους χώρους της ΕΛ.ΑΣ., εκτός από το πρόστιμο του ΚΟΚ.

Για όσους παραβιάζουν τις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των ΜΜΜ, οι τροχονόμοι έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το κινητό τους και οι φωτογραφίες τους θα αποτελούν αποδεικτικό στοιχείο για την επιβολή κυρώσεων στους οδηγούς.

Μετρό και τραμ

Με το μνημόνιο, οι δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. αναλαμβάνουν τη φύλαξη των 61 σταθμών του μετρό και του Ηλεκτρικού, καθώς και βασικών σημείων του δικτύου του τραμ. Υπολογίζεται ότι θα διατεθούν περίπου 200 αστυνομικοί που θα ασχοληθούν αποκλειστικά με αυτόν τον τομέα και τουλάχιστον στην αρχή θα συνυπάρχουν με τις δυνάμεις των ιδιωτικών εταιρειών που φυλάνε σήμερα το δίκτυο και τα αμαξοστάσια.

Ο έλεγχος από αστυνομικές δυνάμεις περιλαμβάνει και «δύσκολες» λεωφορειακές γραμμές, όπως αυτές που εξυπηρετούν τις περιοχές Φυλής, Αχαρνών, Ζεφυρίου και Ασπροπύργου, καθώς και τη ζώνη της Πατησίων, όπου σημειώνονται επιθέσεις.

Σε όλα τα μέσα συγκοινωνιών προβλέπεται παρουσία αστυνομικών χωρίς στολή, που θα υποβοηθούν τους ειδικούς υπαλλήλους του ΟΑΣΑ στους ελέγχους εισιτηρίων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
Τα αυξημένα έσοδα του ΟΑΣΑ και η αλλαγή συμπεριφοράς από τους επιβάτες είναι τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ομως το προσωπικό μειώθηκε κατά 1.453 εργαζομένους.
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
WiFi και «έξυπνο» εισιτήριο αλλάζουν τις συγκοινωνίες
«Εξυπνο» εισιτήριο, που θα τροφοδοτείται από κάθε κάρτα και θα χρησιμοποιείται σε όλες τις οδικές συγκοινωνίες, δημόσιες και ιδιωτικές, προβλέπει η σημαντικότερη δράση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
WiFi και «έξυπνο» εισιτήριο αλλάζουν τις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αστυνομικοί φρουροί των ΜΜΜ
Δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. θα αναλάβουν σύντομα τη φύλαξη των σταθμών μετρό και ΗΣΑΠ, την ασφάλεια ιδιαίτερων σημείων του συγκοινωνιακού δικτύου, την αστυνόμευση λεωφορειολωρίδων και την υποστήριξη των γερανοφόρων...
Αστυνομικοί φρουροί των ΜΜΜ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα δοκιμαστικά συνεχίζονται
Με στόχο μέσα στον Σεπτέμβριο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο, οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ προχωρούν κάθε μέρα σε αναγκαίες διορθώσεις και ζητούν τη βοήθεια του επιβατικού κοινού ● Χθες ξεκίνησε...
Τα δοκιμαστικά συνεχίζονται

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας