Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κηλίδες στο κύκλωμα μεταφοράς καυσίμων

Σελήνια

Κηλίδες στο κύκλωμα μεταφοράς καυσίμων

  • A-
  • A+

Απορρύπανση δεν χρειάζονται μόνο οι ακτές της Αττικής αλλά και το σύστημα διακίνησης και ελέγχου της μεταφοράς των υγρών καυσίμων στη θάλασσα, είπε χθες στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας για τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό υπό συνθήκες οι οποίες, όπως τόνισε, χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.

«Εχουμε κάνει πάρα πολύ σημαντικά βήματα αυτά τα δύο χρόνια, και ιδιαίτερα στο Λιμενικό Σώμα, προς την κατεύθυνση της κάθαρσης, της απορρύπανσης, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται οι κηλίδες είναι βαθιές και χρειάζεται περαιτέρω προσπάθεια», επισήμανε και επανέλαβε τη θέση του για τις αναγκαίες τομές που χρειάζεται να γίνουν στο θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης, ελέγχου και αυστηρής τήρησης των κανόνων αξιοπλοΐας.

Χαρακτήρισε «δύσκολη υπόθεση» την προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ρύπανσης και ανέφερε ότι σε αντίθεση με κάποιους άλλους «μας ενδιαφέρει η ουσία και όχι η επικοινωνία και γι’ αυτό πρέπει να μιλήσουμε με απόλυτη ειλικρίνεια στους πολίτες και να μην παρασυρόμαστε από τον επικοινωνιακό οίστρο των Μέσων που πολλές φορές μας οδηγεί και εμάς αντανακλαστικά στο άλλο άκρο».

Στο μεταξύ συνεχίστηκε και χθες για τέταρτη ημέρα η απάντληση των καυσίμων του βυθισμένου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και, σύμφωνα με την εταιρεία «Spanopoulos group», που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, μέχρι το μεσημέρι είχαν απαντληθεί περίπου 1.550 κυβικά μέτρα ναυτιλιακών καυσίμων από τις μεγαλύτερες σε χωρητικότητα δεξαμενές του πλοίου. Η απάντληση συνεχίζεται χωρίς προβλήματα και η εταιρεία δηλώνει ικανοποιημένη για το γεγονός ότι το ναυάγιο παραμένει στεγανοποιημένο.

Ωστόσο μία εμπλοκή που δημιουργήθηκε χθες προκάλεσε προσωρινή ανησυχία για τη διαδικασία της απάντλησης, καθώς λήγουν σήμερα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου στο οποίο αποθηκεύονται τα καύσιμα που αντλούνται από το βυθισμένο εφοδιαστικό. Τα πιστοποιητικά που είναι σε νόμιμη ισχύ με δίμηνη παράταση δεν μπορούν να ανανεωθούν μετά την εντολή του πρωθυπουργού την περασμένη Παρασκευή για ανάκληση όλων των πιστοποιητικών που έχουν δίμηνες παρατάσεις. Ετσι, το συγκεκριμένο πλοίο αποχωρεί από την επιχείρηση, ωστόσο η πλοιοκτήτρια εταιρεία διαβεβαίωσε ότι ήδη έχει αναζητήσει και έχει βρει άλλο πλοίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, 21 πλοία πλέουν αυτή τη στιγμή έχοντας πιστοποιητικά αξιοπλοΐας με δίμηνες παρατάσεις (νόμιμες) οι οποίες όταν λήξουν θα πρέπει να σταματήσουν τα δρομολόγιά τους μέχρι να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και οι νηογνώμονες να εκδώσουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά.

Να γίνει επειγόντως εκτεταμένος και ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν με ναυτιλιακά καύσιμα διάφορα πλοία και να τεθεί χρονοδιάγραμμα απόσυρσης του γερασμένου στόλου ζήτησε χθες από τον γ.γ. του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό αντιπροσωπεία του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ. Νωρίτερα πραγματοποίησε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΛΑ.Ε., της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, καθώς και εκπροσώπων φορέων και συλλογικοτήτων.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος, αναφερόμενος στη μετάθεση των αρμοδιοτήτων της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας στους νηογνώμονες έπειτα από εντολή του πρωθυπουργού, σημείωσε ότι η επιλογή αυτή δεν διασφαλίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την αξιοπλοΐα των πλοίων και προς επίρρωσιν των ισχυρισμών του έφερε τα παραδείγματα του «Εξπρές Σαμίνα» (έχασαν τη ζωή του 86 άτομα), του φορτηγού «Δύστος» (21 νεκροί) και του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond (δύο νεκροί) τα οποία παρακολουθούνταν από ιδιωτικούς νηογνώμονες.

Οπως είπε, εκείνο που χρειάζεται η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι να κόψει τον ομφάλιο λώρο-δεσμό με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, να αναβαθμιστεί με εξειδικευμένο, καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό, να συμμετάσχουν σε αυτήν εκπρόσωποι των ναυτεργατών και άλλων επιστημονικών φορέων, να ενισχυθεί σε προσωπικό, να θεσμοθετηθεί η διαφάνεια στο έργο και στους ελέγχους και να υπάρχει περιοδική λογοδοσία αλλά και ανακλητότητα των επιθεωρητών.

Θαλάσσιες περιοχές (όχι ακτές) που ελέγχθησαν μέχρι χθες και δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης:

Σαλαμίνα: Νοτιοανατολική και ανατολική ακτογραμμή Σαλαμίνας, παραλίες Φλώρα και Βότσαλα.

Πέραμα

Ακτή Τζελέπη

Πειραϊκή: Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Αχινός

Παλαιό Φάληρο: Θεατράκι

Βουλιαγμένη

Λαγονήσι

Περιοχές με διάσπαρτα ίχνη ρύπανσης ή ιριδισμούς:

Σαλαμίνα: Θεατράκι, κόλπος Σεληνίων

Αλιμος: Ακτή Ηλιου

Ελληνικό: Ελεύθερη Παραλία

Μαρίνα Γλυφάδας 2, 3, 4

Μικρό και Μεγάλο Καβούρι

Περιοχές με ρύπανση:

Σαλαμίνα: Κυνοσούρα, Λημνιώνας

Αγιος Κοσμάς: Ομιλος Αιγυπτιωτών,

ΕΛΚΕΘΕ

Ελληνικό: Ιππόκαμπος

Γλυφάδα: Αστέρια (ARC-BALUX)

* Επιχειρούν 5 αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ., ένα πλωτό του Λ.Σ., 6 ιδιωτικά αντιρρυπαντικά μαζί με το «Ακταία» της EMSA, ένας πλωτός γερανός, ένα δεξαμενόπλοιο, 6 ρυμουλκά, 2 λάντζες, 2 φουσκωτά σκάφη και 160 άτομα.

Στόχος παραπληροφόρησης οι δηλώσεις Δρίτσα

Οι παρερμηνείες, οι ανακρίβειες, οι υπερβολές, οι μεγάλες «αποκαλύψεις» που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου που συνέβη το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» χθες είχαν στόχο τον πρώην υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υποχρεώθηκε να εκδώσει ανακοίνωση και να διαψεύσει δημοσιεύματα που επέλεξαν να παρουσιάσουν αποσπασματικά σημεία των δηλώσεών του στην εκπομπή «Ακραίως» στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, όπου σύμφωνα με αυτά εμμέσως ζήτησε την παραίτηση του νυν υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή. Εδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα και το απομαγνητοφωνημένο πλήρες κείμενο της συνέντευξής του.

«Αντίθετα απ’ ό,τι λέγεται, ανέδειξα με επίσημα στοιχεία του Κέντρου Επιχειρήσεων την ακαριαία ενεργοποίηση του προβλεπόμενου Σχεδίου Εκτακτης Ανάγκης από τις ηγεσίες του υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος και πρόσθεσα ότι και ο υπουργός και ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης για τον περιορισμό των καταστροφικών συνεπειών» διευκρίνισε ο Θ. Δρίτσας και πρόσθεσε ότι «όποιος διαβάσει χωρίς παραμορφωτικούς φακούς το κείμενο της συνέντευξης είμαι βέβαιος ότι δεν θα μπορέσει να κάνει άλλη ανάγνωση και να επιχειρήσει άλλες, αυθαίρετες ερμηνείες».

Συστηματικές δειγματοληψίες άρχισε το ΕΛΚΕΘΕ

Τις συστηματικές δειγματοληψίες άρχισε από χθες επίσημα το ΕΛΚΕΘΕ, κατά τις οποίες σαρώθηκε όλο το παραλιακό μέτωπο και ελήφθησαν δείγματα από τις παραλίες αλλά και από τη θάλασσα και μάλιστα σε βάθος οκτώ μέτρων, ενώ ο έλεγχος θα γίνει και σε μεγάλο βάθος και στον βυθό. Οι αναλύσεις θα γίνουν με τον πιο άρτιο επιστημονικό τρόπο, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, ενώ στους ελέγχους θα συνδράμει και το σκάφος «Αιγαίον».

Αυτά έκανε γνωστά ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας του ΕΛΚΕΘΕ Βασίλης Λυκούσης, ο οποίος παραβρέθηκε μαζί με τον πρόεδρο του Κέντρου Σπύρο Μαυράκο στη συνάντηση με τους επιθεωρητές του υπουργείου Περιβάλλοντος που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Ο Β. Λυκούσης δήλωσε ότι το ΕΛΚΕΘΕ είναι δημόσιος οργανισμός και όχι ακτιβιστική οργάνωση, οπότε η λειτουργία του είναι συντεταγμένη και γίνεται βάσει της νομοθεσίας, ενώ οι δειγματοληψίες έγιναν σύμφωνα με συγκεκριμένο πρωτόκολλο και προδιαγραφές.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής εξήγησε ότι πλέον το ΕΛΚΕΘΕ θα λειτουργεί ως επιστημονικός σύμβουλος του υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ μετέφερε τη βούληση του πρωθυπουργού να χρησιμοποιηθούν τα πλέον σύγχρονα μέσα και για να περιοριστεί η ρύπανση αλλά και για να ελεγχθεί η ποιότητα του φυσικού περιβάλλοντος.

[email protected]

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ένας έδινε απαντήσεις, ο άλλος ζητούσε παραιτήσεις
Με μια σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ Π. Κουρουμπλή και Κυρ. Μητσοτάκη έγινε χθες η ενημέρωση στη Βουλή για τη ρύπανση στον Σαρωνικό. Ο υπουργός Nαυτιλίας διαβεβαίωσε ότι όλες οι Αρχές είναι κινητοποιημένες από...
Ο ένας έδινε απαντήσεις, ο άλλος ζητούσε παραιτήσεις
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
​Μόνο μία είναι η απορία που σου καρφώνεται στο μυαλό όταν το Πλωτό Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) που μεταφέρει εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ΜΜΕ πλησιάζει στο ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ...
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Κλειδί» η απάντληση των καυσίμων
Το άδειασμα των δεξαμενών τού «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» αναμένεται να δώσει απαντήσεις για το πόσα καύσιμα διέρρευσαν κατά τη διάρκεια της βύθισής του στη θάλασσα, αλλά και εάν είχε ακόμα τα καύσιμα που φαίνεται να έχει...
«Κλειδί» η απάντληση των καυσίμων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στήριξη των αλιέων του Σαρωνικού και προστασία των καταναλωτών
Να εξαντλήσει τις διαθέσιμες δυνατότητες για τη στήριξη των επαγγελματιών αλιέων που επλήγησαν από τη ρύπανση που προκάλεσε στον Σαρωνικό το ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», αλλά και να διαφυλάξει «παντί...
Στήριξη των αλιέων του Σαρωνικού και προστασία των καταναλωτών
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αδειασαν οι τέσσερις κεντρικές δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Εάν δεν υπάρξουν απρόοπτα -αλλαγή καιρού και διάφορα άλλα που δεν μπορούν να υπολογιστούν-, η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» θα ολοκληρωθεί αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με...
Αδειασαν οι τέσσερις κεντρικές δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ολλανδοί ειδικοί επαινούν τους καθαριστές των ακτών
Ικανοποίηση από τη δουλειά των Ελλήνων εργαζομένων και εθελοντών στον Σαρωνικό εξέφρασαν οι εμπειρογνώμονες από το Ρότερνταμ που βρίσκονται από την Κυριακή στη χώρα έπειτα από αίτημα του Γ. Καμίνη. Τονίζουν...
Ολλανδοί ειδικοί επαινούν τους καθαριστές των ακτών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας