Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ

Αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το δυστύχημα στο Αδενδρο θα είχε αποφευχθεί, καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ

  • A-
  • A+

«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος».

Η σημαντική αυτή παράμετρος αναδείχτηκε στη χθεσινή συνέντευξη της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), που δόθηκε στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας με βασικά αιτήματα τη βελτίωση του σιδηρόδρομου.

Η αποκάλυψη παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν ότι την προηγούμενη 15ετία είχαν διατεθεί στον συγκεκριμένο τομέα πάνω από 140 εκατ. ευρώ, αλλά το 2014 αποκαλύφθηκε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσουν τα περισσότερα συστήματα, ενώ για να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν και πάλι πρέπει να διατεθούν άλλα 100 εκατ. ευρώ!

«Το δίκτυο ηλεκτροκίνησης λεηλατήθηκε και το 2011 καταθέσαμε μηνυτήρια αναφορά, αλλά δεν προχώρησε η έρευνα», κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ Κώστας Γενιδούνιας και αποκάλυψε ότι το Αδενδρο είναι ένα από τα συνολικά οκτώ σημεία του βασικού δικτύου Αθήνας-Θεσσαλονίκης στα οποία οι συρμοί πρέπει να μπαίνουν σε παρακαμπτήριο, μειώνοντας την ταχύτητα από τα 120 στα 60 χλμ. Ανέφερε ότι λόγω έργων και άλλων ελλείψεων σε πολλά σημεία του δικτύου, όπως Θήβα-Τιθορέα, Δομοκός-Παλαιοφάρσαλα, υπάρχει μονή γραμμή και γι’ αυτό τα δρομολόγια έχουν αραιώσει.

«Εκατομμύρια ευρώ πήγαν στη θάλασσα», είπε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας Βασίλης Τουρλής, περιγράφοντας τα δισεκατομμύρια που διατέθηκαν την τελευταία 30ετία για σιδηροδρομικά έργα, από τα οποία τα περισσότερα δεν έχουν τελειώσει.

Ακόμη και η γραμμή που συνδέει το Ικόνιο με το Θριάσιο, που εγκαινιάστηκε το 2014, δεν είναι λειτουργική καθώς δεν υπάρχει σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο και για να συνεχίσουν τα τρένα προς Θεσσαλονίκη χρειάζεται να γυρίσουν πίσω στον σταθμό του Ρέντη!

Μεγάλες είναι οι ελλείψεις σε μηχανοδηγούς, αφού με τον νόμο 3891/2010 μετατάχθηκαν 120 άτομα, ενώ ακόμη και το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει να γίνουν προσλήψεις.

Λόγω αυτών των κενών τα δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχουν μειωθεί σε έξι, από 10 που υπήρχαν ώς το 2010. Εχουν επίσης καταργηθεί τα δρομολόγια προς Τουρκία και Βουλγαρία.

«Υπάρχουν δέκα ισόπεδες διαβάσεις από τον Πειραιά ώς τις Τρεις Γέφυρες», ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ με αφορμή τον προχθεσινό θάνατο μιας γυναίκας στα Σεπόλια. Ενημέρωσε ότι οι διαβάσεις αυτές προβλέπονταν στον κανονισμό της δεκαετίας του 1970 και έπρεπε να έχουν καταργηθεί για λόγους ασφάλειας. Εχουν κατασκευαστεί ανισόπεδες διαβάσεις, αλλά αρκετές έχουν προβλήματα συντήρησης.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο χάρος καραδοκούσε στις ράγες
Η μεγάλη ταχύτητα φαίνεται πως είναι το επικρατέστερο σενάριο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα με συρμό Ιντερσίτι του ΟΣΕ που σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο...
Ο χάρος καραδοκούσε στις ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;
Σε τρίτη συνεχόμενη κινητοποίηση μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες προχώρησαν χθες κάτοικοι των Σεπολίων στις γραμμές των τρένων του ΟΣΕ επί της οδού Αγίου Μελετίου, έπειτα από τον τραγικό θάνατο που βρήκε...
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πεζή παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία
Σε καρμανιόλα έχει εξελιχθεί η ισόπεδη διάβαση των γραμμών του τρένου με την οδό Αγίου Μελετίου, σε ένα σημείο με μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών που διχοτομεί την πυκνοδομημένη περιοχή των Σεπολίων. Χθες...
Πεζή παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπογειοποιείται το «γιοφύρι» των Σεπολίων
Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής που θα απαλλάξει την πυκνοδομημένη περιοχή της δυτικής Αθήνας από τον κεντρικό Σταθμό Λαρίσης ώς τις Τρεις...
Υπογειοποιείται το «γιοφύρι» των Σεπολίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σιδηροδρομική Εγνατία: το τρένο θα φτάνει ώς τον Δούναβη!
Με τη σύσταση διακρατικής επενδυτικής εταιρείας ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, που υπογράφεται από τους πρωθυπουργούς των δύο χωρών, γίνεται το πιο σημαντικό βήμα για τη σιδηροδρομική Εγνατία, που...
Σιδηροδρομική Εγνατία: το τρένο θα φτάνει ώς τον Δούναβη!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται το «λίφτινγκ» στον σταθμό Λαρίσης που αφορά τις αποβάθρες και τους άλλους χώρους. Η νέα εικόνα είναι μια ευχάριστη έκπληξη για όσους ταξιδεύουν με τον σιδηρόδρομο, αλλά η...
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας