Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ιδρύονται δομές Ειδικής Αγωγής

Τη δημιουργία 538 νέων τμημάτων ένταξης σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ολόκληρη τη χώρα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας

Ιδρύονται δομές Ειδικής Αγωγής

  • A-
  • A+

Την ίδρυση μερικών εκατοντάδων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε ολόκληρη την περιφέρεια της χώρας ανακοίνωσε, χθες, το υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) να κάνει λόγο για μια «καλή αρχή».

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής προτάσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες και αξιολογήθηκαν οι αιτήσεις από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του υπουργείου, ανακοινώθηκε η ίδρυση 538 νέων τμημάτων ένταξης στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 23 νέων σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη χώρα.

Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2016-2017, θα λειτουργήσουν 61 τμήματα ένταξης σε Νηπιαγωγεία, 351 σε Δημοτικά Σχολεία και 126 σε Γυμνάσια. Πέραν των τμημάτων ένταξης, ιδρύονται 23 νέες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής, από τις οποίες οι τρεις είναι Ειδικά Νηπιαγωγεία, οι εννέα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, άλλες εννέα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και πέντε Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), ενώ θα λειτουργήσουν και 12 λυκειακές τάξεις στα ήδη υπάρχοντα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια.

«Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικών πιέσεων, το ΥΠΠΕΘ αυξάνει κατά 20% τα τμήματα ένταξης και κατά 8% τα Ειδικά Σχολεία. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται σημαντικά το υπάρχον δίκτυο των δομών ειδικής εκπαίδευσης και παρέχεται η δυνατότητα φοίτησης και ένταξης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο κατάλληλο γι' αυτούς εκπαιδευτικό περιβάλλον, σε όλες τις περιοχές της χώρας», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, το οποίο δεσμεύεται για αύξηση του αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης για την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ κάνει λόγο για «άμεσες νομοθετικές αλλαγές που θα βελτιώσουν την ειδική εκπαίδευση και ειδικότερα την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και θα ενισχύσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης των μαθητών».

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίζεται ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Στάθης Καρπενησιώτης:

«Τόσο η πρόσληψη αναπληρωτών πέρυσι όσο και η φετινή ίδρυση δομών ειδικής εκπαίδευσης μας κάνουν να είμαστε αισιόδοξοι. Μένει να το δούμε και στην πράξη τον Σεπτέμβριο. Το υπουργείο φαίνεται να κινείται στην κατεύθυνση της συμπερίληψης και της συνεκπαίδευσης.

»Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό το ότι ιδρύονται νέες δομές τη στιγμή που θέλουμε τα παιδιά με αναπηρίες να παρακολουθούν μαθήματα στο γενικό σχολείο, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά ένα σύστημα πλήρους συνεκπαίδευσης. Αλλωστε η συμπερίληψη παίρνει χρόνο για να επιτευχθεί.

»Σαν ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχουμε πενταετές σχέδιο για το μεταβατικό στάδιο από το υπάρχον σύστημα έως τη συνεκπαίδευση, ούτως ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα» δηλώνει στην «Εφ.Συν.».

Οι προτάσεις

Ορισμένες από τις προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ είχαν παρουσιαστεί από την τότε γενική γραμματέα της Ομοσπονδίας, Ευγενία Τραγάκη, στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής για θέματα των Ατόμων με Αναπηρία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με θέμα την «Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση και Κατάρτιση» και είναι οι εξής:

1. Αύξηση των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και ύπαρξη επαρκούς αριθμού βοηθητικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

2. Στελέχωση, οργάνωση και ενίσχυση των δημόσιων εκπαιδευτικών, αλλά και των ιατροπαιδαγωγικών υπηρεσιών του υπουργείου Υγείας και Παιδείας, που να υποστηρίζουν αυτή την ένταξη και την ισότιμη παρουσία των παιδιών με αναπηρίες στο γενικό σχολείο.

3. Ανάγκη ύπαρξης κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής και απόλυτα προσβάσιμων εγκαταστάσεων.

4. Κατάρτιση των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης σε θέματα Ειδικής Αγωγής

5. Εμφαση όχι μόνο στην κοινωνικοποίηση των παιδιών αλλά και στην κατάρτισή τους.

6. Συνεργασία της ομάδας των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στο πλαίσιο της διεπιστημονικότητας.

7. Εισαγωγή και ενίσχυση του θεσμού της πρώιμης παρέμβασης από τη νηπιακή και προσχολική ηλικία ώστε να αμβλύνεται η σχολική αποτυχία, να προετοιμάζεται αποτελεσματικότερα η εισαγωγή των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο και να αποτρέπεται η ιδρυματοποίηση.

  

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ασυνέπειες στις μεταθέσεις
Εκπαιδευτικοί ΑμεΑ, που έχουν διοριστεί με τον νόμο για τους ανάπηρους εκπαιδευτικούς, δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση ως ανάπηροι, καθώς το Π.Δ. που ορίζει τις μεταθέσεις αναφέρει όλες κι όλες έντεκα παθήσεις,...
Ασυνέπειες στις μεταθέσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι θέσεις των κομμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση
Η «Εφ.Συν.» ζήτησε τις απόψεις των κομμάτων του Κοινοβουλίου για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και ειδικά για το άρθρο 28. Οπως προκύπτει, η Ν.Δ. θα το καταψηφίσει, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι...
Οι θέσεις των κομμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης
Το εγχείρημα της ένταξης των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας αποτελεί στοίχημα για την κυβέρνηση, με το υπουργείο Παιδείας, που έχει αναλάβει και το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης, να καλείται...
Το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαξιφισμοί για το νομοσχέδιο περί ιδιωτικής εκπαίδευσης
Αίσθηση προκαλούν οι καταγγελίες του προεδρείου της ΟΙΕΛΕ για τη στάση του ΠΑΣΟΚ στο σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ενώ ο τομέας Παιδείας του κόμματος είχε ταχθεί υπέρ, η ανακοίνωση που εκδόθηκε...
Διαξιφισμοί για το νομοσχέδιο περί ιδιωτικής εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το «λόμπι» που χτυπά τον υπουργό Παιδείας
Τους πραγματικούς στόχους πίσω από την κίνηση της Πρωτοβουλίας «Παιδεία 2015» κόντρα στη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων και το πολυνομοσχέδιο, επιχειρεί να αναδείξει με...
Το «λόμπι» που χτυπά τον υπουργό Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνεχίζει να αιμορραγεί η Παιδεία
Παρά την αισιοδοξία που προκαλεί η κυβερνητική αλλαγή, τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών δεν είναι διατεθειμένα ούτε να αρκεστούν σε λιγότερα από αυτά που διεκδικούσαν την προηγούμενη περίοδο ούτε και να...
Συνεχίζει να αιμορραγεί η Παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας