Αθήνα, 7°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
7°C
7.3° 5.6°
4 BF
78%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
5°C
6.0° 4.1°
2 BF
69%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
10.0° 8.3°
4 BF
60%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
2°C
1.9° 1.9°
1 BF
69%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
2°C
1.9° 1.3°
3 BF
60%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
3°C
4.0° 2.7°
1 BF
64%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
0°C
1.8° -0.2°
0 BF
80%
Αγρίνιο
Ελαφρές νεφώσεις
6°C
5.7° 5.7°
1 BF
54%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
10°C
11.5° 9.7°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
6°C
6.9° 4.0°
4 BF
67%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
8°C
8.4° 6.6°
6 BF
71%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
7°C
6.7° 4.6°
3 BF
81%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
2 BF
53%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
4°C
5.2° 3.9°
0 BF
100%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
6°C
6.6° 4.5°
1 BF
83%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
12°C
13.1° 11.8°
2 BF
47%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
6°C
7.1° 4.9°
0 BF
75%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
3°C
2.7° 2.3°
4 BF
61%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
4°C
4.7° 4.2°
1 BF
85%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
0°C
0.2° 0.2°
1 BF
85%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 09 Φεβρουαρίου, 2025
Eνα πανό διαμαρτυρίας ενάντια στις εξετάσεις Pisa σε παλαιότερη συγκέντρωση εκπαιδευτικών στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Eνα πανό διαμαρτυρίας ενάντια στις εξετάσεις Pisa σε παλαιότερη συγκέντρωση εκπαιδευτικών στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής | EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
Διαγωνισμός για μαθητές με στόχο τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς!

Ο κ. «Pisa» είναι πάλι εδώ

9.000 μαθητές και 245 σχολεία από την Ελλάδα θα συμμετάσχουν στον φετινό διαγωνισμό PISA 2025 που θα διεξαχθεί από 17 Μαρτίου μέχρι 11 Απριλίου και μετατρέπει δημόσιες σχολικές μονάδες σε φροντιστήρια διεθνούς πατέντας.

Αυτές τις μέρες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως θα ενισχύσει με εξοπλισμό τα σχολεία και αποζημιώσεις τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στην PISA 2025. Συγκεκριμένα, οι σχολικές μονάδες θα ενισχυθούν με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, «περιλαμβάνοντας 4.500 φορητούς υπολογιστές και 2.500 ακουστικά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή της έρευνας. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση της έρευνας θα λάβουν αποζημίωση, σύμφωνα με τον Ν. 5128/2024, για τη συμβολή τους», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΥΠΑΙΘΑ σε ανακοίνωσή του.

Οπως ανακοινώθηκε, η συγκεκριμένη έρευνα θα διεξαχθεί το διάστημα 17/3-11/4/2025. Από την Ελλάδα θα συμμετάσχουν συνολικά 245 σχολεία, εκ των οποίων 230 είναι δημόσια και 15 ιδιωτικά. Οπως σημειώνει το υπουργείο, «το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών που αναμένεται να λάβουν μέρος ξεπερνούν τις 9.000, ενώ τα σχολεία του δείγματος επιλέχθηκαν με αυστηρές μεθόδους δειγματοληψίας, ώστε να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά τους σε επίπεδο μαθητών/μαθητριών και σχολείων ανά τη χώρα».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στην έρευνα PISA 2025 θα αξιολογηθούν γνώσεις και κυρίως δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών σε περισσότερες από 80 χώρες στην κατανόηση κειμένου, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες (πεδίο έμφασης στον παρόντα κύκλο), καθώς και σε νέα πεδία όπως τα Αγγλικά (Foreign Language Assessment) και η μάθηση στον ψηφιακό κόσμο (Learning in Digital World).

Ο κ. Pisa έχει έτοιμη την απάντηση για την αποτυχία των μαθητών! Μαντέψτε…

Ο Οργανισμός Οικονομικής Ανάπτυξης και Συνεργασίας με εργαλείο το Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών/-τριών PISA πρωτοστατεί στην πολιτική επιτήρησης, συμμόρφωσης, πιστοποίησης «εκπαιδευτικών προϊόντων» και «εκπαιδευτικών υπηρεσιών» και ανταγωνισμού. Οι βασικοί του πολιτικοί και ιδεολογικοί άξονες κινούνται γύρω από την ενθάρρυνση ενός ακραίου διεθνούς ανταγωνισμού, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, την περιστολή των δαπανών και την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, την ένταση των εξεταστικών διαδικασιών, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την ελεύθερη επιλογή σχολείου και, γενικώς, την προώθηση τεχνοκρατικών και διαχειριστικών προσεγγίσεων στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών αλλαγών.

Η όλη υπόθεση έχει εξελιχθεί ήδη σε έναν μηχανισμό «παρακυβέρνησης» των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που συμμετέχουν, με επιλογή των ίδιων των κυβερνήσεων. Φανταστείτε, κυνηγώντας την πρωτιά, η «προαιρετική» συμμετοχή να έχει ως αποτέλεσμα τη μετατροπή των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών συστημάτων σε φροντιστήρια διεθνούς πατέντας για τη συμμετοχή στο PISA! Βέβαια, η εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων έχει επεκταθεί δραματικά σε όλα τα πεδία της υποτιθέμενης εθνικής κυριαρχίας. Η εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση.

Ο διαγωνισμός PISA στοχεύει στο «περιεχόμενο» της εκπαίδευσης. Στην πράξη οι στόχοι του προωθούν αντί της γνώσης τη δεξιότητα. Για να πάει καλά μια χώρα στον διαγωνισμό, πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές Επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς. Ετσι, το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Η θεραπευτική αγωγή του κ. Αντρέας Σλάιχερ

O υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης με τον «αρχιτέκτονα» του προγράμματος PISA, Αντρέας Σλάιχερ

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι ο Αντρέας Σλάιχερ, «ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας της PISA, είναι ίσως, τον ενάμιση χρόνο που υπηρετώ στη θέση του υπουργού Παιδείας, η πιο ενδιαφέρουσα συνάντηση που έχω κάνει». Να θυμίσουμε ότι σε πρόσφατο άρθρο του ο διευθυντής του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) Αντρέας Σλάιχερ φέρνει ως παράδειγμα μεταρρύθμισης την παροχή αυτονομίας σε κάθε σχολείο για να επιλέγει το ίδιο τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές.

Τι πρέπει λοιπόν να γίνει, σύμφωνα με τον διευθυντή του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA); «Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%».

Ποια είναι η νέα φαεινή ιδέα του υπουργείου Παιδείας; Η ενδυνάμωση του διευθυντή της σχολικής μονάδας έτσι ώστε «να μπορεί να επιλέγει τους υποδιευθυντές του. Να μπορεί να λέει ότι κατά προτεραιότητα θα αξιολογηθεί συγκεκριμένος εκπαιδευτικός. Να μπορεί να έχει πιο αποφασιστικό ρόλο σε ό,τι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα και στην κατανομή ωρών στους εκπαιδευτικούς». Και, ποιος ξέρει, λέμε εμείς, να μπορεί να προσλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο κ. «Pisa» είναι πάλι εδώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας