Αθήνα, 12°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.9° 9.8°
2 BF
84%
Θεσσαλονίκη
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
10°C
11.2° 8.9°
1 BF
88%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.0° 10.4°
3 BF
74%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
1 BF
93%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
1°C
6.9° 0.9°
0 BF
86%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.0° 8.2°
0 BF
88%
Κοζάνη
Ψιχάλες μικρής έντασης
5°C
5.4° 5.1°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.1° 9.1°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
12.5° 10.8°
0 BF
84%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.6° 9.9°
2 BF
79%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.4° 12.8°
3 BF
64%
Σκόπελος
Ψιχάλες μικρής έντασης
12°C
11.7° 10.7°
1 BF
94%
Κεφαλονιά
Ασθενείς βροχοπτώσεις
13°C
13.1° 13.1°
2 BF
65%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.1° 9.0°
1 BF
87%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.5° 8.4°
1 BF
94%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.4° 14.8°
3 BF
75%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
12.1° 10.0°
1 BF
82%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 5.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.7° 9.4°
2 BF
92%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
6°C
5.7° 5.7°
1 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 04 Δεκεμβρίου, 2024
mitsotakis-pierrakakis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο υπουργός Παιδείας, Κ. Πιερρακάκης, παρουσίασαν με πλατιά χαμόγελα τον περασμένο Μάιο σε μαθητές στην Ημαθία το φιλόδοξο πρότζεκτ του ψηφιακού σχολείου, αλλά δεν τους ενημέρωσαν ότι θα φέρνουν χαρτί από το σπίτι τους | EUROKINISSI

Χωρίς χαρτί για το φωτοτυπικό και τις... τουαλέτες το ψηφιακό σχολείο του Πιερρακάκη

Στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Στ. Παραστατίδη, ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, δικαιολόγησε την κατάργηση των σχολικών επιτροπών χαρακτηρίζοντάς τις διοικητικό μόρφωμα κακοδιαχείρισης, αλλά δεν απάντησε πώς θα δοθεί λύση στην οικονομική ασφυξία των σχολείων.

Τη Δευτέρα που μας πέρασε, συζητήθηκε στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ., Στέφανου Παραστατίδη. Η επίκαιρη ερώτηση αφορούσε ειδικότερα την πρωτοφανή κατάσταση που έχει δημιουργήσει η χωρίς ανάλογη προετοιμασία κατάργηση των επιτροπών, η οποία έχει οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό και διαχειριστικό αδιέξοδο τους δήμους και σε οικονομική ασφυξία τα σχολεία.

Με δεδομένο ότι, λόγω του ελλείμματος προετοιμασίας από τη μεριά της κυβέρνησης και της απουσίας ενός νέου πλαισίου χρηματοδότησης των σχολείων, δεν έχουν ακόμη γίνει οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, ο αρμόδιος υπουργός ρωτήθηκε σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει, προκειμένου να ομαλοποιηθεί το σημερινό διοικητικό - οικονομικό αδιέξοδο.

Στην απάντησή του ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, υπερασπίστηκε τις αλλαγές στο καθεστώς χρηματοδότησης των σχολείων με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών σε μια σειρά δήμων. Ο υπουργός αρκέστηκε στη δικαιολόγηση της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, λέγοντας ότι ήταν ένα διοικητικό μόρφωμα, το οποίο χαρακτηριζόταν από κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου.

«Δεν υπήρχε κανονισμός προμηθειών, δεν υπάγονταν στον ν. 4412, μεταξύ των οποίων γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν παραλαβή προμηθειών αυτοί που αναθέτουν τις προμήθειες, δεν είχαν οικονομικές καταστάσεις οι οποίες θα ήταν πέραν από κάθε αμφισβήτηση και κυρίως δεν είχαν προετοιμασία για να εφαρμόσουν το διπλογραφικό σύστημα. Και επειδή η διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ό,τι πιο σοβαρό μπορεί να υπάρξει σε όλα τα επίπεδα -από την κεντρική κυβέρνηση μέχρι το τελευταίο νομικό πρόσωπο του δήμου-, οι σχολικές επιτροπές δεν είχαν λόγο ύπαρξης», δήλωσε ο Θεόδωρος Λιβάνιος σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί την αλλαγή.

Ωστόσο, ο υπουργός Εσωτερικών δεν απάντησε στο πώς θα δοθεί λύση στο σημερινό αδιέξοδο και πώς θα ξεπεραστούν τα προβλήματα χρηματοδότησης και αντιμετώπισης των καθημερινών αναγκών των σχολείων. «Αν γίνονταν όλα αυτά που λέει ο υπουργός, κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου, γιατί δεν καταργήθηκαν όλες οι σχολικές επιτροπές αλλά παρέμειναν οι σχολικές επιτροπές των δήμων με περισσότερα από 100 σχολεία; Εκεί δεν γίνονται ατασθαλίες; Μόνο στους μικρούς δήμους γίνονταν ατασθαλίες;», ρωτάνε εύλογα πολλοί διευθυντές σχολείων.

«Είναι ντροπή! Στα σχολεία τα παιδιά δεν έχουν χαρτί υγείας και σαπούνι στις τουαλέτες. Οι καθαρίστριες σφουγγαρίζουν μόνο με νερό, γιατί δεν έχουν προμηθευτεί τα σχολεία χλωρίνη και απορρυπαντικά. Η διευθύντρια μας ζήτησε να πάμε στο σχολείο από ένα πακέτο Α4», επισημαίνει μέλος Ενωσης Γονέων. «Στην κρατική γραφειοκρατία προστίθεται και η εξωφρενική τραπεζική γραφειοκρατία. Τεράστιες καθυστερήσεις και προβλήματα στο άνοιγμα των σχολικών λογαριασμών», σημειώνει υποδιευθυντής σχολικής μονάδας. Η πραγματικότητα είναι ότι στο 1/3 της σχολικής χρονιάς σε πλήθος σχολείων δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες σε χαρτί, μελάνι, ενώ, για να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες λειτουργίας τους, αναγκάζονται να βάζουν το χέρι στην τσέπη τους γονείς, εκπαιδευτικοί ή διευθυντές.

Από τον Ιούνιο ούτε ευρώ!

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου, Δημήτρης Μητρόπουλος, σημειώνει σχετικά με τον νέο νόμο με τον οποίο η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατήργησε τις Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: «Είναι σαφές ότι το νέο "μοντέλο" χρηματοδότησης των σχολείων θα φέρει οικονομική ασφυξία, περαιτέρω υποχρηματοδότηση και άρα έμμεση εμπορευματοποίηση των σχολείων και αποκλεισμό του λαϊκού ελέγχου. Πέραν αυτών όμως, "τρέχει" ήδη ο Νοέμβριος και βρισκόμαστε μπροστά ακόμα σε μια τραγελαφική κατάσταση. Ενώ ο νόμος προβλέπει την περίφημη πάγια εντολή των 500 ευρώ για κάθε σχολείο, για τρέχοντα έξοδα που δεν καλύπτονται από τους προμηθευτές, τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 ευρώ από αυτά τα χρήματα από τον Ιούνιο!».

Και συμπληρώνει: «Δηλαδή τα σχολεία άνοιξαν τη νέα χρονιά και λειτουργούν χωρίς χρήματα και το κάθε σχολείο προσπαθεί να τα βγάλει πέρα όπως μπορεί και καταλαβαίνει. Αλλα χρεώνουν το χαρτί στους συναδέλφους, άλλα τρώνε ό,τι οικονομίες είχαν μαζέψει από προγράμματα, κυλικεία κ.λπ. και όλα τους καλούνται να διαχειριστούν τη μιζέρια με εξοπλισμό που χρειάζεται συντήρηση ή εξοπλισμό που απουσιάζει (μπάλες, εργαστήρια Η/Υ κ.ά.) ή άλλες τρέχουσες ανάγκες».

Οξυμένα προβλήματα

Από τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου, καταγγέλλεται το μείζον πρόβλημα με την έλλειψη θέρμανσης σε πολλά σχολεία του Δήμου Ορεστιάδας, όταν γονείς και εκπαιδευτικοί ήρθαν αντιμέτωποι με κρύες αίθουσες, κλειστά καλοριφέρ και ελλιπή ενημέρωση από τους αρμόδιους. Το ζήτημα αναδεικνύει και η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας, Δήμητρα Ζησίδου, η οποία επισημαίνει ότι δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ στα ταμεία των σχολείων και δεν έχουν γίνει οι αναγκαίοι έλεγχοι ασφαλείας. Η ίδια η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου υποστηρίζει ότι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έφερε μια δυσλειτουργία σε πολλά επίπεδα και δημιουργεί προβλήματα, όπως και το συγκεκριμένο.

Η εικόνα αυτή προκαλεί, για άλλη μια φορά, αγανάκτηση για το λεγόμενο επιτελικό κράτος –μέσα σε αυτό και οι δήμοι– και το «ψηφιακό σχολείο» του κ. Πιερρακάκη. Οταν μια πολιτική αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο (συγχωνεύσεις τμημάτων, διώξεις εκπαιδευτικών, προώθηση αξιολόγησης) λειτουργεί Δεκαπενταύγουστο και Σαββατοκύριακα. Οταν δεν αποτελεί (πληρωμές νεοδιόριστων, χρηματοδότηση σχολείων), απλά αδιαφορεί!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Χωρίς χαρτί για το φωτοτυπικό και τις... τουαλέτες το ψηφιακό σχολείο του Πιερρακάκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας