Εκρηκτική είναι η κατάσταση στα σχολεία της χώρας. Ο ξεσηκωμός γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών γιγαντώνεται. Με καταλήψεις, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και αταλάντευτη αποφασιστικότητα ζητείται, εδώ και τώρα, να διορθωθεί το μεγάλο λάθος της κυβέρνησης.
Εξαφάνισε χιλιάδες τμήματα στα σχολεία χωρίς να υπολογίζει ότι μαζί εξαφανίζονται και παιδιά από τις τάξεις τους και τους συμμαθητές τους, κατήργησε κατευθύνσεις για τους υποψηφίους των φετινών πανελλαδικών και, κυρίως, τόλμησε να πατήσει πόδι εκεί που δεν έπρεπε. Στα παιδιά των οικογενειών.
Ποτέ μέχρι τώρα δεν είχαμε δει την αστυνομία να μπαίνει στο σχολείο για να πάρει ένα, ένα μόνο, παιδί που περίσσευε από την τάξη για να το «πετάξει» εκεί που υπολόγισαν οι δύο επηρμένοι Κυριάκοι. Το πανελλαδικό εκπαιδευτικό συλλαλητήριο, σήμερα στις 6.30 το απόγευμα στο Σύνταγμα, έχει σκοπό να χτυπήσει δυνατά τον κώδωνα για την κυβέρνηση.
Είναι ατελείωτο, και ντροπιαστικό για μια χώρα, το χάος που επικρατεί από την πρώτη μέρα στα σχολεία. Η ανέλεγκτη και ανεξέλεγκτη κυβέρνηση μαγείρευε, όπως συνηθίζει, στα κρυφά (μέσα στο καλοκαίρι) το καινούργιο χτύπημα στην κοινωνία. Δεν είναι η πρώτη φορά που υπολογίζει χωρίς τον νοικοκύρη. Εφτασε όμως να παραβιάσει το άσυλό του. Και το κατάλαβε.
Στο συρτάρι
Με αμηχανία, με λάθη πάνω στα λάθη, με άτακτες διορθώσεις για να κατευνάσει βουλευτές της Ν.Δ., με ανυποχώρητη στάση σε οικογένειες που δεν έχουν μπαρμπάδες στο κόμμα και κάποιες υποχωρήσεις υπό το βάρος των έντονων κινητοποιήσεων. Αν και δύσκολα παραδέχεται η τέλεια κυβέρνηση.
Αλλωστε, και ο δεύτερος Κυριάκος έχει υποβαθμίσει αυτή την ανεκδιήγητη και εγκληματικά αντιπαιδαγωγική παρέμβαση σε μια ιστορία λίγων χιλιάδων τάξεων-σχολείων έναντι των πολλών χιλιάδων που υπάρχουν στην Ελλάδα και σε μελετημένες ανώδυνες μετακινήσεις μαθητικού και εκπαιδευτικού πληθυσμού ολίγων μέτρων, «50, 100, 200 μέτρων το πολύ».
Τις άλλες αποστάσεις τις έχει κλείσει στο συρτάρι. Αυτές που είναι από χωριό σε χωριό, από πόλη σε πόλη, από νομό σε άλλο, μακρινό νομό. Λεπτομέρειες αλλά επικίνδυνες γιατί κρύβουν ακόμη περισσότερα μυστικά (διάλυση των ΕΠΑΛ, υπεραριθμίες, άρα ψαλίδι στους εκπαιδευτικούς κ.ά.).
Ας μην αναφερθούμε στην ουσία της παιδαγωγικής. Αμπαλος ο δεύτερος, ξέρει μόνον από ψηφιακή τεχνολογία, αλλά ΤΩΡΑ είναι υπουργός Παιδείας. Πόσο να πείσει το παραμύθι για επανάσταση στην τεχνολογία; Τώρα και στα σχολεία;
Το χάος συνεχίζεται, ο θυμός ξεχειλίζει. Αποκαλύφθηκε η σκοτεινή πλευρά της μεταρρυθμιστικής πολιτικής στην Παιδεία. Εγινε, επιτέλους, κατανοητό τι σημαίνουν οι (πάντα) υπέρλαμπρες εξαγγελίες για αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες στην εκπαίδευση των μαθητών της χώρας. Με τον χειρότερο τρόπο, δυστυχώς, αλλά δεν αφήνει πια καμία απορία άλυτη. Από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη η εικόνα δεν έχει αλλάξει. Τουναντίον, τα χατίρια σε υπουργούς και βουλευτές έχουν θυμώσει περισσότερο τις οικογένειες.
Δικαίωση
Στη Δυτική Αττική οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται. Καταλήψεις στις διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στα γραφεία των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας. Κάποιοι αγώνες δικαιώθηκαν. Η θεωρητική κατεύθυνση στο 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω επανεμφανίστηκε. Εχει δρόμο, ακόμα, όμως.
Στη Θεσσαλονίκη, οι κινητοποιήσεις οδήγησαν στην έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα 5 ΓΕΛ που βρίσκονται στο κέντρο του δήμου. Είναι προφανές ότι δίνεται προτεραιότητα στο σβήσιμο της φωτιάς στο κρίσιμο πεδίο των πανελλαδικών. Να έχει να πει και κάτι ο Κυριάκος ο πρώτος που πρωταγωνιστεί στην προπαγάνδα.
Υστερα από έντονες κινητοποιήσεις στην Αχαΐα, ανακλήθηκε η απόφαση για την κατάργηση τμημάτων των Λυκείων σε Βραχνέικα, Ριόλο και Λουσικά. Δεν έχει λυθεί το ζήτημα της κατάργησης Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Β' Λυκείου στη Σπερχειάδα. Με το ίδιο αίτημα συνεχίζουν τον αγώνα τους γονείς και μαθητές στην Εύβοια, στο Αυλωνάρι. Στη βόρεια Εύβοια η κατάσταση είναι χειρότερη.
Οχι μόνο στα Λύκεια αλλά και στα Δημοτικά. Οπως και στην κεντρική Εύβοια. Στην Κρήτη, η παρέμβαση στελεχών της κυβέρνησης συνέβαλε στη λύση του προβλήματος σε κάποιες περιοχές, ωστόσο τα Δημοτικά σχολεία της Σητείας βρίσκονται σε καθολική αποχή εδώ και μία εβδομάδα. Τα ίδια σε Μακεδονία, Πελοπόννησο και άλλες περιφερειακές ενότητες.
Για το κοριτσάκι που είδε την αστυνομία να έρχεται στο σχολείο του για να το πάρει, τι να πούμε; Είναι αδιανόητο. Οι «πρωθυπουργίσκοι» περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης -που επινόησε για το επιτελικό του κράτος ο πρωθυπουργός- καθώς και οι αυλικοί τους διευθυντές Εκπαίδευσης δείχνουν την αφοσίωσή τους και χτίζουν καριέρα. Πάνω σε παιδιά.
Η αστυνομία
Το κοριτσάκι πήγε στο σχολείο του, στα Σήμαντρα της Χαλκιδικής. Η Ε' τάξη την οποία μόλις ξεκίνησε έχει 26 παιδιά. Δεν μπορεί να σπάσει σε δύο τμήματα κατά τους κυριάκειους υπολογισμούς. Περίσσευε μόνον εκείνο. Ενα και μοναδικό. Ο διευθυντής Εκπαίδευσης κάλεσε την αστυνομία για να το διώξει. Πρέπει να πάει στο σχολείο της Πορταριάς, 8 χιλιόμετρα μακριά.
Μόλις είδε την αστυνομία άρχισε να κλαίει, φυσικά. Ο μπαμπάς του το πήρε από το σχολείο κι έφυγαν για το σπίτι. Και περιμένει απάντηση. Να γυρίσει το παιδί του στο σχολείο του χωριού όπου μένουν ή να εξασφαλίσει το κράτος τη μεταφορά του στο άλλο χωριό. Τι λέει, αλήθεια, η υφυπουργός Παιδείας που είναι σίγουρη για τις εύκολες μετακινήσεις;
Οσο για τους εκπαιδευτικούς, ζουν και τα υπόλοιπα δράματα της νέας πολιτικής στην εκπαίδευση. Πιέζονται πρώτα εκείνοι και μετά οι διευθυντές των σχολείων ώστε να καταχωρίζουν κενά, αναθέσεις και τμήματα, ειδάλλως επικρέμαται η σπάθη του πειθαρχικού. Και δίπλα ο βούρδουλας. Αυτά πάνε πακέτο με τη νέα τάξη πραγμάτων. Οχι τώρα. Από καιρό. Βέβαια, το my school παρουσιάζει προβλήματα. Λεπτομέρειες κι αυτές.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας