• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.7°C / 21.6°C
    2 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 20.2°C
    1 BF
    77%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.1°C / 23.0°C
    2 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.9°C / 17.0°C
    2 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.5°C / 19.9°C
    4 BF
    45%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 16.5°C / 19.9°C
    2 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 17.8°C
    2 BF
    67%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.1°C / 22.6°C
    2 BF
    65%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.4°C / 22.7°C
    2 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 20.9°C
    4 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.8°C
    4 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.2°C / 18.7°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.9°C / 21.9°C
    2 BF
    56%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    19°C 18.5°C / 18.9°C
    3 BF
    63%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.9°C
    2 BF
    69%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    3 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 22.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.5°C / 17.3°C
    2 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.2°C / 20.3°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    2 BF
    57%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στον αέρα η παράλληλη στήριξη

  • A-
  • A+
Οι γονείς των παιδιών με αναπηρία αναγκάζονται να επωμιστούν το οικονομικό βάρος ιδιωτικής παράλληλης στήριξης, αφού το υπουργείο δεν φροντίζει να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς στα σχολεία όπου λειτουργούν τμήματα ένταξης ● Οι πληροφορίες για τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν είναι καθησυχαστικές, αφού δεν προβλέπονται τοποθετήσεις για την παράλληλη στήριξη.

Χιλιάδες τα κενά που καταγράφονται στην παράλληλη στήριξη ακόμη και μετά την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, με τους γονείς των παιδιών που φοιτούν σε σχολεία με τάξεις ένταξης να βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης.

Παρά τις ανέξοδες πανηγυρικές ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας για τις 11.700 μόνιμες προσλήψεις, η εφαρμοζόμενη πολιτική που αντιμετωπίζει την ειδική αγωγή και τους μαθητές και τις μαθήτριες που χρήζουν εξατομικευμένης διδασκαλίας ως μαθητές δεύτερης κατηγορίας, παραβλέποντας τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, αποδεικνύει τον βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό της χαρακτήρα.

Στα μέσα του περασμένου Αυγούστου, με αφορμή τις επικείμενες, τότε, προσλήψεις αναπληρωτών, περισσότεροι από 800 γονείς παιδιών με εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες απέστειλαν επιστολή στο υπουργείο Παιδείας και στα κόμματα του Κοινοβουλίου, ενημερώνοντας για το διαχρονικό ζήτημα των κενών στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και ζητώντας να ικανοποιηθεί το δικαίωμα των παιδιών τους στη μάθηση.

Σήμερα, και αφού έχει ολοκληρωθεί η α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, τα κενά παραμένουν χάσκοντα, ενώ οι πληροφορίες για τη δεύτερη φάση προσλήψεων δεν είναι διόλου καθησυχαστικές, αφού ναι μεν οι προσλήψεις αναμένεται να ξεπεράσουν τις 8.000 και θα περιλαμβάνουν τοποθετήσεις σε τμήματα ένταξης, αλλά δεν προβλέπονται ιδιαίτερες προσλήψεις για την παράλληλη στήριξη.

«Η απελπισία έχει φτάσει ταβάνι! Στον νομό Δράμας όπου κατοικώ, στην Πρωτοβάθμια, 79 παιδιά δικαιούνται παράλληλη στήριξη, όμως καλύφθηκαν οι ανάγκες μόνο των 49. Ολοι έχουμε μπροστά μας 10-15 σχολικά χρόνια ακόμη και τα προβλήματα παραμένουν, αν δεν εντείνονται. Εχουμε απευθύνει το ζήτημα στο υπουργείο χωρίς, όμως, ανταπόκριση. Αντίθετα, αυτό που μας λένε είναι ότι δεν υπάρχουν πιστώσεις! Η μόνη οδός που μας απομένει είναι η δικαστική», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Ελένη Αβραμίδου, μητέρα παιδιού που εμπίπτει στη συμπτωματολογία της διαταραχής αυτιστικού φάσματος και με απόφαση του ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) Δράμας χρήζει παράλληλης στήριξης.

Η μητέρα περιγράφει έναν αδιανόητο Γολγοθά: η μικρή μαθήτρια έμεινε χωρίς υποστήριξη μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2020. Τον Ιανουάριο του 2021 τοποθετήθηκαν στο σχολείο δύο αναπληρώτριες, οι οποίες όμως χρειάστηκε να βγουν σε άδειες εγκυμοσύνης. Ετσι, τον Φεβρουάριο ανέλαβε υπηρεσία μία αναπληρώτρια με 3μηνη σύμβαση, μόνο για 10 ώρες την εβδομάδα (2 μέρες την εβδομάδα) όμως, γιατί χρειάστηκε να παράσχει παράλληλη στήριξη και σε μαθητή σε διπλανό σχολείο. Στις 11 Μαΐου, η τρίμηνη σύμβαση έληξε και δεν ανανεώθηκε, παρά το γεγονός ότι το σχολικό έτος πήρε παράταση έως και τις 25 Ιουνίου 2021, αναγκάζοντας τους γονείς για το διάστημα αυτό να πληρώσουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

«Η εναλλαγή προσώπων χωρίς καμία σταθερότητα είχε αρνητικό αντίκτυπο στο παιδί μας. Ολο εκείνο το διάστημα βίωνε έντονες κρίσεις πανικού, αγχώδη διαταραχή, σχολική άρνηση και έντονους πονοκεφάλους για διάρκεια μηνών. Σε καθημερινή βάση έχανε την πρώτη διδακτική ώρα εξαιτίας της σχολικής άρνησης που βίωνε μέχρι να έρθει η παράλληλη στήριξή της. Για αυτή την ώρα, την υποστήριζα στον αύλειο χώρο του σχολείου προσπαθώντας να της παρέχω ασφάλεια, έτσι ώστε να εισέλθει στην τάξη της και να παρακολουθήσει το μάθημα», μας εξηγεί η Ελένη Αβραμίδου, τονίζοντας ότι πέραν της ψυχολογικής πίεσης που δέχτηκαν ως οικογένεια, επωμίστηκαν επιπλέον το οικονομικό κόστος της αδυναμίας του υπουργείου Παιδείας να εκπληρώσει το χρέος του, πληρώνοντας ιδιωτική υποστήριξη για το παιδί.

Αντίστοιχα, η Μ.Ζ. (τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας), με παιδί και αυτή στο φάσμα του αυτισμού, που φοιτά σε Νηπιαγωγείο του Δήμου της Αθήνας με τμήμα ένταξης στο οποίο παρακολουθούν μαθήματα συνολικά τέσσερα παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης, αναφέρει ότι η σχολική χρονιά ξεκίνησε με κενή τη θέση του ειδικού παιδαγωγού. «Είναι παράλογο να δίνονται γνωματεύσεις από δημόσιους φορείς και το υπουργείο να μην πράττει τα δέοντα.

Δεν υπάρχει λογική στο γεγονός ότι καλύφθηκαν οι θέσεις για τη διδασκαλία των αγγλικών, ενώ παρέμεινε το κενό στο τμήμα ένταξης!», μας λέει η Μ.Ζ., περιγράφοντας μια εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα, καθώς η δασκάλα του τμήματος προσπαθεί να ανταποκριθεί, ανεπιτυχώς, στις αυξημένες ανάγκες των παιδιών, εξαναγκάζοντας ουσιαστικά τους γονείς να εξασφαλίσουν με ίδιους πόρους την εκπαίδευση των παιδιών τους. «Είναι τελείως ταξικό το ζήτημα. Οποιος έχει την οικονομική δυνατότητα πληρώνει ιδιωτική παράλληλη στήριξη και παύει να ασχολείται. Οι υπόλοιποι είναι καταδικασμένοι... Είναι άδικο! Γιατί πρόκειται για παιδιά με πολύ καλό δυναμικό, που μπορούν να παρακολουθήσουν το γενικό σχολείο, αρκεί να έχουν τη σωστή υποστήριξη στην αρχή», επισημαίνει.

Οι γονείς ζητούν μεταξύ άλλων την άμεση κάλυψη όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη με έγκαιρες προσλήψεις στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, μέριμνα να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και τη στελέχωση των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εμειναν με το voucher στο χέρι
Χάος έχει προκληθεί με το ζήτημα των χρημάτων που έχουν καταβληθεί για τις σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό και τις επιβεβλημένες ακυρώσεις λόγω πανδημίας. Γονείς και ταξιδιωτικά γραφεία βρίσκονται σε κόντρα,...
Εμειναν με το voucher στο χέρι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στοιβάζουν μαθητές εν μέσω πανδημίας
Πέρα από το θέμα της υγειονομικής ασφάλειας εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές θέτουν και το σοβαρό ζήτημα της υποβάθμισης της ποιότητας διδασκαλίας με τα πολυπληθή τμήματα στα σχολεία. Επίκαιρη ερώτηση στη...
Στοιβάζουν μαθητές εν μέσω πανδημίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτο κουδούνι με ανησυχία και αγωνία από γονείς και επιστήμονες
Πυκνώνουν οι φωνές των ειδικών που υποστηρίζουν ότι η επαναλειτουργία των σχολείων με τόσο μεγάλο πλήθος ανεμβολίαστων παιδιών θα εκτοξεύσει τον αριθμό των κρουσμάτων ● Στο κενό οι καθησυχαστικοί ισχυρισμοί...
Πρώτο κουδούνι με ανησυχία και αγωνία από γονείς και επιστήμονες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απόλυτοι άρχοντες στα σχολεία οι διευθυντές
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας παραχωρεί υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα αποδυναμώνει τον ρόλο συλλογικών οργάνων.
Απόλυτοι άρχοντες στα σχολεία οι διευθυντές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σταγόνα οι 721 νέες θέσεις οργανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Τη σύσταση 721 νέων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τον ορισμό των οργανικών θέσεων κλάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προβλέπει πολυτροπολογία της Νίκης Κεραμέως.
Σταγόνα οι 721 νέες θέσεις οργανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας
Με ιδιαίτερα μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση της Τετάρτης 24/3, διατράνωσε ο εκπαιδευτικός κόσμος της Ικαρίας το αίτημα για το άμεσο άνοιγμα των σχολείων
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας