• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.6°C / 20.0°C
    1 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.2°C / 19.9°C
    2 BF
    39%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.4°C / 22.0°C
    4 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.3°C / 17.9°C
    3 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    72%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.1°C / 19.3°C
    2 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.7°C / 13.4°C
    2 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 21.6°C
    2 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.4°C
    5 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 15.9°C / 18.9°C
    3 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 19.6°C
    5 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    1 BF
    50%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.9°C
    3 BF
    56%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 16.5°C
    2 BF
    58%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.7°C / 16.7°C
    2 BF
    58%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    2 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 19.3°C
    0 BF
    62%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 18.1°C
    0 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.8°C / 20.0°C
    2 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    2 BF
    39%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ΟΛΜΕ έριξε μια «τουφεκιά στον αέρα»

  • A-
  • A+
Η κήρυξη στάσης εργασίας από το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών κατά τις ώρες των εξετάσεων στα Πρότυπα Σχολεία ήταν, σύμφωνα με καλά γνωρίζοντες, αχρείαστο «δώρο» προς την κυβέρνηση, που εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να διαταράξει τη σχέση τους με μαθητές και γονείς και να κρύψει πιο καλά την αλήθεια.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πολύς θόρυβος και πολύ κακό για το τίποτα. Η διεξαγωγή των εξετάσεων στα Πρότυπα Σχολεία δεν κινδύνευσε στ’ αλήθεια ούτε για μια στιγμή. Η αντιδικία της ΟΛΜΕ και του υπουργείου Παιδείας για τον θεσμό των Προτύπων τούς παρέσυρε σ’ έναν αγώνα επίδειξης ισχύος, αχρείαστο για την ΟΛΜΕ αλλά «δώρο» για την κυβέρνηση, που βρήκε ευκαιρία να κρύψει πιο καλά την αλήθεια.

Σύμφωνα με απολύτως ασφαλείς πληροφορίες της «Εφ.Συν.», την Παρασκευή, ημέρα προκήρυξης της στάσης εργασίας της ΟΛΜΕ για τους επιτηρητές σ’ αυτές τις εξετάσεις, είχε εξασφαλιστεί ήδη το 90% αυτών ενώ, ακόμα και με στάση εργασίας, οι εναλλακτικές λύσεις ήταν πολλές (διοικητικοί κ.ά.) και ήδη είχαν αναζητηθεί.

Σε τέτοιες μάχες, οι κυβερνήσεις αποδεδειγμένα αντιδρούν ψυχρά πολιτικά. Η ΟΛΜΕ ήταν αυτή που είχε το κοινωνικό βάρος των 8.000 μαθητών και των οικογενειών τους. Και αντί να το σηκώσει, καταπλακώθηκε από αυτό. Είναι πολύ σοβαρότερα τα προβλήματα σχετικά με τον θεσμό των Προτύπων όπως τον διαχειρίστηκε και σκοπεύει να τον εξελίξει η κυβέρνηση. Δεν αναδείχθηκαν.

Προβληματικός θεσμός

Και δεν είναι μόνον ο προβληματικός θεσμός και η προαγωγή της ανισότητας. Είναι και η δημιουργία τόσων Προτύπων στην περιφέρεια. Πώς ξαφνικά από τη μια μέρα στην άλλη, έγιναν ή θα καταφέρουν από τον Σεπτέμβριο να γίνουν Πρότυπα; Δεν μπορεί να αρκεί ότι ορισμένα βρίσκονται σε πόλεις απ’ όπου προέρχονται μέλη της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ).

Το ίδιο άγνωστο είναι πώς διασφαλίζεται το αδιάβλητο στην έκδοση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων αυτών. Είναι γνωστό ότι η διαχείριση θεμάτων, γραπτών και προσωπικών δεδομένων γίνεται από τη γνωστή πλην όμως ιδιωτική εφαρμογή «Αθηνά». Το γνωρίζει καλά ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γιάννης Αντωνίου, πρώην πρόεδρος ΔΕΠΠΣ και πρώην γυμνασιάρχης σε Πρότυπο Σχολείο της Αθήνας.

Φέτος, δε, το ΙΕΠ έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου τον έλεγχο και τον συντονισμό των εξετάσεων. Με άλλα λόγια, υπάρχουν πολύ σοβαρότερα θέματα για να αναδείξει η ΟΛΜΕ από τη συμμετοχή ή όχι στην επιτήρηση των εξετάσεων που, εν τέλει, δεν αποτελεί και πρόβλημα. Οχι τουλάχιστον τόσο σοβαρό και όχι στη βάση που αναδείχθηκε από την ΟΛΜΕ και στη βάση που το διαχειρίστηκε η κυβέρνηση.

«Ηταν μια τουφεκιά στον αέρα από την ΟΛΜΕ», μας είπε χαρακτηριστικά εκπαιδευτικός επί πολλά χρόνια στα Πρότυπα Σχολεία. Προκάλεσε, όμως, μεγάλο σαματά, έθεσε σε κίνδυνο την αδιάρρηκτη σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών και προκάλεσε άδικα αγωνία σε τόσες οικογένειες. Η αναφορά δε της ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ στον νόμο Χατζηδάκη και την αντικατάσταση επιμίσθιου με υποσχέσεις για ρεπό έδωσε ανεξέλεγκτη τροπή στο ζήτημα.

Πάντα ήταν προαιρετικό, πάντα αμισθί, πάντα μη ελκυστικό αλλά και πάντα διαχειρίσιμο το ζήτημα των επιτηρητών στα Πρότυπα. Το ίδιο και φέτος, επιμένουν οι καλά γνωρίζοντες. Εστω κι αν με τον μεγαλύτερο αριθμό πλέον των Προτύπων Σχολείων (32 από 10) τέθηκε πιο επιτακτικά το θέμα. Τόσο οι απουσίες σε οργανικές θέσεις όσο και οι απαιτήσεις του υπουργείου για δύο επιτηρητές ανά αίθουσα 15 ατόμων –λόγω Covid– αύξησαν την πίεση και τα «ραβασάκια» από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας προς εκπαιδευτικούς.

Ειδικά στην περιφέρεια έστειλαν μέχρι και σε μέλη Δ.Σ. τοπικών ΕΛΜΕ που είχαν τεθεί ανοιχτά κατά των Προτύπων. Ετσι όμως άρχισε να διογκώνεται το θέμα. Η ΟΛΜΕ δέχθηκε πολλές πιέσεις, ειδικά από περιφερειακές ενώσεις, ώστε να καλύψει συνδικαλιστικά όσους δεν ήθελαν να συμμετάσχουν. Αρκετοί εκπαιδευτικοί έλεγαν πως μ’ αυτόν τον τρόπο υποχρεούνται να δεχθούν την ανισότητα των «καλών» (όπου πάνε ως επιτηρητές) και των «κακών» δημόσιων σχολείων (όπου διδάσκουν).

Γι’ αυτό και στην απόφαση η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι κηρύσσει «την τρίωρη στάση εργασίας (11.00-2.00) για όσους και όσες επιθυμούν να μην εμπλακούν στις εξετάσεις των Προτύπων». Κι όμως δεν έπεισε. Ούτε κατάλαβε την παγίδα ούτε την ανάγκη σοβαρότερης διαχείρισης. Είναι ενδεικτικό ότι οι πέντε ΕΛΜΕ της Αθήνας διαφοροποιήθηκαν και δεν συμμετείχαν στη στάση.

Σε άδειο γήπεδο

Το ήξερε η ΟΛΜΕ. Οπως και το υπουργείο. Δεν το ήξεραν, όμως, οι οικογένειες. Ούτε ήξεραν ότι ο κίνδυνος δεν ήταν μεγάλος. Οι γνωρίζοντες, δε, λένε πως είναι υπερβολή η παρουσία δυο επιτηρητών στην τάξη καθώς πρόκειται για τεστ πολλαπλής επιλογής (25 ερωτήσεις σε Μαθηματικά, 25 σε Γλώσσα) που διευκολύνει το έργο.

Εν ολίγοις, όλοι γνώριζαν πως λύσεις υπάρχουν. Η ΟΛΜΕ όμως έχασε και την ευκαιρία και το νόημα της παρέμβασης. «Η απόφαση για τη στάση εργασίας δεν είχε στόχο τους μαθητές και τις οικογένειές τους», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Βαγγέλης Μπουντουλούλης. «Ηταν ζήτημα που αφορούσε τους εκπαιδευτικούς και ειδικά όσους δεν ήθελαν να αναλάβουν επιτήρηση στις εξετάσεις των Προτύπων».

Ποιος το κατάλαβε; Η κυβέρνηση μπήκε κι έπαιξε μπάλα σε άδειο γήπεδο. Ο κ. Μητσοτάκης το Σάββατο στο συνέδριο της ΟΛΜΕ διεμήνυσε: «Να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι ξεπερασμένων συνδικαλιστικών αντιλήψεων», παραπέμποντας στον νόμο Χατζηδάκη βάσει του οποίου «αν η απεργία κηρυχθεί παράνομη δεν θα μπορεί να επιστρέψει από το παράθυρο σε κάποιο δευτεροβάθμιο φορέα».

Λίγες ώρες αργότερα, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε τη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ «παράνομη». Και η κυβέρνηση άρχισε να επιχαίρει και να κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς χειραγωγώντας παράλληλα χιλιάδες οικογένειες. Από τις 8.000 υποψηφίων (σύμφωνα με tweet της υπουργού Παιδείας το Σάββατο) που δίνουν σήμερα εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια ανά τη χώρα θα περάσουν μόνον οι 1.802.

Διατίθενται 1.495 θέσεις στα 19 Πρότυπα Γυμνάσια και 307 στα 13 Πρότυπα Λύκεια της χώρας. Οι υπόλοιποι θα παραμείνουν στο υποβαθμισμένο (;) κανονικό δημόσιο σχολείο. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση δεν λέει μόνον ότι η μόρφωση είναι πια προνόμιο και όχι δικαίωμα, αλλά εκμεταλλεύεται στυγνά και την αγωνία χιλιάδων ανθρώπων να στριμωχτούν στο «δωρεάν» προνόμιο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκτός θέματος...
Κλιμακώνεται η ένταση γύρω από το θέμα των πανελλαδικών. Παρά τη γενική επίκληση της προστασίας των περίπου 100.000 υποψηφίων και των οικογενειών τους από τον φόβο και τον πανικό, τόσο η πολιτική αντιπαράθεση...
Εκτός θέματος...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χαμός στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τη «σφαγή» 20.000 παιδιών
Η σφοδρή αντιπαράθεση για τη «σφαγή της γενιάς της πανδημίας» ανάμεσα στον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Φίλη, και την υπουργό Παιδείας σηματοδότησε τη δεύτερη μέρα συζήτησης, στην Επιτροπή Μορφωτικών...
Χαμός στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τη «σφαγή» 20.000 παιδιών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ταραχή για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών
Αρον άρον ριζικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και εν μέσω πανδημίας ● Ο νέος τρόπος καθορισμού των -υψηλότερων- βάσεων θα στερήσει από χιλιάδες μαθητές το δικαίωμα στη μόρφωση.
Ταραχή για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βατό θέμα μιας άλλης εποχής
Η γραφή, η ανάγνωση, η ποίηση και η λογοτεχνία είχαν την τιμητική τους στη χθεσινή πρεμιέρα των πανελλαδικών. Από την πλευρά της η Ενωση Φιλολόγων θεωρεί επιτυχημένη την επιλογή των κειμένων.
Βατό θέμα μιας άλλης εποχής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γεννά προβλήματα, αντί να λύνει
Αδυναμία συντονισμού και ουσιαστικής συνεννόησης μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της σχολικής κοινότητας επιτείνουν την ένταση, δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα παρά λύσεις.
Γεννά προβλήματα, αντί να λύνει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας