• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 15.7°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.6°C / 11.9°C
    2 BF
    52%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.8°C
    3 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    3 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.6°C
    3 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.0°C / 12.0°C
    0 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.4°C / 9.5°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 13.5°C
    2 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 18.7°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 14.9°C
    3 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.3°C
    4 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.6°C / 11.7°C
    2 BF
    66%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.9°C
    4 BF
    62%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.5°C
    2 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.7°C / 13.9°C
    2 BF
    52%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 15.8°C
    3 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.0°C / 15.9°C
    3 BF
    43%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.3°C / 11.0°C
    1 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.7°C / 12.2°C
    2 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    2 BF
    56%
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI

Το ΥΠΑΙΘ ανασύρει πρακτικές των πιο γκρίζων εποχών του αυταρχισμού στα σχολεία

  • A-
  • A+

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προέβη την Δευτέρα 22 Φλεβάρη σε ένα ακόμα ατόπημα, δείγμα του αυταρχισμού με τον οποίο αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς. Με υπηρεσιακό έγγραφο που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, το ΥΠΑΙΘ απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν στις ΔΔΕ τα ονόματα όσων συναδέλφων δεν κατέθεσαν βαθμολογία του Α' τετραμήνου, τα αιτιολογημένα σημειώματά τους καθώς και τα ονόματα των μαθητών που δεν έλαβαν βαθμούς στα συγκεκριμένα μαθήματα.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης  (ΟΛΜΕ) σε ανακοίνωσή της για το θέμα επισημαίνει ανάμεσα σε άλλα, ότι «η κ. Μακρή παρά την ιδιότητά της, ως νομικού, φαίνεται να αγνοεί ακόμα και το πώς συντάσσεται μία εγκύκλιος. Δεν αναφέρονται πουθενά οι διατάξεις, με βάση τις οποίες δίνεται η εντολή αυτή, ενώ αποκρύπτει για μία ακόμη φορά τη νομοθεσία που αφορά στην κατάθεση βαθμολογίας».

Και η ΟΛΜΕ ρωτά: Ποια νομοθεσία προβλέπει να παραδίδονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν  βαθμολογία στις ΔΔΕ ή των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν; Πότε άλλοτε έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο; Από πότε το ΥΠΑΙΘ παρεμβαίνει στην «επικοινωνία» μεταξύ σχολείων και ΔΔΕ;

Η τελευταία ενέργεια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Η πολιτική ηγεσία απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων να μετατραπούν σε ένα είδος ιδιότυπου "καταδότη", παραδίδοντας ονόματα και διευθύνσεις όσων "δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις" της κυβερνητικής πολιτικής. Η πρακτική αυτή παραπέμπει σε πολύ σκοτεινές εποχές που ως τώρα θεωρούσαμε ότι είχαν μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Η ηγεσία όμως του ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως έχει άλλη γνώμη. Έτσι ανασύρει πρακτικές των πιο γκρίζων εποχών του επιθεωρητισμού και του αυταρχισμού στα Δημόσια Σχολεία για να καλλιεργήσει στους εκπαιδευτικούς τον φόβο και τον τρόμο.

Όπως επισημαίνει το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ Χρήστος Σόφης, με την τακτική του βούρδουλα και του εκφοβισμού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να διαχειριστεί τον  πανικό της για την πλήρως αποτυχημένη πολιτική της. Πανικός για να κρύψει τις αποκλειστικές της ευθύνες για το σημερινό αδιέξοδο που βιώνει η Δημόσια Εκπαίδευση, οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και οι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές. Τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η πολιτική των μηδενικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η εγκατάλειψη μαθητών και εκπαιδευτικών στην τύχη τους. Πανικός για την πλήρη αποδοκιμασία της πολιτικής της από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δεν συγχωρεί το ΥΠΑΙΘ το μαζικό κίνημα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών που αποκάλυψε στην κοινωνία την ανεπάρκειά των πολιτικών τους. Δεν συγχωρεί την ακύρωση στην πράξη της αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης για κάμερες στην τάξη. Δεν συγχωρεί την μαζική αποδοκιμασία των αντιδημοκρατικών εκλογών παρωδία των ΥΣ. Τρέμει για τη μαζική αποδοκιμασία της αξιολόγησης που θέλει να εφαρμόσει, μαθαίνοντας τα συντριπτικά ποσοστά των εκπαιδευτικών που ήδη συμμετέχουν στην απεργία αποχή.

Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καταλαβαίνει πως η "βιτρίνα" της κανονικότητας που θέλει να παρουσιάζει στην κοινωνία έχει ραγίσει για τα καλά. Τίποτα δεν μπορεί να κρύψει τα σημερινά τραγικά αδιέξοδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Καταφεύγει σήμερα στον μαζικό εκφοβισμό των εκπαιδευτικών για να επιβάλει το καθεστώς της σιωπής, να κάμψει και να εξαφανίσει κάθε αντίλογο στην πολιτική της.

Άλλωστε, το ποιος δεν κατέθεσε βαθμολογία, σε ποια μαθήματα και για ποιους μαθητές καταχωρίζεται στην εφαρμογή του myschool. Ο στόχος της εγκυκλίου δεν είναι η πληροφόρηση αλλά  η τρομοκρατία όσων, αναλογιζόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη, αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές της κυβέρνησης.

Το σύνολο των εκπαιδευτικών μέσα στις συνθήκες της πανδημίας δίνει καθημερινά μάχη για να κρατήσει το Δημόσιο Σχολείο όρθιο απέναντι στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης. Δίνει καθημερινά μάχη για να στηρίξει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας απέναντι στην πολιτική της εγκατάλειψης. Οι καθηγητές μέσα σε αυτές τις συνθήκες εργάζονται με γνώμονα το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους κριτήριο, βάζοντας ως κύρια προτεραιότητα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Σε αντίθεση με το ΥΠΑΙΘ που αγνοεί και υποβαθμίζει συστηματικά το έλλειμμα ισότιμης συμμετοχής που έχει επιφέρει η τηλεκπαίδευση, καθώς και τα επακόλουθα παιδαγωγικά προβλήματα, εφαρμόζοντας πολιτικές (τράπεζα θεμάτων, πρόσβαση στην τριτοβάθμια, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης σε λύκειο και γυμνάσιο) που θα οξύνουν ακόμα περισσότερο την προϊούσα εκπαιδευτική κρίση.

Οι ενέργειες αυτές επιβεβαιώνουν για μια ακόμα φορά τα αδιέξοδα του ΥΠΑΙΘ και την απόσταση που έχει πάρει η ηγεσία του από την πραγματικότητα. Ταυτόχρονα σκιαγραφούν με σκούρα χρώματα το μέλλον που περιμένει τους εκπαιδευτικούς και τα Δημόσια Σχολεία από την πολιτική που ασκείται από την κυβέρνηση στην εκπαίδευση.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την αυταρχική και αντιδημοκρατική πρακτική  της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ την Τετάρτη 24 Φλεβάρη στις 12.00μ.μ απαιτώντας από το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει αμέσως το κατάπτυστο έγγραφο, να επανέλθει στην δημοκρατική οδό και να σκύψει πάνω από τα σοβαρά προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης που δημιούργησε με την πολιτική της.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το «φάντασμα» Πισσαρίδη συνεχίζει να πλανάται πάνω από τη σχολική εκπαίδευση
Πραγματικό εφιάλτη για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευόμενους αποτελεί το «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της λεγόμενης Επιτροπής Πισσαρίδη.
Το «φάντασμα» Πισσαρίδη συνεχίζει να πλανάται πάνω από τη σχολική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
Oι περισσότεροι εκ των συντελεστών της Έκθεσης έχουν περάσει από όλες τις περιστρεφόμενες πόρτες πολιτικής, τεχνοκρατίας, βαθέως κράτους, επιχειρήσεων, Πανεπιστημίων και οικονομικών λόμπι.
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το υπουργείο Παιδείας απογειώνει την εξουθένωση των εκπαιδευτικών
Όλες οι έρευνες, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη χώρα μας αποδεικνύουν εδώ και πολλά χρόνια ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των στρεσογόνων επαγγελμάτων. Οι...
Το υπουργείο Παιδείας απογειώνει την εξουθένωση των εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία: Υγειονομικά πρωτόκολλα... ατομικής ευθύνης σε τοξικό περιβάλλον
Λίγες μόνο ημέρες πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι και η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται. Το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε τα τελικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν τη φετινή σχολική χρονιά, τα οποία κάθε άλλο παρά...
Σχολεία: Υγειονομικά πρωτόκολλα... ατομικής ευθύνης σε τοξικό περιβάλλον
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν!
Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου, περίπου 160.000 νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές ανοίγουν τα σχολεία για να προετοιμάσουν τη λειτουργία τους, καθώς τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου θα σημάνει η έναρξη του σχολικού έτους...
Τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
100.000 αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: "Κάτσε καλά γεράσαμε"!
Η φετινή πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινοί αναπληρωτές έχει χρονικά όρια από την Παρασκευή...
100.000 αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: "Κάτσε καλά γεράσαμε"!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας