Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»

  • A-
  • A+
Αποκαλυπτική η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για την πραγματική στόχευση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση ● ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25 ζητούν την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου ● Η ΟΙΕΛΕ κάνει λόγο για «καθ’ υπαγόρευση νομοθετική εντολή» ● Σήμερα η ακρόαση των φορέων ● Υπερεκπροσωπούνται οι εργοδότες

Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την πλειονότητα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να διαφωνεί με τις ρυθμίσεις εκείνες που πλήττουν τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Εισάγοντας το νομοσχέδιο στην αρμόδια Επιτροπή, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για «μεγάλες στρεβλώσεις», που μάλιστα απέδωσε στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στον οποίο καταλόγισε «ιδεοληπτική εμμονή, απόπειρα χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης και προσπάθεια αφαίρεσης των χαρακτηριστικών που μπορούν να τη διαφοροποιήσουν από τη δημόσια εκπαίδευση».

Η υπουργός υπεραμύνθηκε του νομοθετήματος υποστηρίζοντας ότι διασφαλίζεται η νομιμότητα στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ότι διασφαλίζονται οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, παρ' ότι όλο το προηγούμενο διάστημα οι ρυθμίσεις του που αφορούν την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων δέχτηκαν καταιγιστική κριτική.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς τις χιλιάδες -αρνητικές ως επί το πλείστον- αναρτήσεις που έγιναν στη δημόσια διαβούλευση και αφορούσαν τις ρυθμίσεις που απελευθερώνουν τις απολύσεις (άρθρο 10), που θεσμοθετούν το μειωμένο ωράριο και άρα τις μειωμένες απολαβές (άρθρο 9) και τη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε «μπαλάκι» που θα μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να «πετάει», υπό την απειλή της απόλυσης, στις διάφορες δομές που θα λειτουργεί (άρθρο 3).

Μαύρη εργασία

EUROKINISSI / ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

«Πρέπει να μπει τέλος στο καθεστώς της “μονιμοποίησης” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οσοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους θα πρέπει να απομακρύνονται», είπε η υπουργός, για να αναρωτηθεί λίγο αργότερα: «Αν ένας καθηγητής είναι κακός, πρέπει να παραμένει στο σχολείο;».

Για τη ρύθμιση που θεσμοθετεί την απασχόληση των εκπαιδευτικών σε φροντιστήρια, σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών, στις απογευματινές δράσεις, τα Σαββατοκύριακα ή ακόμη και μετά την επίσημη λήξη του σχολικού έτους, χωρίς καμία εποπτεία και άρα με τον κίνδυνο να καλπάσει η μαύρη εργασία και η φοροδιαφυγή, η υπουργός μίλησε για «νέες ευκαιρίες απασχόλησης των εκπαιδευτικών», για «παροχή κινήτρων» και για «αύξηση του μισθού τους», ενώ για τη μείωση του ωραρίου είπε το αμίμητο: «Είναι ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να περνούν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους στο σπίτι».

Από την πλευρά του ο βουλευτής Α' Αθήνας και τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, υποστηρίζοντας ότι πλήττει εν τέλει τους ίδιους τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, αφού παύει να αναγνωρίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ως λειτουργούς της εκπαίδευσης, αλλά τους μετατρέπει σε ιδιωτικούς υπαλλήλους, θέτοντας έτσι εν αμφιβόλω την ισοτιμία των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με αυτούς των δημόσιων σχολείων.

Φυσικά, από την ομιλία του δεν θα μπορούσε να λείπει αναφορά στην πλήρη απελευθέρωση των απολύσεων, αλλά και στην χωρίς κανέναν έλεγχο λειτουργία πρόσθετων απογευματινών δράσεων, που έχουν καταγγελθεί ως πεδίο μαύρης και απλήρωτης εργασίας και φοροδιαφυγής.

Πλην της εκπροσώπου της Ελληνικής Λύσης, που βρήκε ότι το νομοσχέδιο είναι «στη σωστή κατεύθυνση», ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 διαφώνησαν με τις προτεινόμενες διατάξεις και ζήτησαν και αυτοί με τη σειρά τους την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου.

Η Χαρά Κεφαλίδου από το Κίνημα Αλλαγής επέκρινε μεν τον τρόπο και τον χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου αλλά και τις αλλαγές που φέρνει στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τάχθηκε όμως υπέρ των διατάξεων που αφορούν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τη δυνατότητα των ιδιοκτητών να εντάσσουν χωρίς κανέναν έλεγχο πρόσθετες δράσεις στο πακέτο που πουλούν, επιχειρώντας να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα.

Εξω από τη Βουλή, τώρα, οι αντιδράσεις το τελευταίο διάστημα είναι πολλές και έντονες. Συνομοσπονδίες και σωματεία βάλλουν κατά της νομοθετικής πρωτοβουλίας της Νίκης Κεραμέως, με πλήθος ανακοινώσεων. Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) αναφέρει μεταξύ άλλων τις ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ΑΣΓΜΕ.

«Πλήρης η πολιτική απαξίωση και η κοινωνική απομόνωση της υπουργού Παιδείας που αποφάσισε να φέρει στη Βουλή ένα προκάτ νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που ετοίμασαν γι’ αυτήν οι σπόνσορες της κυβέρνησης εκπρόσωποι των σχολαρχών. Παρά τα επικοινωνιακά τρικ, τον προσχηματικό διάλογο, τα αδιανόητα ψεύδη και τις παρερμηνείες με τις οποίες ταΐζει τα φίλια ΜΜΕ, ήδη δεκάδες φορείς (κόμματα, συνδικαλιστικές οργανώσεις, κοινωνικοί φορείς) και χιλιάδες πολίτες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αποδοκιμάζουν με έντονο τρόπο την κατάθεση του κατάπτυστου αυτού νομοσχεδίου.

»Μιας καθ’ υπαγόρευση νομοθετικής εντολής που ισοπεδώνει το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση βάσει ευρωπαϊκού δικαίου, διαλύει τη φυσιογνωμία του ιδιωτικού σχολείου ως παρόχου κοινωνικού αγαθού, κονιορτοποιεί κάθε ίχνος εργασιακού και ανθρώπινου δικαιώματος των εκπαιδευτικών, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες της αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής και θέτει ζήτημα νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών.

Αρνητική και η ΔΑΚΕ

»Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αρνητική θέση για το νομοσχέδιο πήραν η ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα και η ΔΑΚΕ Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, αποδεικνύοντας ότι η κ. Κεραμέως είναι απαξιωμένη ακόμη και στον δικό της πολιτικό-ιδεολογικό χώρο» λέει η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ.

Σήμερα, πραγματοποιείται η ακρόαση των φορέων, ο μικρός αριθμός των οποίων αλλά και η «φυσιογνωμία» ορισμένων από αυτούς -για την ακρίβεια, της πλειονότητας- προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης, οι προτάσεις της οποίας για εκπροσώπηση κι άλλων φορέων που τους αφορά άμεσα το περιεχόμενο του νομοσχεδίου δεν έγιναν δεκτές από τον πρόεδρο της Επιτροπής Γιώργο Στύλιο, με τον Νίκο Φίλη να τον αποκαλεί «delivery boy της κυβέρνησης».

Οι φορείς που θα εκπροσωπηθούν τελικά είναι οι: Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, Σύλλογος Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος, Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών, Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδος, ΟΙΕΛΕ, ΟΛΜΕ και ο Σύλλογος Συμβασιούχων και Ωρομίσθιων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Θα ακολουθήσει η πρώτη ανάγνωση επί των άρθρων, με τη δεύτερη συζήτηση επί των άρθρων να πραγματοποιείται την ερχόμενη Δευτέρα και το νομοσχέδιο να εισάγεται άμεσα προς ψήφιση στην Ολομέλεια.


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
Υπέρ του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση τάσσονται ανύπαρκτοι σύλλογοι κηδεμόνων ακόμα και με πλαστογραφημένες υπογραφές. Για «κακοστημένο φιάσκο» κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ.
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Την παραίτηση της υπουργού Παιδείας ζητά η ΟΙΕΛΕ
Κατηγορεί την υπουργό Παιδείας ότι καλύπτει σχολάρχες που παρανομούν ● Μήλο της έριδος, η πρόσφατα ορισθείσα ως μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ζωή Γείτονα.
Την παραίτηση της υπουργού Παιδείας ζητά η ΟΙΕΛΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Σε ποσοστό 79,16% οι συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση επί του νομοσχεδίου διαφωνούν με το περιεχόμενο του, με ορισμένα άρθρα να συγκεντρώνουν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά δυσαρέσκειας.
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολεμική πανικού από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων
Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) πετάει την μπάλα στην εξέδρα, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι χρηματοδοτεί την ΟΙΕΛΕ, τη συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Πολεμική πανικού από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
Στα κάγκελα οι εκπαιδευτικοί με το νομοθέτημα που ελαστικοποιεί περαιτέρω τις εργασιακές τους σχέσεις, νομιμοποιώντας τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους.
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας