• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 9.0°C
    1 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -1.6°C / 1.9°C
    3 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.0°C / 10.7°C
    3 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    1 BF
    86%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    3 BF
    93%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -1.8°C / 0.7°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -5°C -4.6°C / -3.2°C
    4 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    6°C 4.6°C / 7.9°C
    1 BF
    94%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.3°C / 12.5°C
    3 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    4 BF
    88%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 12.9°C
    4 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.7°C / 0.7°C
    5 BF
    95%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    6 BF
    60%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.5°C / 1.9°C
    2 BF
    75%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 1.5°C / 4.4°C
    2 BF
    89%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 8.8°C / 11.6°C
    2 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 3.8°C / 9.2°C
    2 BF
    91%
  • Καβάλα
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    0°C -0.7°C / 1.5°C
    1 BF
    86%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.1°C / 1.9°C
    2 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    -4°C -4.2°C / -4.2°C
    2 BF
    79%
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θολώνει τα νερά η Κεραμέως με τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων 

  • A-
  • A+
Η ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας να μην εφαρμόσουν το μέτρο, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να συνεχίσει, όταν το απαιτούν οι συνθήκες, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ● Από την ανακοίνωση της ΔΟΕ προκύπτει ότι τονίστηκε στο υπουργείο (από την Αρχή) η ανάγκη διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών πριν από την ολοκλήρωση της εκτίμησης αντικτύπου, κάτι το οποίο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής και παρότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η εκτίμηση αντικτύπου φέρεται περαιωμένη.

Απολύτως έκθετη παραμένει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία, παρά τις χθεσινές αποκαλυπτικές λεπτομέρειες της συνάντησης που είχαν οι δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) με εκπροσώπους της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την πρωτοφανή στα εκπαιδευτικά χρονικά ρύθμιση που αφορά τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων εντός των σχολικών αιθουσών, ρύθμιση η οποία έχει σχολιαστεί αρνητικά και έχει απορριφθεί από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου, γονείς και μαθητές. Χαρακτηριστικά, στις χθεσινές διευκρινίσεις της υπουργού απαλείφθηκε κάθε αναφορά σε κάμερες! 

Τόσο η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) όσο και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) επιβεβαιώνουν το χθεσινό μας ρεπορτάζ, ότι δηλαδή ουδέποτε υπήρξε γραπτή γνωμοδότηση ή εκ των προτέρων λευκή συγκατάθεση της Αρχής ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης. Η ΑΠΔΠΧ από την πλευρά της διευκρινίζει ότι υπήρξε επικοινωνία με το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να δοθούν κατευθύνσεις ως προς την τεχνική διατύπωση της διάταξης, σε σχέση με την πρόβλεψη υπεύθυνου επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο υπουργείο, τη χρήση των δεδομένων που θα προκύπτουν από τη μετάδοση του μαθήματος και, πρωτίστως, την αναγκαιότητα εκπόνησης της εκτίμησης αντικτύπου, η οποία θα διαπιστώνει τους κινδύνους και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη βιντεοσκόπηση. Επιπλέον, από την ανακοίνωση της ΔΟΕ προκύπτει ότι τονίστηκε στο υπουργείο (από την Αρχή) η ανάγκη διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών πριν την ολοκλήρωση της εκτίμησης αντικτύπου, κάτι το οποίο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής και παρότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η εκτίμηση αντικτύπου φέρεται περαιωμένη! 

Την απουσία της σύμφωνης γνώμης της Αρχής επισημαίνει και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ), μέλη του οποίου συναντήθηκαν επίσης με τον πρόεδρο και το επιστημονικό συμβούλιο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. «Η Υπουργός νομοθέτησε και θα πρέπει να υποστηρίξει τη νομοθετική της πρόταση με έκθεση αντικτύπου, η οποία θα περιλαμβάνει ενδελεχή έρευνα όλων των επιπτώσεων που προκύπτουν, θετικών και αρνητικών, από εφαρμογή του νόμου με συγκεκριμένη υπουργική απόφαση. Η έκθεση αυτή είναι που θα μπει στην κρίση της Αρχής και για την οποία θα δοθεί θετική ή αρνητική απόφαση. Ως εκ τούτου, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία έγκριση από την Αρχή για ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος μέσα στην τάξη και όσοι το προσπάθησαν ή σκέφτονται να το προσπαθήσουν να ξέρουν ότι σύμφωνα με την Αρχή παρανομούν», αναφέρουν οι τρεις εκπρόσωποι του ΠΑΣΑΔ που συμμετείχαν στη συνάντηση, δηλώνοντας δικαιωμένοι που αμφισβήτησαν την ύπαρξη θετικής απόφασης για την εφαρμογή του μέτρου και αφήνοντας αιχμές για την αρμόδια υπουργό: «Γι’ αυτούς που ψεύδονται υπάρχει και η παραίτηση». 

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημανθεί η μεσοβέζικη στάση της Αρχής καθώς οι εκπρόσωποι της ΑΠΔΠΧ απέφυγαν μεν να πάρουν σαφή θέση υπέρ της νομοθετικής ρύθμισης του υπουργείου, τονίζοντας δε ότι «Ο σκοπός της συγκεκριμένης επεξεργασίας που συνίσταται στην παροχή εκπαίδευσης είναι κατ’ αρχήν νόμιμος και μπορεί να αποτελέσει, υπό προϋποθέσεις, τη βάση για τη σύννομη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των διδασκόντων και των μαθητών στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», την ίδια ώρα που επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν αναλυτικά επί του θέματος μετά την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης που θα διευκρινίζει τις επιμέρους λεπτομέρειες. 

Πάντως το υπουργείο, εκμεταλλευόμενο το άλλοθι που του δόθηκε, έσπευσε να διευκρινίσει ότι ο σκοπός του μέτρου είναι νόμιμος, ενώ δεν παρέλειψε να μιλήσει για «εκστρατεία παραπληροφόρησης» και «δίκη προθέσεων». Μιλάει για παραπληροφόρηση το υπουργείο η ηγεσία του οποίου δήλωνε προ ημερών εντός της Βουλής ότι η νομοθέτηση του μέτρου «έγινε με τη σύμφωνη γνώμη της Αρχής», το υπουργείο που μέχρι χθες μιλούσε για κάμερες που θα σαρώνουν όλη την αίθουσα ή μέρος αυτής και τώρα υποστηρίζει ότι «Θα χρησιμοποιείται απλός φορητός ηλεκτρονικός εξοπλισμός, όπως αυτός που χρησιμοποιούνταν για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή υπολογιστής, τάμπλετ, κινητό, όποια συσκευή διατίθεται, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της σύνδεσης του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του για τον συγκεκριμένο σκοπό», σε μία κλασική κίνηση υπαναχώρησης και ταυτόχρονης παραπλάνησης. 

Πέραν όμως της στρεψοδικίας της υπουργού, ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο μεθοδεύτηκε η εφαρμογή ενός τόσο αντεκπαιδευτικού μέτρου, που βγάζει στη σέντρα τα προσωπικά δεδομένα εργαζομένων και ανήλικων παιδιών, είναι το γεγονός ότι η εκπόνηση μιας σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης εκτίμησης αντικτύπου απαιτεί διάστημα τουλάχιστον ενός μήνα για την ολοκλήρωσή της. Ωστόσο, πληροφορίες λένε ότι η εκτίμηση αντικτύπου είναι ήδη έτοιμη και ότι είναι θέμα ημερών να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση. Ενδεικτικό της προχειρότητας του υπουργείου Παιδείας είναι το παράδειγμα της Ιταλίας και της Ισπανίας, που ανέφεραν οι εκπρόσωποι της Αρχής στα μέλη της ΔΟΕ, χώρες στις οποίες το αντίστοιχο ζήτημα προέκυψε πολύ πριν από την Ελλάδα και στις οποίες ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί λόγω των πολλαπλών τεχνικών και νομικών προβλημάτων που προέκυψαν. 

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάση Κικινή, μας τόνισε ξανά ότι η ΔΟΕ απορρίπτει σε κάθε περίπτωση την με οποιοδήποτε μέσο ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, δηλώνοντας ότι οι δάσκαλοι της πρωτοβάθμιας είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν να παρέχουν έργο μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης όπως αυτή εφαρμόστηκε το προηγούμενο διάστημα, όταν ξαναχρειαστεί. Και η ΟΛΜΕ όμως καλεί τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας να μην εφαρμόσουν το μέτρο, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να συνεχίσει, όταν το απαιτούν οι συνθήκες, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Το «χαριτωμένο»

Η Στέλλα Μανουσογιωργάκη, μέλος της ομοσπονδίας, μας τόνισε το «χαριτωμένο» της χθεσινής συνάντησης, κατά τη διάρκεια της οποίας οι αντιπρόσωποι της ΟΛΜΕ κλήθηκαν στα γραφεία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ενώ τα μέλη της ΑΠΔΠΧ συμμετείχαν στη συνάντηση μέσω διαδικτύου.

«Στο γραφείο ήταν μόνο μία υπάλληλος που χειριζόταν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τα τέσσερα μέλη της Αρχής συμμετείχαν κάνοντας χρήση ηλεκτρονικών μέσων, ενώ σε εμάς κάτι τέτοιο δεν επιτράπηκε, προφανώς για να μην μπορούμε να βιντεοσκοπήσουμε ή να ηχογραφήσουμε οτιδήποτε. Αυτό είναι ενδεικτικό του πόσο προσεχτικοί είναι με την προστασία των δικών τους προσωπικών δεδομένων την ώρα που παίζονται τα αντίστοιχα δεδομένα και θίγονται ατομικά δικαιώματα εκατομμυρίων παιδιών και εκατοντάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών» μας λέει η Στ. Μανουσογιωργάκη. 

Στα κάγκελα βρίσκονται και οι γονείς των μαθητών. «Η καταγραφή του μαθήματος με ηλεκτρονικά μέσα καταργεί όλη τη ζωντάνια που έχει μία αίθουσα διδασκαλίας. Διαταράσσεται η σχέση μαθητών και εκπαιδευτικών, οι οποίοι αυτοπεριορίζονται και καταπνίγουν τον αυθορμητισμό τους. Είναι απαράδεκτη ρύθμιση την οποία πρέπει να πάρουν πίσω. Εγώ ως γονέας θα πω στο παιδί μου να αποχωρήσει από την αίθουσα αν αντιληφθεί ότι βιντεοσκοπείται», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος της Aνώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) Δημήτρης Λάμπρου ο οποίος χαρακτηρίζει φαιδρά τα περί μαγνητοσκόπησης με κινητά ή τάμπλετ.

«Αντί να κοιτάξουν να αναβαθμίσουν με τεχνολογικό εξοπλισμό που θα βοηθά στο μάθημα εντός της φυσικής τάξης, λένε για μαγνητοσκόπηση του μαθήματος και προτάσσουν την έκτακτη συνθήκη που βιώνουμε. Ομως ξέρουμε καλά ότι ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Το υπουργείο κόπτεται τάχα για τη διασφάλιση της καθολικότητας της πρόσβασης στην εκπαίδευση, ενώ έχει δώσει τη δυνατότητα με μία απλή δήλωση οι μαθητές να απέχουν από την παρακολούθηση των μαθημάτων, μετατρέποντας ουσιαστικά τη διαδικασία σε προαιρετική». 

Σήμερα εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, σύλλογοι εκπαιδευτικών, γονείς και μαθητές δίνουν ραντεβού νωρίς το απόγευμα (13.00) στα Προπύλαια, στο κέντρο της Αθήνας, για να διαδηλώσουν ενάντια στο νομοσχέδιο-οδοστρωτήρα της Νίκης Κεραμέως, ζητώντας παράλληλα να μην εφαρμοστεί η τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.

Συνάντηση Τσίπρα με Διδασκαλική Ομοσπονδία

«Να τοποθετηθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και να δημοσιοποιηθεί η αλληλογραφία ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Αρχή»

Την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στο άνοιγμα των σχολείων, στη βιντεοσκόπηση των μαθητών μέσα στις τάξεις και στο πολυνομοσχέδιο που εισήχθη στη Βουλή υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας κατά τη συνάντηση που είχε χθες το απόγευμα με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

Οπως είπε, «έχουμε εκφράσει επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα έναρξης των σχολείων για λίγες μόλις ημέρες», ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της βιντεοσκόπησης της διδασκαλίας, λέγοντας ότι η συγκεκριμένη κυβερνητική κίνηση «γεμίζει πολύ έντονα ερωτηματικά και θεωρούμε ότι εδώ τίθεται ένα σοβαρό ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδομένων». 
«Εχουμε εκφράσει την έντονη επιφυλακτικότητα, ζητάμε να τοποθετηθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Να δημοσιοποιηθεί η αλληλογραφία ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Αρχή», υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας και συμπλήρωσε: «Ανησυχούμε γιατί αυτό δεν γίνεται –τουλάχιστον όπως εισήχθη– ως ένα έκτακτο μέτρο, θα έχει και προοπτική μονιμότερης εφαρμογής». 

Πέραν αυτών, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε τη γενικότερη αρνητική στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης απέναντι στο νομοσχέδιο, για το οποίο είπε ότι «έχει μια φιλοσοφία ιδιωτικοποίησης της πρωτοβάθμιας/δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». 

Εν συνεχεία αναφέρθηκε στο θέμα της αύξησης του αριθμού των παιδιών ανά τάξη, σημειώνοντας πως «είναι ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την επιλογή της κυβέρνησης να μην προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Διότι αυτό θα σημαίνει λιγότερες αίθουσες, άρα και λιγότερες ανάγκες εκπαιδευτικών. Κι αυτό είναι το μείζον ζήτημα για εμάς».

Συνδυάζοντάς το με το γεγονός ότι «σε καιρό πανδημίας η απαίτηση είναι να είναι πιο αραιή η παρουσία μαθητών μέσα στις αίθουσες», ο Αλέξης Τσίπρας ξεκαθάρισε πως «αυτό το σημείο του νόμου είναι πέρα και έξω από κάθε λογική, γι’ αυτό τον λόγο έχουμε εκφράσει την κάθετη αντίθεσή μας και θα ζητήσουμε από την κυβέρνηση και επίσημα να αποσύρει το νομοσχέδιο για να γίνει ένας πολύ ουσιαστικός διάλογος και με την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και με τα κόμματα».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κεραμέως: Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει τη διατήρηση του 50%+1 στις τάξεις
Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις για το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και για τις εξηγήσεις της υπουργού.
Κεραμέως: Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει τη διατήρηση του 50%+1 στις τάξεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστολή απόγνωσης προς την υπουργό Παιδείας
Μαθητές της Β' τάξης του 1ου Γυμνασίου Ν. Μηχανιώνας διαμαρτύρονται για την απόφαση να συγχωνευθούν τμήματα σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια και με επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως,...
Επιστολή απόγνωσης προς την υπουργό Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το υπουργείο Παιδείας σβήνει εκατοντάδες τμήματα στα σχολεία
Το Υπουργείο Παιδείας με αρχείο excel, μεσημέρι Παρασκευής, λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα.
Το υπουργείο Παιδείας σβήνει εκατοντάδες τμήματα στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χτυποκάρδια στα θρανία με το καλημέρα της σχολικής χρονιάς
«Στα τυφλά», χωρίς ουσιαστικά μέτρα κατά της Covid-19, με συνωστισμένους μαθητές και κενά σε εκπαιδευτικούς, θα ξεκινήσει αύριο η νέα σχολική χρονιά.
Χτυποκάρδια στα θρανία με το καλημέρα της σχολικής χρονιάς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κεραμέως: Αδικαιολόγητη η απουσία μαθητών λόγω κρούσματος
Η Ν. Κεραμέως επανέλαβε πως απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν  τα σχολεία και όλες οι εκπαιδευτικές δομές δια ζώσης και ότι είναι αρνητική στο οριζόντιο κλείσιμο των σχολείων.
Κεραμέως: Αδικαιολόγητη η απουσία μαθητών λόγω κρούσματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας