Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Online οι καθηγητές, εκτός... οι μαθητές
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Online οι καθηγητές, εκτός... οι μαθητές

  • A-
  • A+

Παρά τα τεχνικά προβλήματα, καθηγητές και δάσκαλοι δηλώνουν παρόντες στα ψηφιακά μαθήματα, τα παιδιά, από την άλλη, παίρνουν απουσία. Τουλάχιστον προς το παρόν.

Οι εκπαιδευτικοί που έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έφτασαν τις 137.580, σημειώνοντας σχεδόν καθολική συμμετοχή, ενώ οι μαθητές που έχουν εγγραφεί μέχρι τώρα είναι 255.801, πολύ λίγοι μπροστά στο 1,5 εκατομμύριο του συνολικού μαθητικού πληθυσμού.

Ποσοστό δηλαδή μικρότερο από το 20% του συνόλου. Πάντως οι μισοί «μπήκαν» στο σύστημα μόλις τις τελευταίες δύο ημέρες, στοιχείο που ίσως να είναι ενθαρρυντικό.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι το εθνικό δίκτυο και ο πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου του υπουργείου που διασυνδέει 16.071 μονάδες. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, η συμμετοχή μέχρι χθες καταγράφηκε ως εξής:

● Στις 13/3/2020 υπήρξαν 358 νέες εγγραφές μαθητών στο ΠΣΔ

● Στις 20/3/2020, ημερομηνία έκδοσης της σχετικής εγκυκλίου, υπήρξαν 19.172 νέες εγγραφές μαθητών

● Στις 21/3/2020 είχαμε 27.570 νέες εγγραφές μαθητών

● Στις 22/3/2020 καταγράφηκαν 34.989 νέες εγγραφές μαθητών (μέχρι τις 21.00).

● Χθες (έως τις 13.00) υπήρξαν 20.851 νέες εγγραφές μαθητών.

Οπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, υπάρχει διαρκής τεχνική ενημέρωση για τις απαραίτητες αναβαθμίσεις του συστήματος προκειμένου να υποστηριχτεί η αυξημένη κίνηση στην εγγραφή λογαριασμών.

Σημαντικότερο, πάντως, ειδικά αυτές τις ημέρες, είναι η επικοινωνία, η διατήρηση της επαφής και η ψυχολογική στήριξη των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς, που έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους. Το ίδιο όμως ισχύει και για τους καθηγητές, οι οποίοι βρίσκουν στηρίγματα επικοινωνώντας με τους μαθητές τους.

Αν σκεφτούμε την αμιγώς εκπαιδευτική διάσταση, σίγουρα δεν μπορεί να στηριχτεί ουσιαστικά. Και δεν είναι μόνο τα τεχνικά προβλήματα, τα οποία είναι μεγάλα και δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σοβαρά. Είναι και η πρωτόγνωρη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και δεν μπορούν ακόμα να τη διαχειριστούν.

Προς το παρόν δεν αποτελεί προτεραιότητα η καλύτερη δυνατή κάλυψη της ύλης, αλλά η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της δύσκολης αυτής κατάστασης για το σύνολο του πληθυσμού. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα δύσκολα δεν θα αργήσουν να έρθουν στην εκπαίδευση. Τότε είναι που το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να δείξει υψηλό βαθμό ετοιμότητας. Φυσικά, κρισιμότερο όλων είναι το ζήτημα των πανελλαδικών.

Οι τεχνικές δυσκολίες, ακόμα και η αναπόφευκτη χαλαρότητα, τα προβλήματα με τα φροντιστήρια (ας μην κρυβόμαστε, γνωρίζουμε πώς γίνεται η προετοιμασία στη Γ’ Λυκείου) και οι ειδικές συνθήκες ακόμα και μετά την κρίσιμη περίοδο αποτελούν σημαντικούς παράγοντες διαμόρφωσης των σχεδίων του υπουργείου Παιδείας.

Η κ. Κεραμέως, πάντως, επιμένει να είναι φειδωλή, μένοντας προς το παρόν στο σενάριο που θέλει τα σχολεία να ανοίγουν μετά το Πάσχα. Ερωτώμενη για τα υπόλοιπα σενάρια, ειδικά σε περίπτωση που τα σχολεία ανοίξουν αργότερα, δηλαδή Μάιο ή και τέλος Μαΐου, η υπουργός επαναλαμβάνει, χωρίς λεπτομέρειες, τα ήδη ανακοινωθέντα. Παράταση διδακτικού έτους, μείωση ύλης, μετακύλιση πανελλαδικών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε ιδιώτες τα έργα ψηφιοποίησης
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναθέτει έναντι αδράς αμοιβής σε εταιρείες της ελεύθερης αγοράς την ενίσχυση του δικτύου τηλεκπαίδευσης, παρακάμπτοντας έμπειρους φορείς του χώρου που τελούν υπό την εποπτεία...
Σε ιδιώτες τα έργα ψηφιοποίησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μισές σχολικές αίθουσες δεν έχουν ίντερνετ
Δραματικά στοιχεία για την ψηφιακή κατάσταση των σχολείων της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας κάνει σχέδια επί χάρτου με πειράματα για βάρδιες, όταν υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις.
Οι μισές σχολικές αίθουσες δεν έχουν ίντερνετ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από αύριο, στα θρανία μόνο οι μικροί μαθητές
Πώς θα λειτουργήσουν από Δευτέρα 9 Νοεμβρίου και για όλο το διάστημα του lockdown σχολεία και σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από αύριο, στα θρανία μόνο οι μικροί μαθητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μπάζει» συνταγματικά η τιμωρία του υπουργείου
Εξώδικο καθηγητών υπό κατάληψη γυμνασίων-λυκείων προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά από περικοπές των αποδοχών τους λόγω της αποχής από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
«Μπάζει» συνταγματικά η τιμωρία του υπουργείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας