Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως

  • A-
  • A+
Νέες αντιπαραθέσεις της υπουργού Παιδείας με την αντιπολίτευση και τους φορείς των εκπαιδευτικών σχετικά με το περιεχόμενο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Μαζική ήταν η συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο κέντρο της Αθήνας, ενάντια στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας το οποίο μπήκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή. Οι αντιδράσεις που έχει ξεσηκώσει το νομοσχέδιο είναι εντονότατες τόσο εντός όσο και εκτός της Βουλής.

Οι εισηγητές των κομμάτων αλλά και οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων εξέφρασαν όλες αυτές τις μέρες, σε κάθε τόνο, τη διαφωνία τους σε βασικά άρθρα του νομοσχεδίου, με προεξάρχουσα τη ρύθμιση για τα κολέγια, κατά της οποίας τάσσονται κόμματα αλλά και το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί των δύο πρώτων βαθμίδων εκπαίδευσης αλλά και φοιτητικοί σύλλογοι, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια και με παλμό κατευθύνθηκαν προς το κτίριο της Βουλής. «Λέμε όχι στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολεγίων - Να αποσυρθούν τώρα οι ρυθμίσεις που χτυπούν τον πυρήνα της δημόσιας εκπαίδευσης» ήταν το βασικό σύνθημα της πορείας. Μικροένταση υπήρξε στην πλαϊνή είσοδο της Βουλής, ανάμεσα σε φοιτητές που συγκρούστηκαν με τις αστυνομικές δυνάμεις οι οποίες βρίσκονταν στο προαύλιο του κτιρίου, με τους δεύτερους να κάνουν χρήση χημικών.

Θυμίζουμε ότι το άρθρο 50 του σχεδίου νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» δίνει τη δυνατότητα σε κατόχους τίτλων σπουδών από πανεπιστήμια του εξωτερικού και ιδιωτικά κολέγια να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους διορισμούς στην εκπαίδευση χωρίς να έχουν περάσει από τη διαδικασία αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των τίτλων σπουδών τους από τον ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης). Η ρύθμιση κατηγορήθηκε -όπως ήταν φυσικό- ότι παρακάμπτει το άρθρο 16 του Συντάγματος, με σύσσωμους τους εμπλεκόμενους στον δημόσιο διάλογο να ζητούν την απόσυρσή της.

Η υπουργός Παιδείας βέβαια επιμένει στην επιλογή της, την οποία στηρίζει με το επιχείρημα ότι πρόκειται για «κοινοτική υποχρέωση», παρά το γεγονός ότι η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) υποστηρίζει πως η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων των οκτώ επιπέδων, την οποία έκανε δεκτή η Ευρωπαϊκή Ενωση το 2016, δεν περιλαμβάνει τα πτυχία κολεγίων («Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί άφησαν “μετεξεταστέα” την Κεραμέως», «Εφ.Συν.», 21.1.2020), ενώ χθεσινά δημοσιεύματα του tvxs και της «Καθημερινής» θέλουν την αιτιολογική έκθεση στην οποία αναφέρεται η υπουργός να είναι ουσιαστικά «γνώμη» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην οποία μάλιστα δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα λοιπόν με τα δημοσιεύματα, η Κομισιόν εγκαλεί την Ελλάδα για παραβίαση της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ όπως αυτή τροποποιήθηκε από την 2013/55/Ε.Ε. επειδή:

Α. Δεν διασφαλίζεται η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων επαγγελμάτων της υγείας, όπως γιατροί, νοσοκόμες κτλ αλλά και των αρχιτεκτόνων.

Β. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για αποφυγή των καθυστερήσεων στην προσωρινή εγγραφή ή τυπική προσχώρηση σε επαγγελματική οργάνωση, καθυστερήσεις οι οποίες περιπλέκουν την παροχή υπηρεσιών και συνεπάγονται περαιτέρω δαπάνες για τους παρόχους προσωρινών υπηρεσιών.

Γ. Δεν έχει παράσχει διευκρινίσεις σχετικά με το δικαίωμα των κτηνιάτρων να παρέχουν υπηρεσίες στην Ελλάδα.

Δ. Δεν έχει θεσπίσει ειδικά μέτρα σχετικά με την οργάνωση και αναγνώριση της επαγγελματικής πρακτικής άσκησης που πραγματοποιείται σε άλλο κράτος-μέλος ή σε τρίτη χώρα.

Η υπουργός Παιδείας, κατά τη χθεσινή τοποθέτησή της στη Βουλή, αμφισβήτησε τα δημοσιεύματα και όσους την επικρίνουν για την επιλογή της, υποστηρίζοντας ότι η επιστολή αναφέρει πως ο νόμος 4589/2019 «δεν συνάδει με το άρθρο 1 και 2 παράγραφος 1 και άρθρο 4 παράγραφος 1 της Οδηγίας 2005/36 καθώς προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, που έχουν αποκτήσει τίτλο σπουδών σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., πρέπει να αποκτήσουν ακαδημαϊκή αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ, αντί να προβλέπει ότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μετά την απόκτηση επαγγελματικής αναγνώρισης του τίτλου σπουδών τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 38/2010 πρέπει να μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς για την πρόσληψη εκπαιδευτικών τόσο στον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα». Οι εισηγητές του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησαν να κατατεθεί στη Βουλή η αλληλογραφία του υπουργείου Παιδείας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πράγμα το οποίο δεν έπραξε η υπουργός, επικαλούμενη «λόγους δημοσίου συμφέροντος», δεσμευόμενη ωστόσο να δείξει την επιστολή εμπιστευτικά μόνο στους εισηγητές των κομμάτων που το επιθυμούν.

Περίπου στους ίδιους τόνους κινήθηκε και η συζήτηση που είχε με τους εκπροσώπους των τριών μεγαλύτερων εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ), οι οποίοι απαίτησαν την απόσυρση του άρθρου 50, με την ΟΛΜΕ να ζητά επιπλέον την απόσυρση του συνόλου των άρθρων που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Ηταν σαν να κάναμε διάλογο σε διαφορετικές γλώσσες!», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θόδωρος Μαλαγάρης. «Η υπουργός δεν επιχειρηματολόγησε υπέρ της ρύθμισης. Το μόνο που έκανε ήταν να επικαλείται συνεχώς την επιστολή της Κομισιόν, επιμένοντας ότι πρόκειται για ευρωπαϊκή υποχρέωση. Κι ενώ ζητούσαμε να μας δείξει την επιστολή, αρνιόταν πεισματικά. Εμείς επισημάναμε ότι όλη η κοινωνία είναι απέναντί της ως προς αυτό το ζήτημα και της ζητήσαμε να σταματήσει να εγκληματεί σε βάρος της δημόσιας παιδείας. Το μόνο που μας απάντησε είναι ότι θα ενημερώσει σχετικά τον πρωθυπουργό...», προσθέτει ο Θ. Μαλαγάρης.

*Νέα κινητοποίηση αποφασίστηκε για αύριο, όταν και θα πραγματοποιηθεί η ψήφιση επί των άρθρων του νομοσχεδίου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του...
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την πλειονότητα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να διαφωνεί με ρυθμίσεις.
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μάθημα στην κ. Κεραμέως
Ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη αφήνει η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, ενός από τους κλάδους το αντικείμενο του οποίου αφαιρέθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών.
Μάθημα στην κ. Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικοί με... προϊστάμενο το υπ. Εργασίας!
Κατατέθηκε στη Βουλή, χωρίς σημαντικές αλλαγές, το νομοσχέδιο που μετατρέπει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε υπαλλήλους επιχειρήσεων, με τις εργασιακές σχέσεις τους να ρυθμίζονται από το υπουργείο Εργασίας...
Εκπαιδευτικοί με... προϊστάμενο το υπ. Εργασίας!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Σε ποσοστό 79,16% οι συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση επί του νομοσχεδίου διαφωνούν με το περιεχόμενο του, με ορισμένα άρθρα να συγκεντρώνουν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά δυσαρέσκειας.
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας