Η τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως σχετικά με την τάχιστη κάλυψη των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας προκάλεσε την αντίδραση της αναπληρώτριας τομεάρχη Παιδείας και βουλευτή Ιωαννίνων ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπης Τζούφη, η οποία δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «τα προβλήματα είναι υπαρκτά, πολλά και κρίσιμα».
Στο πλαίσιο της κοινής συνεδρίασης των Διαρκών Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής επί των διατάξεων του υπουργείου Παιδείας, η Νίκη Κεραμέως επιτέθηκε στην προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, την οποία κατηγόρησε ότι με τις επιλογές της εκτόξευσε τις ανάγκες κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, τονίζοντας ότι, παρά τις «αντίξοες συνθήκες, τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην πρωτοβάθμια παρεμφερή».
Η υπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην υποχρεωτική εφαρμογή της προσχολικής εκπαίδευσης σε 116 δήμους της χώρας, στη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στην Α’ Δημοτικού και στην προσθήκη 4ης Ομάδας Προσανατολισμού στη Γ’ Λυκείου και τόνισε ότι μέχρι στιγμής έχουν υλοποιηθεί δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, συγκρίνοντας τους αριθμούς προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη, αλλά και την έγκριση ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
Η Μερόπη Τζούφη από την πλευρά της κάνει λόγο για περισσότερα από 1.800 κενά δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, επισημαίνοντας ότι έχουν χαθεί δεκάδες ώρες στα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, ενώ καμία πρόνοια δεν έχει υπάρξει για προσλήψεις στο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» και στις δομές εκπαίδευσης των προσφύγων.
«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποφεύγει διαρκώς να αναφερθεί στις μόνιμες προσλήψεις, τόσο των 4.500 της Ειδικής Αγωγής που πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα όσο και των 10.500 της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» καταλήγει η κ. Τζούφη.
