Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εντατικές διαβουλεύσεις για τα ΑΕΙ

Μέχρι τη Δευτέρα θα φανεί αν η λίστα των αλλαγών θα διευρυνθεί με περισσότερα ή κρισιμότερα θέματα, καθώς οι πιέσεις αφορούν πολλά

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Εντατικές διαβουλεύσεις για τα ΑΕΙ

  • A-
  • A+

Με έντονο παρασκήνιο και αρκετές πανταχόθεν πιέσεις για αλλαγές της τελευταίας στιγμής οδεύει προς την Ολομέλεια της Βουλής, τη Δευτέρα, το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.

Η διεύρυνση του αριθμού των φοιτητών που δικαιούνται απαλλαγή από τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και η αύξηση των αμοιβών των διδασκόντων σ’ αυτά είναι οι αλλαγές που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη αποφασίσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Αν και δεν έχει λήξει η διελκυστίνδα των πιέσεων -από τη μια για βελτιώσεις, από την άλλη για υποχωρήσεις- που δέχεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, για τα δύο αυτά ζητήματα η διόρθωση έχει λάβει την οριστική της μορφή.

Σε ό,τι αφορά τον αριθμό εκείνων που δικαιούνται απαλλαγή από τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, η νέα ρύθμιση θα απευθύνεται σε όσους παρουσιάζουν ατομικό (και όχι οικογενειακό) εισόδημα, το οποίο αντιστοιχεί (από το 70%) στο 100% του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου εισοδήματος σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Πρόκειται για αποδοχή της πρότασης του ΚΚΕ, το οποίο επισήμανε πως με την εφαρμογή της αρχικής ρύθμισης ο αριθμός αυτών που διαθέτουν ατομικό εισόδημα θα μειωνόταν πολύ.

Αμέσως ο υπουργός προέβη σε αναπροσαρμογή και διεύρυνε τη βάση των δικαιούχων αυξάνοντας στο 100% την αντιστοιχία με το διάμεσο διαθέσιμο του εισοδήματος της συγκεκριμένης κατηγορίας δικαιούχων.

Να σημειωθεί πως για όσους παρουσιάζουν οικογενειακό εισόδημα θα ισχύει η αρχική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία το εισόδημά τους αντιστοιχεί στο 70% του εθνικού διάμεσου εισοδήματος.

Η αύξηση των αμοιβών των διδασκόντων στα ΠΜΣ μπορεί να θεωρηθεί αναμενόμενη καθώς, όπως είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.», ήταν από τα θέματα που προκαλούσαν έντονο προβληματισμό στο υπουργείο καθώς φαινόταν πως μια διόρθωση θα συνέβαλλε στην εκτόνωση της έντασης που επικρατούσε τις τελευταίες εβδομάδες.

Εν τέλει, αποφασίστηκε οι αμοιβές των μελών ΔΕΠ να μην υπερβαίνουν ανά μήνα το 30% (από το 20% που αρχικά προβλεπόταν) των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τους.

Αλλαγές

Μέχρι τη Δευτέρα θα φανεί αν η λίστα των αλλαγών θα διευρυνθεί με περισσότερα ή κρισιμότερα θέματα καθώς οι πιέσεις αφορούν πολλά και το Σαββατοκύριακο θα είναι το τελευταίο κρίσιμο διάστημα διαβουλεύσεων, μιας και τη Δευτέρα το σχέδιο νόμου εισέρχεται στην Ολομέλεια.

Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι παύει να έχει κρίσιμο χαρακτήρα η συζήτηση του σχεδίου, αφού τότε αρχίζει η πολιτική αντιπαράθεση για την οποία ακονίζονται εδώ και καιρό μαχαίρια.

Να σημειώσουμε ότι υπήρξαν και πολλές αρνήσεις από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η τελευταία αφορά το ζήτημα της αναγνώρισης των τίτλων πενταετών σπουδών ως master που ξαφνικά αναδείχτηκε από τα ενδιαφερόμενα ιδρύματα ως προβληματικό.

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία θεωρεί ότι με την ισχύουσα μορφή είναι κενή περιεχομένου ενώ η Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών ζητεί την άρση της εξαίρεσης για τους μηχανικούς.

Η απάντηση του υπουργού ήταν σαφής: Εμείς ικανοποιήσαμε το πάγιο αίτημα για την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Η νέα διεκδίκηση αφορά μισθολογικά και βαθμολογικά οφέλη.

  

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το νομοσχέδιο πΑΕΙ για ψήφιση
Χωρίς αλλαγές στις βασικές του διατάξεις κατατέθηκε χθες στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση. Ποιες οι βασικές ρυθμίσεις του.
Το νομοσχέδιο πΑΕΙ για ψήφιση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ρελάνς με Παρασκευόπουλο
Ολοταχώς προς τη Βουλή οδεύει το σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ μετά και τις τελευταίες, διαδοχικές συναντήσεις που είχε χθες ο υπουργός Παιδείας με τους πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ. Με λίγες αλλαγές που...
Ρελάνς με Παρασκευόπουλο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσεις και... υψηλές ταχύτητες
Η αναδιάρθρωση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο ζήτημα στα Ιδρύματα. Αλλού με εντάσεις, αλλού με ψυχραιμία και αλλού με μεγάλες ταχύτητες, ειδικά από τους αναποφάσιστους. Ηδη...
Εντάσεις και... υψηλές ταχύτητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι σημαίνει ΤΕΙ στη διεθνή πραγματικότητα;
Συνεχίζει τις πρωτοβουλίες συγκρότησης του ενιαίου χώρου στην ανώτατη εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας κυρίως ενισχύοντας το προφίλ των ΤΕΙ. Μετά την πλήρη αντιστοίχιση ονομασιών οργάνων στα Ιδρύματα των δύο...
Τι σημαίνει ΤΕΙ στη διεθνή πραγματικότητα;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δεν πρυτάνευσε η ρήξη
​Σε πολιτική αρένα έχει μετατραπεί ο χώρος της ανώτατης εκπαίδευσης με αφορμή το σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ, ειδικά μετά την απόφαση του προέδρου της Ν.Δ. να αναλάβει προσωπικά τη μάχη, προσδίδοντάς της...
Δεν πρυτάνευσε η ρήξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κατάληψη στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ
Υπό φοιτητική κατάληψη βρέθηκε χθες το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ως αντίδραση στο σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση. «Κάνουμε ξεκάθαρο στον υπουργό Παιδείας ότι δεν θα δεχτούμε την υποβάθμιση των...
Κατάληψη στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας