Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μέρες... αεροδρομίων για το Ηράκλειο

Από τη σύσκεψη Δήμου Ηρακλείου - Περιφέρειας Κρήτης με την ΥΠΑ για το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης

Μέρες... αεροδρομίων για το Ηράκλειο

  • A-
  • A+

Πυκνές διαβουλεύσεις περί... αεροδρομίων έχει τις τελευταίες ημέρες το πολιτικό προσωπικό του Ηρακλείου και της Περιφέρειας Κρήτης.  Αφενός οι εξελίξεις για τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι (που μετατέθηκε για τις 27 Οκτωβρίου) και αφετέρου οι επαφές για την αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου "Νίκος Καζαντζάκης" κρατούν σε εγρήγορση ολόκληρη την ανατολική Κρήτη.

Μέχρι να δει το Ηράκλειο το νέο αεροδρόμιο (αν το δει) το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην Αλικαρνασσό. Ο Δήμος  και η Περιφέρεια ζητούν την επέκταση του αεροσταθμού ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία και οι τεράστιες ουρές στο check in καθώς και την παραχώρηση διπλανής έκτασης  43 στρεμμάτων από την πρώην 126 Σμηναρχία Μάχης προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. επίσης έχει ζητηθεί χώρος δυτικά του αεροδρομίου για την δημιουργία παράκαμψης της Λεωφόρου Ικάρου ώστε να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος τις ώρες αιχμής.

Για όλα αυτά τα ζητήματα συναντήθηκαν στην Αθήνα ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης με τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Κωνσταντίνο Λιντζεράκο. Από τη συνάντηση πάντως δεν προέκυψαν θεαματικά στοιχεία παρά μόνο η διατύπωση καλού κλίματος αφού διαπιστώθηκε πως υπάρχουν αρκετά γραφειοκρατικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν και για τα τρία επί μέρους θέματα. Στη συνάντηση , στην οποία παρευρέθηκαν  και  οι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας  Γιάννης Αναστασάκης και Γιάννης  Ρασούλης αντίστοιχα, διαπιστώθηκε πως το πιο "ώριμο" από τα τρία θέματα είναι η παραχώρηση της έκτασης των 43 στρεμμάτων.

Το θέμα εμπλέκεται με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι καθώς έστω και αργά, τουριστικοί και τοπικοί φορείς διαπιστώνουν πως θα είναι ένα έργο που θα τραβήξει σε βάθος χρόνου (ακόμα και αν δημοπρατηθεί) τη στιγμή που η υπάρχουσα κατάσταση στο Ν. Καζαντζάκης δεν μπορεί να συνεχιστεί. Το υπάρχον αεροδρόμιο δέχεται αυξημένο φόρτο επισκεπτών καθώς είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ σε όλη την Ελλάδα, αποφέροντας πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ έσοδα το χρόνο. Ωστόσο, από αυτά τα χρήματα δεν έχει διατεθεί ούτε ένα ευρώ τα τελευταία χρόνια για την αναβάθμισή του μπροστά στο... όραμα του νέου αερολιμένα στο Καστέλλι.

Ωστόσο, όλοι οι φορείς επισημαίνουν πως ακόμα και αύριο το πρωί να ξεκινήσουν τα έργα για το "αμφιλεγόμενο" νέο αεροδρόμιο, το υπάρχον "Νίκος Καζαντζάκης" πρέπει επειγόντως να αναβαθμιστεί.  Δεν είναι τυχαία η φράση αξιωματούχου που εμπλέκεται στην συζήτηση πως «ακόμα και αν δε φτιαχτεί ποτέ το Καστέλλι, οι εκτάσεις που ζητούνται προς παραχώρηση θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επέκταση του ήδη υπάρχοντος αεροδρομίου».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αεροδρόμιο Καστελίου, ένα έργο κόντρα στη λογική
Επίκληση στην κοινή λογική κάνουν οι κάτοικοι της περιοχής του Καστελλίου αλλά και ειδικοί επιστήμονες σε σχέση με τη σχεδιαζόμενη κατασκευή του νέου αεροδρομίου, ενώ με σχετική αρθογραφία επανέρχεται το...
Αεροδρόμιο Καστελίου, ένα έργο κόντρα στη λογική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τεκμηριωμένες αντιρρήσεις για το έργο του Καστελίου - Παρέμβαση στην ΕΤΕπ
Τεκμηριωμένη παρέμβαση κατά του έργου του αεροδρομίου Καστελίου πραγματοποίησαν φορείς και συλλογικότητες της Κρήτης με επείγουσα επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην 17 σελίδων επιστολή...
Τεκμηριωμένες αντιρρήσεις για το έργο του Καστελίου - Παρέμβαση στην ΕΤΕπ
ΝΤΕΛΟΓΟ
Παράταξη κατά του αεροδρομίου
Σε σχηματισμό δημοτικής παράταξης με προμετωπίδα το «ΟΧΙ» στο σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο Καστελλίου προχωρούν κάτοικοι και φορείς στον Δήμο Μινώα Πεδιάδος. Πρώτο μέλημα της νέας παράταξης είναι η κατάρτιση...
Παράταξη κατά του αεροδρομίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι
Τις αποφάσεις για τις περίπου 500 πρώτες αποζημιώσεις για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών στην περιοχή της Πεδιάδος, όσον αφορά τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου, υπέγραψε ο γ.γ. του...
Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Λοξός διάδρομος, αντί του αεροδρομίου στο Καστέλλι» (βίντεο - γραφήματα)
Αρνητική στην δημιουργία του αεροδρομίου στο Καστέλλι εμφανίζεται για ακόμη μία φορά η «Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδας», καταθέτοντας παράλληλα μια νέα πρόταση για...
«Λοξός διάδρομος, αντί του αεροδρομίου στο Καστέλλι» (βίντεο - γραφήματα)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καστέλλι: Πληθαίνουν τα «όχι» για το αεροδρόμιο
Σαφείς αρνητικές τοποθετήσεις για το αεροδρόμιο Καστελλίου, προτάσεις ακόμα και για δημοψήφισμα και γενικά σοβαρό προβληματισμό για τις επιπτώσεις του έργου στην περιοχή προκάλεσε η χθεσινή συνεδρίαση του...
Καστέλλι: Πληθαίνουν τα «όχι» για το αεροδρόμιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας