• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.3°C / 22.9°C
    0 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.6°C / 22.4°C
    1 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.0°C / 21.8°C
    1 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 18.1°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    59%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.0°C / 20.9°C
    2 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 16.2°C
    1 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.6°C / 17.4°C
    1 BF
    55%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.8°C / 23.1°C
    2 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.9°C / 19.9°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.1°C / 22.9°C
    2 BF
    46%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    1 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    2 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.5°C / 15.9°C
    0 BF
    72%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.5°C / 14.5°C
    1 BF
    36%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 17.8°C / 23.8°C
    3 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.5°C / 23.1°C
    0 BF
    49%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.3°C / 19.9°C
    2 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.7°C / 22.5°C
    0 BF
    86%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    1 BF
    26%
EUROKINISSI

ΒΟΑΚ με διόδια εξήγγειλε ο Μητσοτάκης από την Κρήτη

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Με μεγάλη καθυστέρηση και έπειτα από συνεχείς εξαγγελίες που έμειναν ανεκπλήρωτες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε στην ανακοίνωση ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αποκαλύπτοντας μάλιστα πως στον δρόμο αυτό θα υπάρχουν διόδια

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τον κεντρικότερο δρόμο του νησιού, ο οποίος παραμένει σε άθλια κατάσταση με πολλές παγίδες για τους διερχόμενους οδηγούς, και με πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα να έχουν συμβεί εκεί

Την τελευταία δεκαετία η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ αποτελούσε προεκλογική δέσμευση όλων των κυβερνήσεων, ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει για πρώτη φορά δημοπράτησή του σε τρία τμήματα από τα Χανιά ώς τον Άγιο Νικόλαο. Η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε τους σχετικούς διαγωνισμούς, ξεκινώντας ουσιαστικά από το μηδέν την όλη διαδικασία, ενώ μόλις τον περασμένο Απρίλιο ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την ένταξη του έργου για μερική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Οι Κρητικοί, πάντως, επί δεκαετίες συνεχίζουν να πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος, τη στιγμή μάλιστα που ο συγκεκριμένος δρόμος εξυπηρετεί και τις χιλιάδες των τουριστών που φτάνουν κάθε χρόνο στο νησί.

Το απόγευμα του Σαββάτου, λοιπόν, ο πρωθυπουργός προσπάθησε να κερδίσει επικοινωνιακά τις εντυπώσεις, μιλώντας για «τον μεγαλύτερο, νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη και για τον οποίο έχει διασφαλιστεί πλήρης χρηματοδότηση», προσθέτοντας πως «θα είναι το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο του αιώνα για την Κρήτη».

Επιχειρώντας να δικαιολογήσει την ύπαρξη διοδίων, είπε πως όλοι οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι στην επικράτεια έχουν διόδια, ενώ υποστήριξε ότι αυτό δεν είχε διευκρινιστεί εξαρχής «λόγω μελετητικής ανωριμότητας και χρηματοδοτικής ανεπάρκειας».

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση που έκανε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Παππάς για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «αποτελούν προσβολή στη νοημοσύνη του κρητικού λαού». 

Όπως ανέφερε ο κ. Παππάς, η Κρήτη «βίωσε δύο χρόνια απραξίας, δύο χρόνια παλινωδιών. Επί δύο χρόνια δεν έχει πέσει ούτε χαλίκι. Και τώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιστρέφει στη χάραξη και τις διαδικασίες που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Το μόνο νέο που εισέφερε ήταν καθυστέρηση και διόδια. Ντροπή και μόνο ντροπή».

Τα στοιχεία του έργου

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής σημείωσε από την πλευρά του ότι στο τέλος του 2022 θα αρχίσουν τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ και μέσα στο 2024 θα έχουν αναπτυχθεί όλα τα εργοτάξια. Όπως ειπε ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι μήκους 300 χιλιόμετρων και το εκτιμώμενο κόστος του 2 δισ. ευρώ. 

Τα τεχνικά στοιχεία παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ειδικότερα, για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο το έργο περιλαμβάνει: 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με συνολικό πλάτος 21,5 μέτρα και κεντρική νησίδα. 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 34 χιλιομέτρων, 10,80 χιλιόμετρα νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Ο νέος ΒΟΑΚ που θα συνδέει την Δυτική με την Ανατολική Κρήτη, θα έχει σε όλο το μήκος του προστατευτικό διαχωριστικό ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, φωτισμό και με την ολοκλήρωση του θα αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας και μεταφορών στο νησί.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
Τμηματικά και με την πρόταση… ΣΥΡΙΖΑ η δημοπράτηση του κεντρικού δρόμου της Κρήτης ● Μοναδική προσθήκη τα διόδια, για τα οποία υπάρχει συνεχής εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού ● «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε...
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα Χανιά το Σάββατο ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα κάνει ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ
Στα Χανιά θα βρεθεί το προσεχές Σάββατο ο πρωθυπουργός με αφορμή τον μνημόσυνο του πατέρα του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη - Ο Κυρ. Μητσοτάκης αναμένεται να προβεί σε ανακοινώσεις αναφορικά με τον έργο του νέου ΒΟΑΚ.
Στα Χανιά το Σάββατο ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα κάνει ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης κατά την πρόσφατη συνάντηση τους, σχετικά με την ωριμότητα κάθε τμήματος του Νέου Οδικού Άξονα καθώς και για το στάδιο στο...
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
To Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εντός τριμήνου η περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη μελέτη χάραξης του ΒΟΑΚ
Στο υπουργείο Περιβάλλοντος οδεύουν, στο επόμενο τρίμηνο, οι μελέτες του υπουργείου Υποδομών για την τελική χάραξη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Εντός τριμήνου η περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη μελέτη χάραξης του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο επίκεντρο σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών ο ΒΟΑΚ
Σύσκεψη με κύριο αντικείμενο τον σχεδιαζόμενο νέο ΒΟΑΚ πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείου Υποδομών, υπό την ηγεσία του Υπουργείου και την συμμετοχή του περιφερειάρχη Κρήτης καθώς και φορέων της τοπικής...
Στο επίκεντρο σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών ο ΒΟΑΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας