Φέρει ένα όνομα βαρύ με ιστορία, το οποίο συνδυάζεται με μία επιτυχημένη εμπορική πορεία στην Ευρώπη μα και στην Ελλάδα. Τώρα όμως είναι μεγάλο! Το Grande Panda ορίζει το ιταλικό στιλ, την απλότητα, την τεχνογνωσία για τα αυτοκίνητα πόλης και τη βιωσιμότητα. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο κάνει ηχηρή είσοδο στο B-Segment, εκεί όπου η FIAT έχει αποδείξει ότι διαχρονικά θέτει τους κανόνες. Με μήκος 3,99 μ., πλάτος 1,76 και ύψος 1,57, το Grande Panda έχει compact διαστάσεις για τα δεδομένα του B-Segment μα ταυτόχρονα είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Η σχεδίασή του είναι έργο του Centro Stile που εδρεύει στο Τορίνο.
Αμεσα αναγνωρίσιμο ως FIAT καθότι αντλεί έμπνευση από το αρχέτυπο Panda του 1980, το νέο μοντέλο επιτυγχάνει μοναδικό συνδυασμό ιταλικού στιλ και πρακτικότητας. Με δυναμικές και ταυτόχρονα ήπιες γραμμές, είναι εμπλουτισμένο με λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Για παράδειγμα, στο κάτω μέρος των θυρών αναγράφεται με «σκαλισμένα» γράμματα «Panda» από την μια πλευρά και «FIAT» από την άλλη. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα εντυπωσιακό κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται αφενός σκαλισμένο το «FIAT» αφετέρου το «Panda» με ανάγλυφα τρισδιάστατα γράμματα.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι τα φώτα PXL LED που παραπέμπουν στο γνωστό video game των 80s, συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με στιλ.
Ικανό να χωρέσει έως και πέντε ενήλικους στην καμπίνα του, το Grande Panda επιτυγχάνει μοναδική χωροταξική εκμετάλλευση. Οσο για τις αποσκευές, είναι διαθέσιμα 361 λ. στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Ο χαρούμενος και ευχάριστος διάκοσμος είναι ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό της καμπίνας του Grande Panda. Ευφάνταστες λεπτομέρειες βρίσκονται σχεδόν σε κάθε σημείο για να φτιάχνουν τη διάθεση, ενώ ο φωτισμός είναι προσεκτικά επιλεγμένος και οι ραφές στο ταμπλό και τους αεραγωγούς, είναι εμφανείς με κίτρινο χρώμα.
Ανάμεσα στις αμέτρητες λεπτομέρειες, εξέχουσα θέση έχουν το σχήμα της οθόνης 10,25” του συστήματος πολυμέσων και εκείνο της κονσόλας, που αμφότερα παραπέμπουν στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto. Να σημειωθεί ότι τα παράθυρα του ίδιου εργοστασίου -μιας από τις πλέον εμβληματικές τοποθεσίες για την FIAT- έχουν δώσει έμπνευση και στο σχήμα των φωτεινών στοιχείων στα εμπρός και πίσω φώτα.
Προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες όλων, διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική και υβριδική έκδοση, αμφότερες με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αργότερα αναμένεται και 4χ4.
Η πρώτη έχει μπαταρία 44 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 113 HP (83 kW). Χάρη σε αυτό το συνδυασμό, το Grande Panda έχει αυτονομία 320 χλμ. και ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11”. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 χλμ./ώρα.
Μια ιδιοφυής ιδέα που έχει εφαρμοστεί στο ηλεκτρικό Grande Panda είναι το σπιράλ καλώδιο φόρτισης που βρίσκεται ενσωματωμένο στο εμπρός μέρος και έχει μήκος 4,5 μ. Κάνει τη φόρτιση πανεύκολη και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Ετσι, η αναπλήρωση από το 20-80% της ενέργειας γίνεται σε 4 ώρες και 20 λεπτά.
Είναι διαθέσιμο και συμβατικό καλώδιο για το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), το οποίο κουμπώνει σε ξεχωριστή θύρα στο αριστερό πίσω φτερό. Με τη βοήθειά του η φόρτιση μπορεί να αγγίξει τα 11 kW, οπότε η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% ολοκληρώνεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Για την ταχυφόρτιση (DC) η ισχύς φτάνει τα 100 kW, κάτι που ρίχνει τον χρόνο φόρτισης στα 27 λεπτά.
Η δεύτερη έκδοση του Grande Panda διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 100 HP και έναν ηλεκτρικό 21 kW που λειτουργεί στα 48V τροφοδοτούμενος από μπαταρία 0,876 kWh. Bρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.
Κορυφαία είναι η ψηφιακή τεχνολογία του νέου μοντέλου, περιλαμβάνοντας ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, οθόνη αφής 10,25” για το infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone, τέσσερις θύρες USB-C, καθώς και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης.
Στην Ελλάδα, θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Fiat Grande Panda EV
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας 83 kW
Ισχύς: 113 PS
Ροπή: 310 Nm
0-100: 11”
Τελική: 132 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 13,8 kWh/ 100 χλμ.
Αυτονομία: 320 χλμ.
Μπαταρία: 44 kWh
CO2: 0 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 24.900 ευρώ (ενδεικτική - χωρίς επιδότηση)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας