• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 5.2°C / 9.0°C
    2 BF
    94%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.7°C / 8.0°C
    3 BF
    84%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 10.0°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 4.4°C
    2 BF
    80%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 6.9°C / 8.0°C
    3 BF
    93%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.0°C / 5.0°C
    1 BF
    93%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 1.2°C / 1.4°C
    1 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    1 BF
    95%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    4 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    7 BF
    79%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 11.7°C
    3 BF
    80%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    3 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.3°C
    3 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.5°C / 5.1°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.1°C / 6.7°C
    1 BF
    95%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    4 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 8.8°C
    0 BF
    94%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.1°C / 7.1°C
    1 BF
    92%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.7°C / 6.7°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 1.4°C
    1 BF
    100%

Ο πάντα πρόθυμος «Τσέκο» και ο «βαρύς» Μαξ

AP Photo/Eugene Hoshiko
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαξ, έχεις πολύ δρόμο ακόμα...

  • A-
  • A+
Μαζική κατακραυγή αντί για καθολική αναγνώριση συνοδεύει τον -κορυφαίο μεν, ανώριμο δε- Φερστάπεν.

Η αγωνιστική χρονιά της Formula 1 έφτασε στο τέλος της· ο τελευταίος χορός αυτό το Σαββατοκύριακο στο Αμπου Ντάμπι δεν πρόκειται να κρίνει κάποια πολύ σημαντική μάχη, καθώς αυτές ήδη έχουν κριθεί. Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε το πρωτάθλημα όντας ασύγκριτα καλύτερος από κάθε ανταγωνιστή του, σπάζοντας μάλιστα και το ρεκόρ νικών μέσα σε μία χρονιά. Η Ρεντ Μπουλ επίσης εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών σχετικά εύκολα, εκμεταλλευόμενη την απίστευτη ανεπάρκεια της βασικής ανταγωνίστριας Φεράρι στον τομέα της στρατηγικής εντός του αγώνα και της αξιοπιστίας.

Σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, που ο τίτλος κρίθηκε στον τελευταίο γύρο του τελευταίου γκραν πρι (πάντα στο Αμπου Ντάμπι) και με μια εξαιρετικά αμφιλεγόμενη απόφαση από τους αγωνοδίκες, η ανωτερότητα του Φερστάπεν δεν μπορεί φέτος να αμφισβητηθεί ούτε από τον πιο εμπαθή πολέμιό του. Αν ο πρώτος τίτλος του «λερώθηκε» σημαντικά, ο δεύτερος τίτλος του έρχεται να τον εδραιώσει πέραν πάσης αμφιβολίας ως έναν από τους πιο ικανούς οδηγούς της τελευταίας 20ετίας, που σε ηλικία μόλις 25 ετών έχει ήδη κατακτήσει την κορυφή και μπορεί να γίνει και σημαντικά καλύτερος!

Και η φετινή σεζόν ωστόσο κλείνει με τον Μαξ να δέχεται μαζική κατακραυγή αντί για καθολική αναγνώριση. Γιατί; Διότι αρνήθηκε να βοηθήσει τον συμπαίκτη του Σέρτζιο «Τσέκο» Πέρες τη μία και μοναδική φορά που εκείνος βρέθηκε να χρειάζεται τη βοήθεια του Φερστάπεν αντί για το ακριβώς ανάποδο. Ολόκληρη η φιλοσοφία της Ρεντ Μπουλ έχει στηθεί γύρω από τον Φερστάπεν και για ομόσταβλό του έχουν διαλέξει όχι τον καλύτερο οδηγό που θα μπορούσαν να βρουν, αλλά εκείνον που θα δεχόταν πάντα αγόγγυστα να «βάζει πλάτη» ώστε να παίρνει ο Μαξ τα πρωταθλήματα. Το φαινόμενο τούτο δεν είναι πρωτοφανές: ο Σουμάχερ είχε πάντα δίπλα του έναν Μπαρικέλο, ο Αλόνσο έναν Φισικέλα, ο Χάμιλτον έναν Μπότας, για να «θυσιάζονται» όταν πρέπει.

Ομως ο τίτλος έχει κριθεί προ πολλού, χάρη και στη βοήθεια του Πέρες, και πλέον μία από τις ελάχιστες μάχες που μένουν ζωντανές είναι αυτή για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, που διεκδικείται από τον Πέρες και τον Σαρλ Λεκλέρκ της Φεράρι.

Στο συναρπαστικό -προτελευταίο της χρονιάς- γκραν πρι της Βραζιλίας σ' έναν αγώνα κάκιστο για τον βαθμολογικά αδιάφορο Μαξ Φερστάπεν, στους τελευταίους γύρους βρέθηκε ο ίδιος στην έκτη θέση μπροστά από τον συμπαίκτη του που έβλεπε τον ανταγωνιστή του, Σαρλ Λεκλέρκ, στην τέταρτη θέση. Η Ρεντ Μπουλ βρέθηκε στη σπάνια θέση να πρέπει να ζητήσει από το «πρώτο βιολί» να κάνει στην άκρη για να ευνοηθεί ο «Τσέκο». Η πρώτη εντολή της ομάδας προς τον Μαξ ήταν να ανεβάσει ρυθμό και να πάει ο ίδιος να προσπεράσει τον οδηγό της Φεράρι, πράγμα που δεν το έκανε. Τότε ήρθε η δεύτερη εντολή: «Μαξ, άσε τον “Τσέκο” να πάρει τη θέση σου». Ο Ολλανδός πάλι δεν το έκανε. Οταν ο αγώνας τελείωσε, η ομάδα του τον ρώτησε: «Μαξ, τι συνέβη;» και ο πρωταθλητής απάντησε: «Σας έχω ξαναπεί να μη μου το ζητάτε αυτό. Εχω εξηγήσει γιατί και παραμένω σταθερός στις αρχές μου. Κατανοητό;»

Η στιχομυθία αυτή προκάλεσε αλγεινή εντύπωση όχι μόνο στους πολέμιους του Φερστάπεν (οι οποίοι, εδώ που τα λέμε, «στημένη» τού την είχαν ούτως ή άλλως), αλλά και σε οπαδούς του. Δεν μπορούμε να ξέρουμε, παρά τις διάφορες θεωρίες που κυκλοφόρησαν στα ΜΜΕ, ποιοι είναι οι λόγοι που «έχει εξηγήσει» στην ομάδα του, όμως μπορούμε να αμφιβάλλουμε αν μπορεί να υπάρχει σοβαρός λόγος να μην ανταποδώσει στο ελάχιστο την αμέριστη στήριξη που έχει λάβει από την ομάδα του και τον συμπαίκτη του.

Η σκληρή εγωιστική στάση του Φερστάπεν λοιπόν αναδεικνύει και το μεγάλο μειονέκτημά του: τεράστιος οδηγός, όμως… πολύ μικρός ως προσωπικότητα. Για να φτάσει στην προοπτική που δείχνει να έχει, να μείνει δηλαδή στην Ιστορία ως ένας από τους κορυφαίους όλων των εποχών, δεν αρκεί να γίνει απλώς όσο σπουδαίος οδηγός μπορεί να γίνει. Οφείλει να ωριμάσει, να εργαστεί για τη βελτίωση του αθλήματος όπως έκαναν π.χ. ο Χάμιλτον και ο Φέτελ, να δείξει μεγαλοψυχία και, για να το πούμε λαϊκά, να πετάξει από πάνω του αυτό το «κόμπλεξ» που γίνεται έκδηλο κάθε φορά που ανοίγει το στόμα του.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νίκη Λεκλέρκ στην έδρα της Red Bull
Για δεύτερη σερί εβδομάδα, η Ferrari πανηγύρισε τη νίκη στη Formula 1, αυτή τη φορά με τον Σαρλ Λεκλέρκ και μάλιστα στην «έδρα» της Red Bull, το Σπίλμπεργκ της Αυστρίας.
Νίκη Λεκλέρκ στην έδρα της Red Bull
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Παραμένει... ιπτάμενος!
Ο Ολλανδός Φερστάπεν νίκησε και στον Καναδά, παρά την πίεση του Σάινθ, και απομακρύνθηκε στην κορυφή της Formula 1.
Παραμένει... ιπτάμενος!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στα βήματα της FIFA και η FIA: Φιμώνει τους οδηγούς της Formula 1
Η FIA με κανονισμό απαγορεύει από την ερχόμενη χρονιά στους οδηγούς της Formula 1 να κάνουν οποιαδήποτε «πολιτική, θρησκευτική ή προσωπική δήλωση» χωρίς τη γραπτή έγκριση της Ομοσπονδίας.
Στα βήματα της FIFA και η FIA: Φιμώνει τους οδηγούς της Formula 1
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νικηφόρο πέρασμα του Φερστάπεν και από τη Μόντσα
Ο Ολλανδός πλέον τρέχει ακάθεκτος προς τον δεύτερό του παγκόσμιο τίτλο στη Formula 1 με προβάδισμα 116 βαθμών από τον Λεκλέρκ, που χθες ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Νικηφόρο πέρασμα του Φερστάπεν και από τη Μόντσα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας