Η ιστορία του Golf ξεκινά το 1974. Αλλαξε τον κόσμο της αυτοκίνησης. Καθιερώθηκε, καταξιώθηκε, κυριάρχησε και συνεχίζει. Και με υβριδικά πλέον συστήματα. Η πλήρης ψηφιοποίηση των ενδείξεων του εσωτερικού συνιστά την αιχμή του δόρατος για το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου.
Η όγδοη γενιά του best-seller, που έχει πουλήσει κοντά 36 εκατ. μονάδες μέχρι σήμερα, σηματοδοτεί την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μόνο από τα πιο πρωτοποριακά πεντάθυρα χάτσμπακ στον κόσμο· είναι αυτό το ίδιο που δημιούργησε την κατηγορία και παράλληλα ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Από το πρώτο Golf, αυτό το Volkswagen ήταν πάντα ένα όχημα που συγχώνευε υψηλά επίπεδα καθημερινής χρηστικότητας. Το νέο Golf συνεχίζει αυτή την προσέγγιση. Πρωταρχικό παράδειγμα σχεδιασμού και λειτουργικότητας: η σιλουέτα του. Το κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του Golf. Κάνει το σώμα δυναμικό προς τα εμπρός, συγκεντρώνει το βλέμμα στο πίσω μέρος του και μεταφέρει το εικονικό σχήμα του αρχικού Golf στη σημερινή εποχή.
Παρ’ όλο που το νέο Golf δεν φαίνεται τόσο υψηλό, δίνοντας την εντύπωση πιο τεντωμένου και δυναμικού, διατηρούνται οι συμπαγείς διαστάσεις του: μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 και ύψος 1.456. Το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.636 χλστ. Μέσα σε όλα αυτά, έχει βελτιωθεί και ο αεροδυναμικός συντελεστής (cd 0.275), συντελώντας καθοριστικά στη μειωμένη κατανάλωση.
Καλό το εξωτερικό, όμως η (ψηφιακή) επανάσταση έρχεται από μέσα. Το εσωτερικό δεν έχει καμία ομοιότητα με το παρελθόν και είναι πλήρως ψηφιοποιημένο. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου, ο οποίος περιλαμβάνει τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8,25 ιντσών) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι. Ακόμα και το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο για το άναμμα των φώτων έχει αντικατασταθεί από ένα πάνελ με διακόπτες αφής.
Εντύπωση προκαλεί η απουσία από την κεντρική κονσόλα εκείνων των διακοπτών που εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός του «επιλογέα» του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στις εκδόσεις DSG. Ούτε λόγος για ποιότητα, αφού τα υλικά που καλύπτουν τις επιφάνειες ανταποκρίνονται με το παραπάνω στις προσδοκίες σου, πείθοντας τόσο με το φινίρισμα όσο και με την αψεγάδιαστη συναρμογή τους.
Το νέο Golf προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380 λίτρων, που βεβαίως δεν είναι πολύ ψηλά στην κατηγορία, καλύπτει όμως τις ανάγκες της οικογένειας.
Η Volkswagen εξοπλίζει το νέο Golf με προηγμένα υβριδικά κινητήρια συστήματα. Μια τέτοια καινοτομία αποτελούν οι νέοι κινητήρες eTSI με τεχνολογία Mild-Hybrid. Το νέο Golf είναι το πρώτο Volkswagen που χρησιμοποιεί ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης (mHEV) 48V.
Μια γεννήτρια εκκίνησης 48V με ιμάντα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και η τελευταία γενιά πρωτοποριακών, αποδοτικών κινητήρων TSI εγγυώνται τέλεια απόδοση ενώ μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.
Το eTSI διαθέτει επίσης ένα σύστημα ισχυρής ανάκτησης ενέργειας. Ο ήπιος υβριδικός κινητήρας επιτρέπει το «ρολάρισμα» ενώ ο κινητήρας καύσης έχει απενεργοποιηθεί εντελώς για εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων καυσίμων. Η επανεκκίνηση του κινητήρα είναι πολύ πιο εύκολη χάρη στο σύστημα 48V. Οι κινητήρες eTSI προσφέρουν εξαιρετικά καλή απόδοση εκκίνησης λόγω της ηλεκτρικής ώθησης.
Η έκδοση της δοκιμής μας είναι ίσως η πλέον ενδιαφέρουσα από πλευράς κινητήρα. Πρόκειται για την έκδοση eTSI, με τον αλουμινένιο τρικύλινδρο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα 110 ίππων και τη συνεισφορά ενός ήπιου υβριδικού συστήματος με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αναμφισβήτητα η πιο συμφέρουσα και συνολικά προσιτή, ανάμεσα στις 17(!) που διαθέτει ο τιμοκατάλογος του μοντέλου. Απευθύνεται σε ευρύ κοινό με γνώμονα την άνεση, την οικονομία και τη φιλοσοφία της ευχάριστης μετακίνησης.
Εκεί, παίρνει άριστα, καθώς ο τρόπος που η ανάρτηση αποσβένει τις κακοτοπιές είναι εξαιρετικός. Οι επιβάτες νιώθουν την ποιότητα κύλισης και θα περάσουν σε πόλη και σε ταξίδι απροβλημάτιστα. Αυτό ακριβώς συνέβη στην πολλών χιλιομέτρων συνύπαρξη μαζί του στην Εθνική Οδό και στην ορεινή Αρκαδία. Υπερβολικά φορτωμένο, δεν δίστασε να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις μου.
H λειτουργία του τρικύλινδρου συνόλου είναι ραφιναρισμένη, τραβάει γερά μετά από τις 1.500 σ.α.λ., έχει πολύ καλή ευστροφία και γραμμικό τράβηγμα, ενώ προσφέρει και άφθονη ροπή. Ολα αυτά με πραγματική μέση κατανάλωση στα 6 λ./100 χλμ.
Και με άριστη συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων που φροντίζει διαρκώς να διατηρεί τον κινητήρα στην περιοχή της μέγιστης απόδοσής του. Επιπρόσθετο πλεονέκτημα η αυτονομία, η οποία με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων ξεπερνά τα 800 χλμ!
Volkswagen Golf 1.0 eTSI MHEV 110PS DSG Life
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 110 PS/5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 170 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
0-100: 10,2 δευτερόλεπτα
Τελική: 202 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 5,2 λτ./100 χλμ.
CO2: 118 γραμμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: 24.950 €
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας