Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εξηλεκτρισμός
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εξηλεκτρισμός

  • A-
  • A+

Οι ρύποι και οι νόμοι οδήγησαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε χαμηλότερες εκπομπές, αφού τα πρόστιμα είναι βαριά. Δεν εξαιρούνται τα μικρά αυτοκίνητα. Και επειδή η ηλεκτροκίνηση ακόμη κοστίζει πολύ (παρά τις επιδοτήσεις), έρχεται η υβριδική λύση να σώσει την κατάσταση

Στη Ford λοιπόν αποφάσισαν να εξηλεκτρίσουν ήπια και το Fiesta, το οποίο παράλληλα έρχεται ελαφρώς ανανεωμένο. Το αυτοκίνητο που εμείς εδώ στην Ελλάδα επιλέξαμε ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 2018, έχει πλέον νέες εκδόσεις που διαθέτουν ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό και τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Αλλωστε η Ford έχει δεσμευτεί να προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση σε κάθε επιβατικό μοντέλο που θα λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά αυξάνοντας την γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της που θα πωλούνται στη γηραιά ήπειρο σε 18 (!) πριν από το τέλος του 2021.

Για πρώτη φορά όμως το νέο Ford Fiesta είναι διαθέσιμο με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0L EcoBoost 155PS για ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

To δημοφιλές Fiesta, το μοντέλο της Ford με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ανανεώνεται ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία του στην κατηγορία Β, διαθέτοντας για πρώτη φορά το προηγμένο, ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V της Ford, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους στο νέο Puma. Αυτό το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει στο νέο Fiesta βελτιωμένη απόδοση, σε συνδυασμό με μια βελτιωμένη οδηγική εμπειρία, ακόμα καλύτερες επιδόσεις, ταχύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και καλύτερες επιταχύνσεις εν κινήσει. Χρησιμοποιεί ως βάση την τελευταία γενιά του πολυβραβευμένου 1.0L EcoBoost μηχανικού συνόλου της Ford που περιλαμβάνει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε τρικύλινδρο κινητήρα.

Διαθέτει ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48V.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Το αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει τον χρόνο και τον βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει «υποκατάσταση ροπής», που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. «Υποβοήθηση ροπής», που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσιμη ροπή του συστήματος κίνησης έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – φτάνοντας τα 240 Nm και μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές.

Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν έναν μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος. Ετσι περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανίσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Το ισχυρότερο BISG επιτρέπει επίσης τη λειτουργία του Auto Start-Stop του Fiesta EcoBoost Hybrid σε περισσότερες περιπτώσεις, προς όφελος της οικονομίας, όπως για παράδειγμα όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 25 χλμ./ώρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Η τεχνολογία αυτή βελτιώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις ή την πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου.

Παράλληλα, ένα νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διατίθεται σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0L EcoBoost των 125 ίππων. Ο μεγαλύτερος αριθμός σχέσεων μετάδοσης του προηγμένου κιβωτίου και η λειτουργία διπλού συμπλέκτη για ομαλές αλλαγές συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, στην αθόρυβη λειτουργία και στις ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

Το νέο Fiesta και στο σύνολο της γκάμας διατίθεται στην Ελλάδα σε νέες, ακόμη πιο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις, που περιλαμβάνουν προηγμένες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, καθώς και συστήματα όπως τα Adaptive Cruise Control με σύστημα Stop & Go, Speed Sign Recognition και Pre-Collision Assist. Συνολικά, διαθέτει 15 τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.

Η τεχνολογία FordPass Connect με το ενσωματωμένο modem που διαθέτoυν οι νέες εκδόσεις Fiesta τούς επιτρέπει να βρίσκονται μόνιμα συνδεδεμένες στο internet. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός μέσα από την εφαρμογή FordPass μπορεί να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά, να ελέγχει τη στάθμη καυσίμου και τη φόρτιση της μπαταρίας ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, για παράδειγμα για την πίεση των ελαστικών.

Και κάτι που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον υποψήφιο αγοραστή. Η Ford προσφέρει το Fiesta με την εργοστασιακή 8ετή εγγύηση Ford Protect, εξασφαλίζοντας σε όλους τους πελάτες της ξέγνοιαστα και χωρίς προβλήματα χιλιόμετρα. Επίσης μπορεί να αποκτηθεί γρήγορα και εύκολα με τους πλέον ευνοϊκούς όρους της αγοράς, μέσω του ευέλικτου χρηματοδοτικού προγράμματος MyFiesta της Ford Finance. Προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.


Ford Fiesta 1.0 mHEV

Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 155 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 3.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9”, 219 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση : 4 λτ./ 100 χλμ.
CO2: 92 γραμμάρια
Τέλη: 83 ευρώ
Τιμή: 19.180 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το ηλεκτρικό DS3
Σε έναν κόσμο που εξελίσσεται συνεχώς και το μέλλον της αυτοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο εισέρχεται στους νέους δρόμους της ηλεκτροκίνησης υπάρχει η γαλλική DS Automobiles με το αμιγώς ηλεκτρικό DS 3.
Το ηλεκτρικό DS3
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μόνο ηλεκτρικά
Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, ανοίγοντας ως ηγέτις στην εποχή της ηλεκτροκίνησης ένα νέο κεφάλαιο.
Μόνο ηλεκτρικά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική εποχή
Μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση ξεκινά και στην Ελλάδα με την έναρξη διάθεσης του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, του καινοτόμου και πρωτοποριακού ID.3
Ηλεκτρική εποχή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρικό και σπορ
Με τα σήματα της Cupra παρουσιάστηκε τελικά το αναμενόμενο ηλεκτρικό SUV της Seat, το el-Born, βασισμένο στο ομώνυμο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί πέρσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Ηλεκτρικό και σπορ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υβριδική προσφορά
Εγκαινιάζοντας τη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή Ford, τα νέα Puma και Kuga προτάσσουν σημαντικά για την κατηγορία τους χαρακτηριστικά στους τομείς της περιβαλλοντικής απόδοσης και της οικονομίας.
Υβριδική προσφορά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μόνο 500
Με την αποκάλυψη των νέων Giulia GTA & GTAm, η Alfa Romeo επανέφερε στο προσκήνιο ένα θρυλικό όνομα για τον χώρο του αυτοκινήτου. Η Alfa Romeo αποκαλύπτει τα στοιχεία που συνθέτουν αυτές τις εκδόσεις.
Μόνο 500

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας