Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «μικρός» της παρέας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «μικρός» της παρέας

  • A-
  • A+

Η μάρκα διαθέτει πλέον μια ιδιαίτερα πλήρη γκάμα crossover και SUV με πέντε μοντέλα. Τούτο το νεότερο είναι το μικρότερο, μα ιδιαίτερα εξυπηρετικό.

Ταιριάζει ακόμα περισσότερο στην πόλη από το T-Roc και είναι πολύ πιο μικρό σε σχέση με το Tiguan, αλλά είναι εξίσου ψαγμένο και ραφιναρισμένο με αυτά.

Πολύπλευρο και πρακτικό, το T-Cross είναι ένα ευέλικτο μοντέλο με σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης και μέγιστη αναγνωρισιμότητα. Είναι ένα compact SUV που εξασφαλίζει με χαμηλό κόστος την είσοδο στη συγκεκριμένη κατηγορία, σε συνδυασμό με ένα απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο βασικού εξοπλισμού και μεγάλη προσαρμοστικότητα.

Και δεν είναι τυχαίο ότι προηγείται με διαφορά στις πωλήσεις της κατηγορίας του. Η οποία, παρεμπιπτόντως, αγαπήθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια από την ταλαιπωρημένη ελληνική αγορά. Κατέχει (η κατηγορία) το 20% των πωλήσεων.

Η βασική έκδοσή του, η Life, παρέχει τόσα που πρακτικά δεν αφήνει κάτι που θα ήθελε o αγοραστής σε θέματα χρηστικότητας, ασφάλειας και διασύνδεσης στην κατηγορία των SUV. Μέχρι και 4 θύρες USB! Επίσης, το T-Cross προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, επιτρέποντας στον κάτοχο να διαμορφώσει το αυτοκίνητο ακριβώς όπως το θέλει.

Με μήκος ελάχιστα μικρότερο των 4,11 μέτρων, είναι μεγαλύτερο κατά 55 χιλιοστά σε σχέση με το Polo. Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ό,τι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, καθώς αυτό του T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλιοστά όταν το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλιοστά.

Εξωτερικά κερδίζει τις εντυπώσεις με τη φρέσκια εικόνα του, η οποία διαθέτει κάποια σχεδιαστικά στοιχεία στο εμπρός μέρος και στα πλαϊνά από τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας, όμως πίσω έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα.

Στα ελκυστικά στοιχεία του περιλαμβάνεται ο επιτυχημένος συνδυασμός ενός δυναμικού εμπρός σπόιλερ και μιας μεγάλης, φαρδιάς μάσκας, στα άκρα της οποίας ενσωματώνονται οι προβολείς. Οι τελευταίοι έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι μεγάλοι σε μήκος και επίπεδοι, ενώ επεκτείνονται πολύ μέσα στα φτερά.

Μέσα τώρα, το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος – κάτι που αυξάνει τον χώρο στο εσωτερικό και εξασφαλίζει αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστική για ένα SUV. Αυτό συμβαίνει και εδώ.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από τον δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εγγυάται πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Ταυτόχρονα οι επιβάτες, χάρη στους εξαιρετικά μεγάλους χώρους, αισθάνονται πως βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η καμπίνα είναι και πρακτική, με ευρύχωρες θήκες στις πόρτες, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, δυο ποτηροθήκες, κουτί κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο κ.λπ.

Από λειτουργική άποψη δεν υπάρχει κανένα παράπονο από το εσωτερικό. Ποιοτικά, όμως, δεν είναι στο επίπεδο των μοντέλων της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου και του Polo. Ουσιαστικά, σχεδόν όλα τα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά.

Το T-Cross είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μια νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών. Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά, ενώ μια ασύρματη θέση φόρτισης εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία των smartphones.

Ενδιαφέρον είναι το στάνταρ μετακινούμενο πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα στην πενταθέσια διαρρύθμιση το μέγεθος του χώρου αποσκευών να κυμαίνεται από 347 έως 417 λίτρα. Αν διπλωθούν ασύμμετρα (αναλογία 60:40) οι πλάτες, η μέγιστη τιμή είναι τα 1.243 λίτρα. Στην πρακτικότητα συμβάλλουν τόσο οι αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα όσο και το αναλογικά χαμηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα σύστημα διεύθυνσης με καλή αίσθηση, ενώ η ανάρτηση και τις κλίσεις στις στροφές περιορίζει και τις κινήσεις του αμαξώματος και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης εξασφαλίζει. Ταυτόχρονα είναι καλά ρυθμισμένη και σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, γεγονός που βοηθά τον οδηγό να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του πλαισίου αλλά και του κινητήρα.

Η δύναμή του και ο συνδυασμός με το εξάρι κιβώτιο (μακριά η έκτη) αποτυπώνονται όμορφα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και έλεγχο αμαξώματος υψηλού επιπέδου χάρη στη γεωμετρία του αυτοκινήτου, με τους τέσσερις τροχούς να είναι κυριολεκτικά ακροβολισμένοι στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος.

Η προ περιορισμών διαδρομή μέσα και έξω από την πόλη, σε Εθνική μα και σε ορεινό στρυφνό δίκτυο, έβγαλε σημαντικά συμπεράσματα. Το μηχανικό σύνολο των 115 ίππων παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς. Η πραγματική κατανάλωση κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 7 λίτρα.

Το μοντέλο διατίθεται και με την έκδοση των 95 ίππων και το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού Life, που στην ουσία δεν του λείπει τίποτα, με κόστος 17.400 ευρώ. Προτείνω, ωστόσο, τον πιο ισχυρό κινητήρα, αφού και η διαφορά τιμής είναι λογική μα και τα επιπλέον 20 άλογα σίγουρα θα χρειαστούν. Οχι στην καθημερινή μονοεπιβατική κίνηση, όταν όμως σύσσωμη η οικογένεια πάει ταξίδι θα με θυμηθείς.

Μπόνους ότι έχει, κατά NEDC, χαμηλότερη (εργοστασιακή) κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας, ενώ υπάρχει έκτη ταχύτητα και δισκόφρενα πίσω. Και όλα αυτά, με διαφορά μόλις 1.710 ευρώ. Αν τώρα είσαι λάτρης του αυτόματου, θα πρέπει να δώσεις άλλα 1.500 ευρώ.

Volkswagen T-Cross 1.0 115 PS

Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 115 PS / 5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 200 Nm / 2.000 σ.α.λ.

0-100: 10,2”

Τελική: 193 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 4,9 λ./100 χλμ.

CO2: 113 γραμμάρια

Τέλη: 111 ευρώ

Τιμή: 19.150 ευρώ


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ανοιχτό SUV
Το νέο T-Roc Cabriolet υπόσχεται ανοιχτούς ουρανούς, για πρώτη φορά στην compact SUV κατηγορία. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σύντομα στην αγορά της Γερμανίας και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ανοιχτό SUV
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ψηφιακός κόσμος
Η ιστορία του ξεκινά το 1974. Μαζί με τη δική μας Μεταπολίτευση. Αλλαξε τον κόσμο της αυτοκίνησης, όπως η χώρα μας άλλαξε τότε σελίδα. Καθιερώθηκε, καταξιώθηκε, κυριάρχησε και συνεχίζει.
Ψηφιακός κόσμος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η έκτη γενιά
Το νέο Opel Corsa είναι έτοιμο να συνεχίσει την καλή πορεία των προκατόχων. Ενα επιτυχημένο μικρό αυτοκίνητο, του οποίου η καριέρα ξεκίνησε το 1982, εισέρχεται στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.
Η έκτη γενιά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα cabrio του Karmann
Το 1913, ο Wilhelm Karmann, ο πρωτοπόρος στην παραγωγή cabrio και coupé αμαξωμάτων, κατοχύρωσε άδεια ευρεσιτεχνίας για ένα μηχανισμό αναδίπλωσης μαλακών οροφών που θα έφερνε την επανάσταση στην παραγωγή των...
Τα cabrio του Karmann
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιστροφή στον δρόμο
Τώρα όμως, που βγαίνουμε έξω και επιστρέφουμε σταδιακά στις συνήθειές μας πιο δυνατοί σε ό,τι μας κάνει να νιώθουμε άνετα, η Citroën τρέχει το νέο πρόγραμμα «Back on the Road».
Επιστροφή στον δρόμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας